E vorba despre o comunitate educațională din Iași de aproximativ 15 mii de persoane! Pentru aceștia s-au luat măsuri speciale în perioada epidemiei de coronavirus
Aceste măsuri și soluții vizează o comunitate academică importantă, din municipiul Iași, de peste 15 mii de persoane! În actuala stare de fapt, vestea este una extrem de utilă și cu implicații majore într-un proces și domeniu esențial
Veste bună pentru studenții, profesorii și personalul din administrația Universității Tehnice (TUIAȘI). Au la dispoziție două platforme pentru a-și desfășura activitățile on-line. Astfel, prin intermediul Prorectoratului de Informatizare și Comunicații Digitale, Direcția de Informatizare și Comunicații Digitale, sunt implementate mai multe soluții digitale pentru ca activitatea didactică să se poată desfășura on-line în cele mai bune condiții.
TUIAȘI este conectată la platformele on-line Google și Microsoft
Deja, TUIAȘI este conectată la platformele on-line Google și Microsoft, ce facilitează participarea on-line la cursuri, seminarii și laboratoare la toate cele 11 facultăți ale instituției de învățământ superior. Pentru conectarea la aceste platforme, au fost create în mod automat conturi instituționale de utilizator și adrese de e-mail instituționale TUIAȘI pentru toți profesorii Universității, de forma nume@academic.tuiasi.ro, toți studenții universității, de forma nume@student.tuiasi.ro, și toți angajații din administrație, de forma nume@staff.tuiasi.ro. Accesul la aceste adrese de e-mail este realizat prin aplicația http://gmail.com. Conducerea Universității le transmite astfel din nou tuturor studenților rugămintea să își acceseze adresele personale de e-mail sau să contacteze secretariatele facultăților pentru a afla informațiile necesare pentru conectarea la aceste servicii on-line. Dacă este nevoie, un ajutor suplimentar poate fi obținut prin intermediul serviciului de suport tehnic TUIAȘI de la adresa https://suport.tuiasi.ro.
Achiziționarea mai multor servere de mare performanță
În acest context, un utilizator poate folosi aplicațiile Google Meet (https://meet.google.com ) și Microsoft Teams ( https://teams.microsoft.com ) pentru a iniția o video-conferință folosind adresele de e-mail atașate conturilor instituționale de utilizator. În cadrul acestor platforme, studenții sunt organizați pe grupe, specializări, ani și domenii de studiu, iar aceste informații sunt direct accesibile la inițierea unei video-conferințe. Ghidurile de conectare și de utilizare pot fi descărcate de aici: Google Meet, Microsoft Teams.
„În paralel, este în curs de finalizare o licitație demarată din decembrie 2019 pentru achiziționarea mai multor servere de mare performanță pe care să fie găzduită o soluție de tip Moodle la nivelul întregii Universități, care va putea fi folosită în procesul de predare. Toate identitățile utilizatorilor, necesare pentru această platformă, atât profesori cât și studenți, vor fi furnizate automat prin sistemul integrat de identități TUIAȘI”, a transmis prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul Politehnicii ieșene.
Platforma Moodle oferă suportul necesar pentru susținerea de cursuri și laboratoare, precum și posibilitatea de a da teste și examene on-line.