Elevii de la Școala Gimnazială „Elena Cuza” Iași, invitați la muzeul din Parcul Copou pentru a participa la atelierul „Imaginarul teatrului eminescian prin ochi de copil”
Astăzi, 16 iunie 2021, va avea loc cea de-a cincea activitate din cadrul proiectului de educație literară „Strategii de lectură creativă”. Aceasta face parte din Zilele „Mihai Eminescu”, care implică o serie de evenimente dedicate comemorării poetului (15 ianuarie 1850 – 15 iunie 1889), ce se vor desfășura la Muzeul „Mihai Eminescu”. Astfel, elevii claselor a V-a și a VI-a de la Școala Gimnazială „Elena Cuza” Iași sunt invitați la muzeul din Parcul Copou, unde, începând cu ora 14:00, vor participa la atelierul „Imaginarul teatrului eminescian prin ochi de copil”
În data de 16 iunie (astăzi) 2021, va avea loc cea de-a cincea activitate din cadrul proiectului de educație literară „Strategii de lectură creativă”. O ediție specială, aceasta face parte din Zilele „Mihai Eminescu”, care sunt marcate prin evenimente dedicate comemorării poetului (15 ianuarie 1850 – 15 iunie 1889), ce se vor desfășura la Muzeul „Mihai Eminescu”. Elevii claselor a V-a și a VI-a de la Școala Gimnazială „Elena Cuza” Iași sunt invitați la muzeul din Parcul Copou, unde, începând cu ora 14:00, vor participa la atelierul „Imaginarul teatrului eminescian prin ochi de copil”. Va fi o lecție deschisă, interactivă, pornind de la operele de teatru scrise de Mihai Eminescu. Evenimentul se va desfășura sub coordonarea Iuniei-Maria Ștefan (educator muzeal Muzeul Național al Literaturii Române- MNLR Iași), Georgianei-Livia Antoci, Alinei Cristiana Albu (prof. coord.) și a Ancăi Colotilă (bibliotecar).
Copiii au oportunitatea de a afla într-un mod interactiv și creativ mai multe despre activitatea de dramaturg, și nu numai, a poetului Mihai Eminescu
Copiii au astfel oportunitatea de a afla într-un mod interactiv și creativ mai multe despre activitatea de dramaturg, și nu numai, a poetului Mihai Eminescu și de a vizita muzeul literar ieșean dedicat acestuia. Proiectul „Strategii de lectură creativă” își propune să îndrume elevii participanți la o lectură activă și creativă, dorind să stimuleze concomitent atât apetitul pentru lectură, cât și imaginația, creativitatea necesare scrierii unor întâmplări reale sau imaginare de către micii lectori. Proiectul este format dintr-o serie de etape, menite să conștientizeze în mod indirect tinerii lectori de etalarea unei substanțe narative și de un demers narativ intrinsec coerent, exemplificând modalități pertinente de continuare ale unor povești clasice din literatura română.
Elevii vor realiza lectura operelor propuse, iar, ulterior, aceștia vor răspunde unor cerințe de lucru creative pe textul narativ
Dacă în primă instanță elevii vor realiza lectura operelor propuse, ulterior, aceștia vor răspunde unor cerințe de lucru creative pe textul narativ, care vor sta la baza prezentării și interacțiunilor elevi-moderatori-coordonatori din cea de-a treia etapă a proiectului, în format on-line.
„Interacțiunea pe care o prefigurăm va fi una specifică unei activități de tip non-formal și interactiv, activitatea în sine dorindu-și să fie complementară pregătirii formale din cadrul școlii, punând participanții în situații noi, inedite, precum aceea de a face apel, plecând de la un text dat, la resursele de creativitate de care dispune fiecare, sondarea lor constientă, cât și valorificarea acestora prin tehnici ajutătoare”, arată cordonatorii proiectului: Iunia-Maria Ștefan și Ioana Leontioaia, educatori muzeali MNLR Iași.