Director de important liceu din Iași, exemplu ca lider pe zona de implicare civică

de: BZI.ro
10:30, 06 sept. 2022

Adina Romanescu este Doctor în Filosofie cu teza „Supozițiile transcendentalismului kantian” și absolventă a trei masterate în domeniile „Filosofie și spiritualitate răsăriteană”, „Politici și management în educație”, „Economie și educație antreprenorială”.

În 2003 a pășit pragul Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iași, dedicându-se excelenței instituției ca director adjunct timp de 8 ani. Din 2020 este directorul Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iași și realizează proiecte inovatoare alături de echipa de profesori din cancelaria LIIS, considerând că „de unul singur te poți motiva să atingi obiective, dar de la alți oameni te inspiri să realizezi visuri”.

Promovează o mentalitate deschisă spre o școală a viitorului conectată la societatea inteligentă, care învață, se transformă și se adaptează contextelor, fără a se deconecta de la valorile autentice. Școala pentru viitor presupune o schimbare profundă a oamenilor, a culturii și a comunicării. Schimbarea presupune tehnologizare și inovare, dar și comunicare despre învățare, implicare în dezvoltarea Iașului ca oraș Smart și o adevărată citadelă a revoluției intelectuale.

A considerat încă din 2007, când a scris prima cerere de finanțare nerambursabilă, că proiectele europene rămân cea mai mare oportunitate pentru creșterea școlilor și a oamenilor ei. Astfel, s-a implicat alături de colegi în elaborarea și implementarea a peste 40 de proiecte finanțate de Comisia Europeană. Are convingerea că împreună cu profesorii, elevii, absolvenții, părinții, companiile IT ieșene reușește să ofere prin Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iași, o Școală a Viitorului, în care fiecare elev și profesor se simte valorizat, are cele mai bune condiții pentru a se dezvolta și a-și potența rezultatele învățării.

Cea mai mare provocare pentru educație rămân nevoile de dezvoltare ale elevilor, precum și adaptarea la cerințele economiei digitale care îți oferă imaginea unui puzzle imens în care trebuie să așezi, după fiecare experiență de învățare, câte o piesă.

Fiecare elev este important și unic.

În educație, trebuie să anticipezi viitorul pentru a fi cât mai pregătit pentru prezent.