Este obligatorie aplicarea vizei anuale pe toate autorizațiile de mediu. Solicitările se fac la Agenția de Protecția Mediului Iași

de: evelina.chitoroaga
04:00, 25 iun. 2020

Aplicarea vizei anuale a devenit obligatorie pentru toate autorizațiile de mediu. Procedura se realizează la Agenția de Protecția Mediului Iași și se poate ajunge la suspendare în cazul agenților economici care nu aplică viza în termenul legal

Aplicarea vizei anuale este obligatorie pentru toate autorizațiile de mediu. Agenția de Protecția Mediului Iași îi informează pe toți operatorii economici care desfășoară activități în baza autorizațiilor de mediu despre publicarea în Monitorul Oficial a Ordinului MMAP nr. 1150 din 11.06.2020 privind Procedura de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu.

„Data intrării în vigoare a acestei proceduri este 11 iulie 2020. Conform prevederilor ordinului sus-menționat, obținerea vizei anuale este obligatorie pentru deținătorii autorizațiilor de mediu sau autorizațiilor integrate de mediu emise înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin. Astfel, titularii autorizațiilor și autorizațiilor integrate de mediu valabile, emise începând cu data de 10 septembrie, au obligația de a solicita la APM Iași viza anuală în baza unei documentații”, au explicat reprezentanții Agenției de Protecția Mediului Iași.

Agenția de Protecția Mediului Iași solicită mai multe documente pentru vizarea anuală a autorizației de mediu

Pentru solicitarea vizei anuale a autorizației de mediu la APM Iași sunt necesare următoarele documente: cerere conform modelului prevăzut; raportul anual de mediu și/sau raportările menționate în actele de reglementare, după caz.

„Pentru evitarea dublării raportărilor, titularul va menționa în cerere numărul de înregistrare și data la care a depus la APM Iași rapoartele solicitate prin autorizația sau autorizația integrată de mediu. În cazul raportărilor efectuate în sistem electronic, titularul va menționa data la care a încărcat datele în sistem”, au explicat reprezentanții APM Iași.

Totodată, la solicitarea vizei anuale este necesară declarația pe propria răspundere că desfășoară activitatea în aceleași condiții pentru care a fost emisă autorizația/autorizația integrată de mediu și că nu au intervenit modificări de fond care să afecteze condițiile stabilite prin autorizație. De asemenea, trebuie făcută dovada achitării tarifului de 100 lei pentru autorizațiile de mediu/ 300 de lei pentru autorizațiile integrate de mediu.

Se poate ajunge la suspendarea autorizației de mediu

Nedepunerea în termen a documentației conduce la suspendarea autorizației de mediu pe o perioadă echivalentă cu perioada de întârziere față de termenul legal impus.

„Solicitarea de aplicare a vizei anuale la APM Iași se face cu maximum 90 de zile și minimum 60 de zile înainte de ziua și luna corespunzătoare zilei și lunii în care a fost emisă autorizația pe care acesta o deține. În cazul în care autorizația pe care acesta o deține a fost revizuită, termenul de 60 de zile se va calcula în funcție de ziua și luna în care a fost emisă autorizația inițială”, au mai explicat oficialii Agenției de Protecția Mediului Iași.

Printr-o autorizație de mediu se stabilesc anumiți parametri legali în ceea ce privește funcționarea unui agent economic în așa fel încât impactul pe care îl are asupra mediului să fie cât mai mic.