EXCLUSIV! Un om de afaceri din Iași s-a trezit cu banii furați din conturile ING! Și-a dat seama când s-a blocat cartela de la Vodafone. Procurorii DIICOT au preluat cazul
Un om de afaceri din Iași a rămas fără banii din contul ING în numai câteva minute. Supărat pe bancă, a cerut lămuriri. Acesta consideră că de vină ar fi și angajații Vodafone, unde are mai multe abonamente. „Cineva a sunat în numele meu și cred că a avut timp să intre în contul meu ING. Ei au ținut cumva ascunsă treaba asta. Cred că e o breșă la sistemul lor de securitate. Chiar și așa, puteau să observe că erau sunați de pe un număr care nu face parte din grupul meu”, a spus păgubitul. „Banii clientului sunt asigurați, nu sunt probleme din acest punct de vedere. Vă pot confirma că au fost returnați”, a fost răspunsul reprezentanților ING România
Patronul unui local din zona centrală a Iașului, care a dorit să-și păstreze anonimatul, a relatat pentru BZI o întâmplare petrecută pe data de 20 martie, în jurul orei 12:00. Omul de afaceri s-a deplasat la agenția băncii ING de pe bulevardul Independenței, pentru că lipseau bani din cont, aproximativ 14.000 lei. Bărbatul nu a făcut nicio operațiune care să justifice lipsa banilor. Atunci și-a dat seama că este vorba despre o fraudă.
„În jurul orei 12:00, contul meu de la ING a fost spart. S-au făcut două plăți din contul meu, de aproape 14.000 lei, au mai rămas 9.000 de lei. Când vrei să faci o plată, primești pe telefon, de la bancă, un cod. Eu nu am primit nimic. Apare că au fost operate plăți pe numele unuia Andrei. Am fost la sediul de pe bd-ul Independenței, unde am stat mai bine de jumătate de oră să primesc lămuriri.
Mi-au spus că nu e de competența lor. Apoi am fost sunat de la bancă și m-au întrebat dacă nu am avut probleme cu rețeaua mobilă de la Vodafone. La 12 fără 10 minute, două telefoane nu mai aveau rețea, nu puteau fi folosite. Am vorbit la Vodafone și mi-au spus să înlocuiesc sim-urile și vor fi făcute setările. A durat cam 10 minute. Am anumite rezerve legate de această perioadă cât am schimbat cartelele. Putea să intre cineva atunci pe contul meu. Poate fi cineva care mă știe și a acționat „, a declarat bărbatul.
Breșă la Vodafone?
Păgubitul mai vine cu o variantă după ce a fost atenționat de ING.
„Inițial m-am dus la cei de la ING, dar am a fost sunat și m-au întrebat dacă am avut probleme în ziua respectivă cu rețeaua. Ce s-a întâmplat? Când am sunat pentru resetarea celui de-al doilea telefon, cei de la Vodafone mi-au spus că a fost făcută deja operațiunea. Nu am cerut-o eu, pentru că abia sunasem. Cineva a sunat în numele meu și cred că a avut timp să intre în contul meu ING. Ei au ținut cumva ascunsă treaba asta.
Cred că e o breșă la sistemul lor de securitate. Chiar și așa, puteau să observe că erau sunați de pe un număr care nu face parte din grupul meu. Eu am vreo 25 de numere în grup. Este o problemă pentru că au dat acces și la datele cu caracter personal”, mai spune reclamantul. În cursul zilei de ieri, a depus o plângere penală la procurorii de la Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) – Serviciul Teritorial Iași.
Reprezentanții ING: „Banii sunt asigurați”
Reporterii BZI au luat legătura și cu reprezentanții băncii ING România. Aceștia au confirmat faptul că au fost probleme cu contul omului de afaceri. Mai mult, au returnat clientului banii.
„Banii clientului sunt asigurați, nu sunt probleme din acest punct de vedere. Vă pot confirma că au fost returnați. În situația în care un client nu recunoaște o tranzacție pe cont este foarte important să ni se adreseze pentru a verifica dacă este vorba despre o eroare sau o tranzacție neautorizată de client. În funcție de tipologia tranzacției si modalitatea de semnare a tranzacțiilor, banca are proceduri standard de acțiune în vederea recuperării fondurilor prin dispute interbancare definite de VISA/ Mastercard (pentru tranzacțiile cu cardul) sau acționând prin blocarea transferurilor sau încercarea de recuperare a acestora (în cazul tranzacțiilor de tip credit-transfer), colaborând îndeaproape cu autoritățile competente în astfel de situații”, a declarat Silvia Jalea, Head of Internal & External Corporate Communication, ING România.
Reprezentanții Vodafone nu au putut fi contactați pentru a oferi un punct de vedere.