După ce a fost inaugurat cu mare fast de PNL-iști, apar și primele probleme în noul Terminal T4 al Aeroportului Internațional din Iași! „Pereții sunt crăpați, iar aparatele self check-in nu funcționează”

de: Alexandra MAISNER
02:00, 15 feb. 2025

După ce PNL-iștii au inaugurat cu mare fast, pe data de 23 ianuarie 2024, Terminalul T4 și a fost operaționalizat în martie 2024, au apărut și nemulțumirile. Pasagerii susțin că pereții deja au crăpat, iar aparatele pentru self check-in nu funcționează. Practic, încep problemele după o investiție de 100 de milioane de euro

După ce PNL-iștii au făcut un adevărat spectacol ridicol din inaugurare, apar probleme în noul Terminal T4 al Aeroportului Internațional din Iași

Au apărut și problemele în Terminalul T4 al Aeroportului Internațional din Iași. Pasagerii sunt nemulțumiți de faptul că aparatele de self check-in nu funcționează, nu își pot introduce singuri datele de pe bilet și buletin pentru a evita cozile de la oficiile de check-in.

„Datorită serviciului pe care îl am, tranzitez des Aeroportul din Iași. Aparatele de self check-in nu au funcționat niciodată. Spunem că investim milioane de euro, și după ce facem? Scoate din priză aparatele ca să facem economie? Că nu îmi explic. În loc să se evite cozile de la check-in prin aceste aparate, ei nu fac altceva decât să aglomereze și mai mult terminalul. De la început, de când a fost deschis terminalul, au și fost scoase din priză. Din ce îmi amintesc, nu au fost niciodată funcționale, nu știu de ce, ori nu funcționează, ori nu vor să fie folosite să se strice, nu îmi dau seama. Dacă ele au fost cumpărate, probabil au și o garanție. Dacă ei nu le folosesc și trece garanția după ce le bagă în priză și dacă se defectează, o să plătească ei, în loc să profite de garanția lor. Reclamă multă și prosteală maximă, asta e la Aeroportul din Iași”, a spus un pasager care tranzitează des Aeroportul Internațional din Iași.

Menționăm faptul că reporterii BZI s-au deplasat în cursul zilei de vineri, 14 februarie 2025, la Aeroportul Internațional din Iași, în noul Terminal T4 și au constatat că, într-adevăr, aparatele de self check-in erau scoase din priză și nu puteau fi folosite.

Pereții din noul Terminal T4 al Aeroportului Internațional din Iași au început să crape

În Terminalul T4, la niciun an de la operaționalizare, pereții au început să crape, scaunele din sălile de așteptare sunt puține, iar spațiile prin care aerogara ieșeană ar putea să-și rotunjească veniturile sunt goale. Ne întrebăm: cum este posibil ca o investiție de 100.000 de milioane de euro să se crape după mai puțin de 12 luni de la operaționalizare? Terminalul T4 este pustiu, nu oferă facilități variate pasagerilor, însă PNL-iștii au știut să cheltuie zeci de mii de lei pe o inaugurare cu fast, plină de politicieni de la București, precum Nicolae Ciucă – atunci, președintele Senatului –, Lucian Bode – care era atunci secretar general PNL –, și din Iași, Costel Alexe – președintele CJ Iași –, Mihai Chirica, edilul Iașului; Romeo Vatră, directorul aerogării ieșene, dar fără să ia în calcul nevoile pasagerilor. Cum este posibil să se risipească sume importante de bani pe aparate de self check-in, pe ambulift-lifturi care să faciliteze accesul în aeronave a persoanelor cu dizabilități și pe aviobridge-uri, dar care să nu poată fi folosite?

Contactat de reporterii BZI, directorul PNL al Aeroportului Internațional din Iași, Romeo Vatră, a transmis că aparatele de self check-in nu funcționează din cauză că încă nu a fost instalat softul de către companiile aeriene.

„Aparatele de self check-in sunt funcționale, nu s-au stricat. O parte din ele, da, probabil sunt scoase din priză. Noi nu am identificat deocamdată o companie care să-și instaleze softul pe ele. Am discutat cu Wizz Air, am discutat și cu celelalte companii, încă nu se știe, se caută o soluție tehnică pentru a putea rezolva această legătură. Ele au fost achiziționate prin contractul de modernizare al aeroportului și construirii Terminalului T4. Nu știu cât costă un astfel de aparat”, a declarat directorul Aeroportului din Iași, Romeo Vatră.

Romeo Vatră, directorul aerogării ieșene, s-a arătat deranjat atunci când a fost întrebat de ce pereții din noul Terminal T4 au început să crape.

„Se dărâmă, se dărâmă. Cade aeroportul, se dărâmă tot. Se crapă, se strică, faceți și scrieți ce vreți. Noi suntem într-o legătură continuă cu cei de la Strabag (n.r. – firma care a construit Terminalul T4), le-am transmis toate neconformitățile. Terminalul este în garanție, iar orice problemă apare, evident că noi o să transmitem la Strabag și solicităm rezolvarea lor. În lista de investiții pentru anul 2025 am prevăzut o sumă importantă pentru achiziționarea scaunelor suplimentare pentru sălile de așteptare”, a adăugat Romeo Vatră, directorul aerogării ieșene.

Dar este clar că PNL a făcut o investiție de 100 de milioane de euro în stilul caracteristic. Adică, după finalizarea lucrărilor la Terminalul T4, totul se „prăbușește”. Amintim aici de o altă investiție PNL, de care s-a ales praful, și anume, drumul județean DJ 207A care, după ce a fost reparat de DJADP prin Consiliul Județean condus de liberalul Costel Alexe, acesta s-a surpat. Alte milioane de lei, de această dată, au fost risipite din cauză că firma de casă a PNL nu a realizat studiile geotehnice în profunzimea terenului.

Astfel, după ce PNL a cheltuit 100 de milioane de euro pentru construirea Terminalului T4 din Aeroportul Internațional din Iași, au apărut și problemele. Aparatele de self check-in sunt scoase din priză, pereții au început să crape iar în sălile de așteptare sunt doar câteva scaune.