Daune de mii de euro, după ce o ieșeancă a ratat o excursie în Orient. Femeia a dat în judecată agenția de turism și asiguratorul (Exclusiv)
Judecătorii au dat daune de mii de euro, după ce o ieșeancă a ratat o excursie în Orient. Astfel, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au admis în parte acțiunea formulată de Petronela Sandu în contradictoriu cu AWP P&C SA şi SC Eostar Tour SRL. Așadar, AWP P&C SA a fost obligată la plata către ieșeancă a sumei de 4.230 de euro, reprezentând contravaloarea despăgubirii aferentă contractului de asigurare. Scandalul a izbucnit de la o croazieră ce ar fi trebuit să aibă loc în Singapore-Thailanda- Vietman-Hong Kong
Judecătorii au dat daune de mii de euro, după ce o ieșeancă a ratat o excursie în Orient. Magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au admis în parte acțiunea formulată de Petronela Sandu în contradictoriu cu AWP P&C SA şi SC Eostar Tour SRL.
„Instanța admite în parte acțiunea având ca obiect pretenţii, formulată de reclamanta Petronela Sandu în contradictoriu cu pârâţii AWP P&C SA şi SC Eostar Tour SRL. Obligă pârâta AWP P&C SA la plata către reclamantă a sumei de 4.230 de euro, reprezentând contravaloarea despăgubirii aferente contractului de asigurare. Respinge în rest cererea de chemare în judecată, ca neîntemeiată”, au afirmat judecătorii ieșeni.
În edițiile anterioare, reporterii cotidianului BZI au prezentat un caz similar.
Daune de mii de euro, după ce o ieșeancă a ratat o excursie în Orient
Procesul dintre ieșeanca Petronela Sandu și AWP P&C SA şi SC Eostar Tour SRL a început pe data de 5 mai 2020. Prin cererea înregistrată pe rolul Judecătoriei Iaşi, Petronela Sandu a cerut să se dispună obligarea pârâtei AWP P&C SA la plata sumei de 4.230 de euro, reprezentând despăgubire, constatarea caracterului abuziv al clauzei de excludere prevăzut la art. 1.2.2 si la art. 6.1.10 din condiţiile generale ale asigurării privind riscul de anulare a contractului de comercializare a pachetului de servirii turistice.
De asemenea, a cerut obligarea pârâtei SC Eostar Tour SRL la plata sumei de 4.230 de euro, reprezentând contravaloarea pachetului de croazieră contractat în baza contractului de comercializare al pachetelor de servicii de călătorie din 17 decembrie 2019. Totodată, ieșeanca a cerut obligarea ambelor pârâte la plata de daune morale în cuantum de 5.000 de lei pentru prejudiciul cauzat prin refuzul de a achita în termen legal suma datorată. În edițiile anterioare, reporterii cotidianului BZI au prezentat un caz similar.
Petronela Sandu: „Nu am fost informată…”
Ieșeanca Petronela Sandu a precizat că, pe 17 decembrie 2019, a achiziţionat un pachet tip croazieră: Singapore-Thailanda-Vietman-Hong Kong pentru perioada 12-26 februarie 2020, cu supliment cazare cameră şi supliment cabină ocean view single, prin intermediul agenţiei de turism furnizoare şi organizatoare SC Eostar Tour SRL. În acest sens s-a încheiat între părţi contractul de comercializare al pachetelor de servicii de călătorie din 17 decembrie 2019. În schimbul acestui pachet de servicii achiziţionat, ieșeanca a achitat preţul de 4.230 de euro.
„Concomitent şi tot prin intermediul agenţiei de turism s-au emis şi două poliţe de asigurare, conform contractului, în interdependenţă cu pachetul de croazieră achiziţionat de mine, respectiv asigurări medicale «Mondial Assistance Storno». Aşa cum reiese din conţinutul celor două poliţe, se constată că există şi alte acte anexate poliţelor, respectiv condițiile generale de asigurare, condiţii speciale de asigurare și serviciile conform pliantului aparţinând produsului ales, care precizează că au fost înmânate, însă acest lucru nu este adevărat, deoarece nu am fost informată şi înştiinţată de aceste documente suplimentare şi pe care ar fi trebuit să le semnez de luare la cunoştinţă, pe fiecare dintre ele ca părţi contractuale”, a subliniat Petronela Sandu în instanță.
A ratat o excursie în Orient, după problemele de sănătate ale mamei
Femeia a mai spus că, pe 20 ianuarie 2020, după achitarea în integralitate a serviciilor, pe fundalul problemelor de sănătate pe care le are mama ei, Petronela Sandu a decis, sub protecţia celor două asigurări pe care le avea în cazul apariţiei unor astfel de incidente inopinate, că este mai bine să solicite anularea contractului de croazieră, urmând ca, după ce va reuşi să rezolve problemele medicale ale mamei sale, să solicite activarea despăgubirilor de la asigurător, considerând că problemele de sănătate ale mamei sale sunt printre riscurile asigurate prin poliţele încheiate, astfel cum s-a discutat inclusiv la momentul semnării poliţei.
„Am încheiat de comun acord cu agenţia de turism anexa de anulare a contractului de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie din 20 ianuarie 2020 la contractul indicat, prin care s-au anulat serviciile din pachetul de croazieră, iar, în schimbul acestei anulări, eu suportând toate costurile de anulare în cuantum de 4.230 de euro, preţul croazierei reprezentând penalizare de anulare. S-a emis în acest sens şi factura din 20 ianuarie 2020 de către SC Eostar Tour SRL. Am acceptat întocmirea acestor acte deoarece ştiam că, prin asigurarea medicală Mondial Assistance Storno, era cuprinsă şi ipoteza în care unul dintre părinţi (rude de gradul 1) se îmbolnăveşte, fapt care generează imposibilitatea obiectivă a persoanei (fiică) de a mai merge în croazieră”, a adăugat ieșeanca.
Croaziera, anulată pe fondul pandemiei de COVID-19
Petronela Sandu a subliniat că, pe 21 ianuarie 2020, a anunţat telefonic asigurătorul despre apariţia anulării croazierii din motive medicale determinate de starea de sănătate a mamei sale. Pe 29 ianuarie 2020, aceasta a trimis pe adresele de contact specifice ale asigurătorului parat (centru de daune) formularul specific de daună, prin care solicita achitarea despăgubirii produse de imposibilitatea efectuării croazierii achiziţionate anterior, din cauza îmbolnăvirii mamei.
Pe 5 februarie 2020, deoarece starea de sănătate a mamei era în continuă evoluţie şi, deoarece, între timp, a obţinut și alte acte medicale în urma investigaţiilor acesteia, a trimis un memoriu în care a explicat situaţia apărută, la care a ataşat şi aceste dovezi, inclusiv formularul astfel refăcut, inclusiv cu parafa medicului specialist cardiolog, cum i s-a solicitat telefonic anterior de către cel ce se ocupa de dosarul de daună deschis la asigurător.
„Pe 11 februarie 2020 mi s-a trimis prin e-mail documentul de răspuns la evaluarea dosarului de daune, prin care am aflat pentru prima dată că asigurătorul consideră evenimentul medical invocat de mine ca nefiind încadrat în riscul asigurat, deoarece este încadrabil la excluderi şi, astfel, cererea mea de a fi despăgubită nu poate fi avizată favorabil”, a mai spus reclamanta, care a adăugat că oricum croaziera a fost anulată, pe fondul pandemiei de COVID-19.
Ce au spus reprezentanții asiguratorului și ai agenției de turism
De cealaltă parte, reprezentanții AWP P&C SA au formulat o întâmpinare prin care au solicitat respingerea cererii de chemare în judecată ca neîntemeiată.
„Așa cum reiese și din conţinutul celor două poliţe de asigurare, odată cu aceste poliţe, reclamantei i-au fost înmânate și condiţiile speciale de asigurare și serviciile conform pliantului aparţinând produsului ales, dar și condiţiile generale de asigurare. Afirmaţiile reclamantei privitoare la faptul că nu a primit aceste acte, că nu a fost informată despre condiţiile generale ale asigurărilor și că nu a ştiut de existența lor sunt vădit de rea-credinţă și nedovedite”, au spus aceștia.
La rândul lor, cei de la SC Eostar Tour SRL au invocat excepţia netimbrării capătului de cerere având ca obiect plata dobânzii legale, iar, pe fondul cauzei, au solicitat respingerea cererii ca neîntemeiată. Totuși, judecătorii au dat daune de mii de euro, după ce ieșeanca a ratat o excursie în Orient.