După doar o lună, asfaltul de la groapa din Podu Roș a crăpat. Vatmanii sunt îngrijorați de ce s-ar putea întâmpla – FOTO
Asfaltul de la groapa din Podu Roș a început să cedeze după doar o lună de când a fost turnat. Pe această porțiune a fost descoperit un tunel de scurgere cu o adâncime de 3 metri
Pe 2 februarie 2024, pe str. Sfântul Lazăr, la intersecția cu bulevardul Regele Ferdinand, o bună parte din asfalt s-a surpat. Circulația tramvaielor a fost oprită, iar echipele de intervenții au umplut groapa cu două mașini de pietriș. După două luni, a fost turnat și asfaltul, însă acesta a început să cedeze și s-a crăpat.
Asfaltul de la groapa din Podu Roș cedează
Vatmanii au precizat și în trecut că porțiunea de drum din Podu Roș spre Palatul Culturii este locul unde se distrug tramvaiele, deoarece linia e curbată forțat și prea joasă. După ce asfaltul dintre linii s-a surpat în februarie 2024, groapa a fost umplută cu pietriș, iar la începutul lunii aprilie a fost turnat un strat de asfalt. Totuși, a început deja să se rupă și să fie măcinat de traficul intens din această zonă. Pentru o perioadă, și tramvaiele noi, în special modelul Bozankaya, au avut probleme pe această porțiune, deoarece linia era prea joasă și nu puteau trece.
„Nu știu ce se întâmplă acolo, trebuie intervenit din nou, nu degeaba au avut probleme și tramvaiele noi, că atingeau asfaltul când virau. Este clar că mixtura respectivă nu a rezistat la traficul greu de pe această porțiune, având în vedere că trec mii de mașini pe aici, plus tramvaiele. Ei au turnat stratul de asfalt respectiv, dar sub el au rămas doar pietrele alea într-o gaură uriașă.
Păi, la vară, când o să fie caniculă, ce o să se întâmple, se dilată de tot. La fel este și în Târgu Cucu, au aruncat câteva lopeți de asfalt peste gropile respective, iar de acum a început să sară. Păi, așa reparăm în fiecare lună și mai rupem și tramvaiele din cauza unor gropi. Într-adevăr, deocamdată este doar o gaură și se văd pietrele de sub linie, dar în câteva zile se mănâncă tot asfaltul ală și iar revenim de unde am plecat”, a spus un vatman de pe traseul 1.
Nu este nicio problemă pentru companie
Se pare că groapa este verificată zilnic de angajații de la CTP, iar deocamdată nu vor interveni pentru a face reparații. Compania a făcut un studiu geotehnic al gropii și a descoperit că este destul de mare, undeva la 3 metri adâncime. În subteran a fost un tunel de scurgere vechi de zeci de ani. Într-adevăr, nu doar tramvaiele care trec afectează asfaltul, ci și mașinile, însă este nevoie ca această porțiune să fie consolidată cu materiale de calitate.
„Groapa este sub observație și atât. Nu este, deocamdată, nicio problemă. În fiecare schimb avem om care face fotografii și inspectează starea. Imaginile sunt, ulterior, trimise mai departe și analizate”, a transmis Cristian Stoica, directorul CTP Iași.
Asfaltul de la groapa din Podu Roș este monitorizat de cei de la CTP, însă nu vor interveni.