Decizia din Capitală ne paște și la Iași. Cine conduce o astfel de mașină nu mai are voie să staționeze în oraș. Șoferii riscă amenzi drastice dacă sunt prinși
Surpriză pentru șoferii mașinilor de mare tonaj care intră în municipiul Iași. Autoritatea locală a luat o decizie care va restricționa accesul conducătorilor auto de pe aceste autoutilitare. Măsura va intra în vigoare după ce va fi adoptată de deliberativul instituției. Nicio mașină de mare tonaj nu va mai avea voie să parcheze prin parcările publice sau private pentru o perioadă mai îndelungată de timp. Șoferii riscă și amenzi drastice și pot rămâne și fără mașină vreme îndelungată
Măsură dură luată împotriva autovehiculelor de mare tonaj care intră în municipiul Iași. Sătui să vadă cum se tot strică drumurile din oraș, șefii primăriei au luat o decizie radicală. Primăria a inițiat un proiect privind unele restricții de parcare pentru vehiculele grele, decizie care va avea o serie de urmări în tot orașul.
Astfel, dacă proiectul va fi adoptat de Consiliul Local, va fi interzisă parcarea voluntară a vehiculelor de transport marfă și a celor destinate transportului de călători care depășesc 3,5 tone. Nicio mașină nu mai poate parca pe domeniul public sau privat al orașului. În calcul au fost luate și parcările de reședință, inclusiv cele din condominii, pe locurile de parcare reglementate sau nereglementate aflate în clădiri sau la nivelul solului.
Parcarea va fi restricționată
Șoferii de pe autoutilitarele mari nu vor mai putea staționa decât pentru îmbarcarea sau debarcarea persoanelor. Prevederea se aplică și mașinilor de marfă, doar dacă nu este perturbată circulația în zona respectivă.
„Instituțiile sau societățile comerciale deținătoare de vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone sunt obligate să le parcheze în spații proprii, special amenajate. Este vorba despre autocamioanele care transportă mărfuri, utilaje, microbuze, autobuze, autocare etc., destinate transportului de persoane. Mașinile trebuie parcate în spații proprii, special amenajate, conform licențelor obținute sau la sediile proprii. Pentru persoanele juridice sau fizice care dețin astfel de vehicule înregistrate la sediul social/domiciliul aflat în reședințe individuale/condominii, interdicția rămâne valabilă. De asemenea, va fi interzisă comercializarea de produse sau prestarea de servicii direct din aceste vehicule. Excepție fac cele aflate în spațiile special amenajate în acest scop”, se arată în nota municipalității ieșene.
Asfalt distrus și poluare ridicată
Mașinile de mare tonaj vor fi interzise definitiv în anii următori.
„Gradul de poluare este direct proporțional cu rata de congestie a traficului. Pentru a reduce această rată, Consiliul Local a luat mai multe decizii privind fluidizarea traficului. Cu toate acestea, s-a constatat că pe străzi, pe aleile dintre blocuri și în parcările aferente acestora, parcările voluntare ale vehiculelor grele sunt extrem de frecvente. Astfel, un număr semnificativ de vehicule din această categorie sunt fie parcate la domiciliul șoferilor sau proprietarilor, fie pe spațiile verzi ale domeniului public. Unele sunt abandonate de multă vreme pe diverse artere. Un astfel de vehicul ocupă mai mult de un loc de parcare, rezidenții fiind nevoiți să-și parcheze mașinile de-a lungul diferitelor artere. Se reduce astfel semnificativ capacitatea de circulație pe acestea, respectivele străzi fiind efectiv strangulate”, se mai arată în decizia primăriei.
Ce amenzi riscă conducătorii auto
De această interdicție scapă mașinile Poliției, Pompierilor, Ambulanței, Jandarmeriei sau a Poliției de Frontieră. Nici utilajele care lucrează la întreținerea drumurilor nu sunt afectate de această decizie. Cei prinși că încalcă hotărârea riscă amendă de la 2.000 la 2.500 lei. Poate fi aplicată și măsura blocării sau ridicării vehiculelor.
„Raportul anual din cadrul Mecanismului de Raportare privind Transporturile și Mediul analizează impactul transporturilor asupra mediului în Europa. În raport se afirmă că, pe măsură ce climatul economic se îmbunătățește, noile obiective ale UE în domeniul transporturilor ar trebui să-și concentreze eforturile pentru a reduce și mai mult impactul asupra mediului”, se mai arată în proiectul de hotărâre inițiat de municipalitate