De ce criterii trebuie să ții cont când cumperi o casă de marcat. ANAF te poate trimite să cumperi alta
Faptul că antreprenorii au fost puși anii trecuți să schimbe casele de marcat cu unele care să se poată conecta la serverele Ministerului de Finanțe (popular li se spune servere ANAF) nu este de ajuns.
Guvernul a schimbat regulile, iar acele dispozitive vor trebui să mai facă un lucru pentru a fi conforme, motiv pentru care unii antreprenori vor trebui să cumpere alte case de marcat fiscale. OUG 69/2024 a apărut în Monitorul oficial vineri noapte.
Practic, vor fi conforme doar casele de marcat care pot tipări sub formă de cod QR data și ora emiterii bonului fiscal, a numărului de identificare al bonului fiscal, precum și a seriei fiscale a aparatului de marcat electronic fiscal.
Pentru a se conforma, antreprenorii au la dispoziție 2 ani.
Dacă nu poate să facă noile lucruri cerute de Guvern, va trebui să cumperi alta
Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică — ICI București va elibera, dacă este cazul, distribuitorilor autorizați un document din care rezultă că modelul testat nu îndeplinește condițiile tehnice pentru tipărirea pe bonul fiscal sub formă de cod QR a informațiilor respective și emite avizul tehnic sau suplimentul de aviz tehnic, după caz, dacă modelul testat îndeplinește celelalte condiții prevăzute de lege.
Raportul fiscal de închidere zilnică emis de aparatul de marcat electronic fiscal trebuie să conțină și următoarele date: numărul de bonuri fiscale care au înscris codul de identificare fiscală al beneficiarului, valoarea totală a acestora, total taxă pe valoarea adăugată aferentă, identificatorul jurnalului electronic, numărul și valoarea reducerilor, anulărilor, sume de serviciu, precum și sumele rezultate pentru fiecare mijloc de plată utilizat.
Sumele de serviciu reprezintă sumele de bani utilizate pentru plata restului către client, puse la dispoziția operatorului aparatului de marcat electronic fiscal la începutul fiecărei zile de lucru. Acestea se regăsesc în soldul contului de casă și, de asemenea, în soldul de la sfârșitul zilei de lucru.
Urmează ca în termen de 30 de zile Ministerul Finanțelor să modifice normele metodologice.
Ceea ce se întreabă experții zilele astea este: De ce au nevoie și de cod QR cu datele astea dacă aceste case sunt deja contectate la ANAF?