El este Andrei și cea mai mare dorință a lui este un burger, ca în reclamele de la televizor: „Mi-aș dori să mănânc, nu am gustat niciodată” – GALERIE FOTO
Andrei este un băiețel în vârstă de nouă ani, elev în clasa a III-a la Școala Profesională Gropnița, iar cea mai mare dorință a lui este să mănânce un burger. Nu a încercat niciodată, dar își dorește foarte mult. Micuțul provine dintr-un mediu defavorizat, are un frate geamăn cu care învață în aceeași clasă, dar și o soră mai mică, de doar câteva luni, iar părinții nu își permit acest lux
Cei 466 de preșcolari și elevi din Gropnița sunt în culmea fericirii de când primesc o masă caldă. Majoritatea așteaptă ora mesei cu sufletul la gură. Fericirea se poate citi pe chipurile micuților care strigă de fericire când ajunge persoana ce le distribuie mâncarea în școală.
Andrei, un băiețel de nouă ani, din Iași, visează să mănânce un burger
Luni, 25 martie 2024, Programul Național „Masă sănătoasă” a fost implementat la Școala Profesională Gropnița. De luni până vineri, aceștia primesc, la ora 10.00, câte o masă caldă, alcătuită din garnitură și un preparat principal pe bază de carne, brânză sau ciuperci.
Ieri, 27 martie 2024, reporterii BZI s-au deplasat la școală și au imortalizat niște imagini care fac cât o mie de cuvinte. În momentul în care persoana ce distribuie mâncarea intră în clasă, elevii sunt în culmea fericirii, ridicându-se în picioare, aplaudând și exclamând în cor „Ura”.
Andrei are nouă ani, este elev în clasa a III-a și cel mai mult își dorește să mănânce un burger, însă părinții lui nu își permit acest lux.
„Mă numesc Andrei, am nouă ani și îmi place mâncarea pe care o primesc la școală. Părinții mei nu muncesc undeva. Cel mai mult mi-a plăcut orezul pe care l-am primit la școală. Îmi doresc să mănânc un burger. Nu am mâncat niciodată”, spune Andrei.
Denis este fratele geamăn al lui Andrei. Cei doi învață în aceeași clasă și se înțeleg bine. Provin dintr-o familie defavorizată și mai au o surioară de doar câteva luni. Părinții lor muncesc cu ziua, prin sat, pentru a-și putea întreține copiii.
„Astăzi, am primit piure și îmi doresc să mai primesc pentru că îmi place mult”, spune Denis.
Floricica are șapte ani și este în clasa I. Fetița și-ar dori să mănânce mai des carne, de orice fel.
„Mă numesc Floricica și am șapte ani. Mi-aș dori să mănânc mereu carne, este preferata mea”, ne-a transmis Floricica.
Unii elevi duc mâncarea acasă pentru a o împărți cu frații lor
Petronela are 18 ani și este în clasa a XI-a. Aceasta ne-a mărturisit faptul că unii elevi iau mâncarea acasă pentru a o împărți cu frații lor sau chiar o oferă unor copii care nu mănâncă nimic toată ziua.
Tânăra este recunoscătoare și nu are preferințe când vine vorba de preparat, atâta timp cât primește o masă caldă.
„Acest program este o inițiativă foarte bună. Cei mici se bucură foarte mult, unii dintre ei iau mâncarea acasă, pentru a o împărți cu frații lor sau unii chiar o dau mai departe unor copii care nu au deloc mâncare. Mâncarea este foarte bună, eu nu am preferințe atâta timp cât mâncarea este caldă și respectă condițiile”, spune Petronela.
Adelin Stanciu este consilier educativ în cadrul Școlii Profesionale Gropnița și spune că a observat cum unii elevi nici nu se ating de mâncare, pentru a o duce acasă.
„Din fericire, ne clasăm printre școlile din județul Iași care beneficiază de acest program. În școala noastră, sunt 466 de preșcolari și elevi care în fiecare zi, în intervalul orar 10.00-11.00, primesc o masă caldă. De când s-a auzit de oferirea mesei calde, elevii nu mai lipsesc de la școală, prezența fiind de aproape sută la sută. Am observat că sunt elevi, chiar la clasa mea, care ori nu mănâncă nimic, ori mănâncă foarte puțin, asta pentru a duce acasă ce rămâne și a împărți cu frații lor”, declară Adelin Stanciu, consilier educativ.
Programul Național „Masă sănătoasă” are ca scop sprijinirea participării la educație a tuturor copiilor prin oferirea unei alimentații sănătoase care să susțină învățarea, prin crearea motivației pentru studiu, menținerea echilibrului socio-emoțional, întărirea stării de bine a elevului și adoptarea igienei muncii intelectuale la vârste și în contexte diferite.