De ce a fost construit Transfăgărăsanul. Care a fost cea mai mare teamă a lui Nicolae Ceauşescu

de: BZI.ro
12:40, 26 dec. 2019

De ce a fost construit Transfăgărăsanul. Considerat de jurnaliştii străini drept unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume, Transfăgărăsanul poate fi oricând o destinaţie de vacanţă pentru turiştii dornici de o aventură la volan. Datorită obiectivelor turistice din zonă şi peisajelor spectaculoase din Munţii Făgăraş, acest traseu este ales de mii şi mii de turişti anual.

O construcţie la superlativ

Pentru cel mai spectaculos traseu din ţară, Transfăgărăsan, s-au folosit aproximativ:

3 milioane de tone de rocă ce au fost dislocate;

290.000 de metri cubi de material pentru zidărie;

41.000 de metri cubi rocă au fost escavati pentru construcţia tunelului Capra-Balea;
20 de tone de dinamită;

3,573 tone de ciment;

89 tone oţel beton;
24.000 de ancore;

129 tone plase sudate;
14.200 m pătraţi cofraje;

1.750 m liniari tuburi confecţionate din beton;
4.100 m liniari ţeavă;

50 tone de confecţii metalice;

6.900 m cubi nisip;

6.000 m cubi pietriş;

3.000 tone cribluri;

740 lămpi pentru iluminat;

s-au realizat 830 de lucrări transversale.

Toate aceste cifre ne arată că drumul dintre nori este un record. Acesta a fost construit în aproape cinci ani, în condiţii greu de imaginat, cu o coordonare perfectă. Astfel, Transfăgărăsanul este cu mult peste autostrăzile de miliarde de euro, care de cele mai multe ori rămân un desen pe hârtie.

De ce a fost construit Transfăgărăsanul. Ceauşescu se temea de o invazie a URSS-ului

Puţini sunt cei care ştiu adevăratul motiv din spatele construcţie sale. Potrivit istoricilor tocmai teamă lui Nicolae Ceauşescu de o invazie a URSS-ului a dus la realizarea acestui traseu., După ce ruşii au invadat Cehoslovacia în 1968, România era o ţintă în vizorul armatei roşii, iar dictatorul roman nu voia să fie luat pe nepregătite.

În acel an (1968) în munţii Făgăraşului nu se putea trece nici măcar pe cal, iar o posibilă invadare a ruşilor ar fi avut o finalitate precisă pentru România.

Dar, atunci când vom merge pe acest drum să ne aducem, măcar în treacăt aminte de vieţile celor care au sfârşit pentru construirea lui!