Decizie importantă pentru toți șoferii din România! Iată ce îi așteaptă pe conducătorii auto începând de anul viitor
A fost anunțată o decizie importantă pentru toți șoferii din România! Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că va începe contrucția celui mai spectaculos nod rutier din țară, care va fi amenajat la sud de Pașcani, la intersecția A7 Bacău – Pașcani cu Autostrada Unirii A8. Iată ce îi așteaptă pe conducătorii auto începând de anul viitor.
Decizie importantă pentru toți șoferii din România!
Cel mai spectaculos nod rutier din țară va fi amenajat la sud de Pașcani, în cadrul proiectului de construire a autostrăzii A7. Acesta ar putea fi finalizat în 2025 și va reprezenta o mare provocare pentru șoferi.
Nodul rutier va cuprinde 12 pasaje, iar lungimea totală a pasajelor este de 1,8 km, cel mai mic având circa 50 metri, iar cel mai mare aproape 250 metri. Acest nod rutier de tip turbion dintre cele două autostrăzi A7 şi A8 este localizat la sud de Pașcani și se va întinde pe o lungime de circa 2 km și o suprafață de 220 hectare.
Nodul rutier de tip turbion va conține 8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h, 12 pasaje și 5 podețe. Lucrările la nodul rutier de tip turbion de la intersecția autostrăzilor A7 și A8, în zona Pașcani – Sodomeni, județul Iași, au început în ianuarie 2024. Rămâne de văzut dacă cel mai spectaculos nod rutier din România va fi gata în anul 2025.
Se construiește cel mai lung tunel de autostradă din țară
Autoritățile au anunțat că încep lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România. Deși contractul a fost semnat în urmă cu doi ani, abia la sfârșitul lunii august 2024 a fost emisă autorizația de construire de către Ministerul Transporturilor.
Configurația funcțională a tunelului conține două galerii principale separate, cu sens unic pentru fiecare direcție, cu două benzi de circulație și o bandă suplimentară de urgență, nișe pentru sistemul antiincendiu și nișe de întreținere prevăzute în ambele galerii ale tunelului pentru întreținerea sistemului de drenaj al apei, amplasate pe partea stângă și pe partea dreaptă. Potrivit datelor oficiale CNAIR, termenul de finalizare pentru cel mai lung tunel de autostradă este decembrie 2026. Proiectul valorează 1,8 miliarde de lei.
Șoferii sunt de părere că autostrada cu tuneluri nu va fi gata la termen, adică în 2026. Primele lucrări pe traseul autostrăzii cu tuneluri au început în vara anului 2022, dar s-au desfășurat cu greutate. De atunci, au avut loc lucrări de defrișare a pădurii de pe traseu, lucrări de decopertare și pregătire a construcțiilor, au fost amenajate drumuri tehnologice, s-au făcut foraje pentru unele structuri mari ale autostrăzii.
Abia acum a fost emisă autorizația de construire de către Ministerul Transporturilor și vor începe lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România. Constructorii au termen de finalizare pentru cei 9,13 kilometri ai autostrăzii cu tuneluri din vestul României anul 2026. Lucrările pe acest tronson, singurul rămas nefinalizat din Autostrada A1 Lugoj – Deva au fost suspendate din 2017, iar statul român a trebuit să reia licitația pentru proiectarea și construcția sa. În 2022, contractul de proiectare și lucrări la autostrada cu tuneluri, câștigat de o asociere de firme condusă de UMB, a fost semnat, dar autorizația de construire a fost semnată abia în august, anul acesta.
Recent, autoritățile au anunțat că anul viitor va fi gata construcția celui mai spectaculos nod rutier din România, care va fi o adevărată provocare pentru șoferi.