Două familii din Iași susțin că au fost păcălite de agenția Travos cu un sejur în Bulgaria! Și-au pus mâinile în cap când au intrat în hotelul Elitsa de 3 stele – FOTO
Au vrut să petreacă 5 zile într-o stațiune din Bulgaria, la hotelul Elitsa de 3 stele. Au plătit la agenția Travos din Iași, dar când au ajuns la unitatea de cazare nu știau pe unde să mai fugă. Au cerut diferența plătită, însă nu au primit un răspuns
O vacanță ce se anunța frumoasă, pentru două familii din Iași, s-a transformat într-un coșmar. Totul a început în momentul în care au apelat la agenția de turism Travos, din complexul Egros din Iași. Pe data de 02.07.2022, un ieșean împreună cu membrii altei familii s-au deplasat la agenție, ocazie cu care au fost cumpărate bilete pentru un sejur de 5 zile în Albena – Bulgaria, cazarea fiind asigurată la Hotelul Elitsa de 3 stele.
„Am fost de acord cu oferta agenției. Familia mea este compusă din 2 adulți și un copil de 11 ani. Am achitat 605 euro. Familia Butnaru este compusă din 3 adulți. S-a achitat suma de 818 euro. Doamna Butnaru a întrebat-o pe doamna Hanu Elena dacă poate să ne pună la dispoziție un număr de telefon pentru a apela, în caz că sunt probleme legate de hotel, cazare, masă. Aceasta ne-a înmânat 2 cărți de vizită roșii pe care era trecut un număr de telefon din București și ne-a spus că, în caz de probleme, aici să sunăm. Cam acestea au fost toate informațiile primite la agenția Travos din incinta Egros ”, a povestit ieșeanul.
La un moment dat, a fost reclamată și agenția de turism Christian Tour. Clienții doreau înapoierea sumelor plătite.
Două familii din Iași au fost păcălite de agenția Travos. Și-au dat seama când au intrat în hotel
Pe data de 03.07.2022, cele două familii au ajuns la hotelul Elitsa, unde urmau să se cazeze. Însă au avut o surpriză neplăcută, în ceea ce privește condițiile pentru o unitate de cazare de 3 stele.
„Primele imagini care ne-au surprins mai puțin plăcut au fost cele de la recepția hotelului, unde am observat fotoliile rupte și ponosite, apoi grupul sanitar din hotelul recepției care arăta jalnic și, după aceea, ușile din inox și interiorul ascensorului cu care am urcat la etaj, ce arătau mizerabil și neîngrijite. Când am văzut camerele am rămas îngroziți de condițiile de 3 stele ale hotelului Elitsa. Mobilier vechi și jumulit, lenjeria de pe pat ponosită și învechită, prosoapele de pe pat, foarte, foarte vechi, uzate și rupte, plasa de țânțari de la ușa balconului ce era ruptă, păianjeni pe la colțuri, pereții jerpeliți, baia cu obiecte sanitare pline de calcar și ruginite, faianță ciobită, praf pe sub paturi. Nu aveam nici măcar răcitor în cameră. Am refuzat camerele. Am fost duși să vedem altele, dar și acestea erau la fel și miroseau a mucegai și umezeală. Astfel, am refuzat cazarea. Acestea nu sunt condiții de 3 stele, așa cum am cerut și cum ni s-a prezentat. Acolo se pot da maximum 2 stele, cu indulgență”, a mai arătat ieșeanul păgubit.
Au încercat să contacteze reprezentanții Travos, dar nu au primit nicio lămurire. Clienții din Iași au reclamat și practicile agenției Kusadasi.
Ieșenii au renunțat la cazarea de la hotelul Elitsa și au scos mai mulți bani din buzunar
Agasați de condițiile din hotel, cele două familii s-au hotărât să apeleze la serviciile hotelului Nona, tot de 3 stele. Au trebuit să scoată din buzunare suma de 135 euro, respectiv 190 euro, reprezentând diferența de preț pentru cele 5 zile.
„Am luat hotărârea să mergem la hotelul Nona, tot de 3 stele, care face parte din același complex și este lângă Hotel Elitsa, Ne-au arătat niște camere care arătau mult mai bine față de cele la Elitsa, cu mobilier mai de calitate, mai îngrijit, răcitor în cameră, prosoape impecabile, saltele și lenjerie bune, toate curate. Altceva față de Hotel Elitsa. Când m-am întors în țară, am cerut diferența plătită la cazare la agenția din Iași. Mi s-a spus că nu este șeful. Le-am spus să ne contacteze, dar nici până astăzi nu au făcut-o. Este o problemă legată de dezinteresul firmei. Nu a fost bunăvoință din partea lor”, a mai spus clientul.
Ce spun reprezentanții firmei de turism
Agenția este administrată de societatea Sunair Consulting SRl, cu sediul social în comuna Rediu, județul Iași. Asociați în firmă sunt Marius Pascariuc și Viorel Cătălin Cheșcu. În 2021, firma a înregistrat o cifră de afaceri de 1,1 milioane de lei, un profit de 520.337 de lei, datorii de 5,3 milioane de lei, cu un număr de 8 angajați.
„În data de 4 iulie, am primit un e-mail din partea turistului, prin care ne informa că a solicitat și plătit, la fața locului, o diferență de preț pentru a fi mutați în hotelul Nona. La întoarcerea în țară, turistul a venit în punctul nostru de lucru, din CC Egros, unde a solicitat rambursarea sumei pe care acesta a plătit-o la fața locului pentru a fi mutat. Turistului i s-a explicat că acest lucru nu este posibil, deoarece schimbarea hotelului a fost decisă unilateral de către acesta, fără a primi din partea noastră o confirmare că aceasta se poate face fără plata unei diferențe. Cu atât mai mult că plata s-a efectuat direct către hotelier. Prin urmare, considerăm că agenția noastră și-a îndeplinit rolul care îi revine prin contract și anume cel de intermediere/rezervare a serviciului de cazare în favoarea călătorului. Turistul a rezervat și achitat, prin intermediul nostru, un sejur în hotelul Elitsa și acest lucru a primit. Asigurăm toți turiștii noștri de toată buna intenție din partea agenției pentru rezolvarea tuturor problemelor semnalate de aceștia în timpul sejurului, doar că acest lucru se poate face în limitele contractului și în deplină corelație cu acordul furnizorilor noștri”, a transmis Cătălin Cheșcu, administratorul agenției.
Două familii din Iași susțin că au fost păcălite de agenția Travos și promit că nu vor mai face aceeași greșeală.