Doi giganţi din industria auto s-au aliat şi fac angajări masive în acest oraş din România

de: Bujor Elena Nicoleta
09:01, 02 dec. 2024

BMW Group și Tata Technologies, o divizie a gigantului indian Tata, au decis să se alieze și să facă angajări masive în România. Giganții au înființat un joint-venture în India, integrat în rețeaua globală TechWorks a BMW, cu o partajare egală a acțiunilor (50% fiecare).

Această nouă entitate va dezvolta software exclusiv pentru BMW și va colabora cu parteneriatele existente ale companiei, cum ar fi asociația cu NTT Data din România.

Doi giganţi din industria auto s-au aliat şi fac angajări masive în acest oraş din România

Vă aducem aminte că BMW TechWorks India face parte din rețeaua globală a BMW dedicată dezvoltării digitale, concentrându-se pe crearea de software. Potrivit informațiilor oficiale, joint-venture-ul va angaja mii de persoane, în special programatori, și va dezvolta software dedicat mașinilor BMW. Activitatea a început la 1 noiembrie, iar proiectele se concentrează pe vehiculele din noua gamă Neue Klasse, cu un prim model planificat pentru lansare la sfârșitul anului viitor.

Noua companie va opera în mai multe locații din India, inclusiv Pune, Bangalore și Chennai, fiind dedicată dezvoltării de tehnologii pentru vehiculele definite de software, conducerea autonomă și infotainment, precum și pentru suportul activităților de producție.

BMW TechWorks India va colabora îndeaproape cu alte centre de software din rețeaua globală, inclusiv BMW TechWorks România, creat cu NTT Data la Cluj-Napoca, BA TechWorks din China, înființat cu Archermind, și Critical TechWorks din Portugalia, în parteneriat cu Critical Software.

În conformitate cu strategia globală a BMW, controlul asupra software-ului rămâne în mâinile companiei, chiar și atunci când colaborează cu furnizori externi. Astfel, BMW își menține controlul asupra costurilor și drepturilor produselor sale finale.

India devine o piață importantă pentru dezvoltarea software-ului în industria auto, iar BMW vizează și o posibilă expansiune a pieței auto, inspirată din succesul Chinei în anii anteriori.

În paralel, centrul BMW TechWorks din România, în colaborare cu NTT Data, urmărește să angajeze până la 250 de experți în software și digital, cu obiectivul de a ajunge la 1000 de angajați pe termen lung. Cifra de afaceri a acestuia este estimată la „zeci de milioane de euro” în 2024.

Warren Harris, CEO Tata Technologies, a explicat că firma sa este cu adevărat preocupată să ofere cele mai bune produse digitale și de creare de software. De asemenea, Christoph Grote, responsabil de Software și Arhitectură E/E la BMW, a declarat că asocierea cu Tata Technologies va fi de mare ajutor pentru BMW deoarece mașinile încep să fie conduse din ce în ce mai mult prin software.

„Colaborarea noastră cu Tata Technologies va accelera progresul nostru în domeniul vehiculelor definite de software. La nivel internțional, India se mândrește cu un număr mare de talente cu abilități remarcabile de software, care pot contribui la competența noastră software. Dezvoltarea software-ului pentru vehicule pentru BMW Group înseamnă lucrul cu procese și instrumente de primă clasă, care, la rândul lor, oferă inginerilor de software indieni șansa de a modela experiențe auto premium de ultimă generație în domenii viitoare, cum ar fi conducerea extrem de automatizată și inteligența artificială”, a declarat Christoph Grote, Senior Vice President Software and E/E Architecture al BMW, potrivit profit.ro.