Daniel Asofiei a plătit 2.200 de euro garanție după ce a închiriat un Logan în Iași, iar când a predat mașina nu a mai văzut niciun ban: „Mi-au trimis un aviz de plată fals”

de: Petronel Ștefan
02:00, 20 dec. 2024

Daniel Asofiei a venit din Germania în Iași și a închiriat o mașină Dacia Logan pentru care a plătit 2.200 de euro garanție. Bărbatul nu și-a mai văzut banii nici după 3 luni de la închiriere

În luna septembrie 2024, Daniel Asofiei a închiriat, de pe o platformă internațională, o mașină pentru a prelua autoturismul când ajunge în Aeroportul din Iași. Mașina a fost oferită de către firma GiuCa Rentals. Bărbatului i s-a părut ciudat încă de la început modul în care a fost făcută tranzacția și, mai ales, că i s-a cerut garanție 2.200 de euro.

Daniel Asofiei a plătit 2.200 de euro garanție pentru un Logan, în Iași

Când a ajuns în Aeroport, Daniel Asofiei s-a întâlnit în parcare cu un reprezentant al firmei GiuCa Rentals și a preluat mașina. Acesta i-ar fi precizat că trebuie o garanție de 2.200 de euro pentru mașină, fapt ce l-a făcut suspicios pe Daniel Asofiei. În cele din urmă, a fost de acord să facă acest lucru, știind că banii i se vor returna în cont.

„Eu locuiesc în Germania de 30 de ani, dar mai vin din când în când acasă. În septembrie am închiriat o mașină de pe platforma Opodo, de la firma Wheego. Într-o parcare din Aeroportul din Iași m-am întâlnit cu un reprezentant al firmei GiuCa Rentals. Acesta mi-a adus mașina, o Dacia Logan, și mi-a cerut o garanție de 2.200 de euro pentru ea. Am precizat că mi se pare garanția prea mare, iar domnul respectiv, pe nume Iulian, a devenit agresiv. Până la urmă, am acceptat, deoarece știu că, în astfel de cazuri, doar blochează banii, și după, când predai mașina, îi deblochează. Iulian mi-a spus că pot să plătesc 250 de euro fără să semnez niciun act, ca să nu mai dau garanția. Probabil este o tehnică a lor ca să te țepuiască, însă am refuzat”, povestește Daniel Asofiei.

Nu a mai primit niciun ban înapoi

Când a ajuns în Germania, Daniel Asofiei a sesizat faptul că banii de garanție i-au fost luați din cont. Acesta a încercat de atunci să îi recupereze, însă, până acum, fără succes. Bărbatul a discutat cu administratorul firmei, ba chiar a primit și un aviz de plată, însă în cont tot nu au ajuns banii. El crede că totul este, de fapt, o înșelătorie. Recent, o altă femeie din Iași a avut o problemă cu aceeași firmă, privind garanția.

„Pe data de 21 septembrie 2024 am predat mașina în Aeroportul Iași, perfect în regulă. Totuși, când am ajuns în Germania, am sesizat faptul că banii, 2.200 de euro, mi-au fost luați din cont. Am început să sun la reprezentantul companiei și i-am spus ce s-a întâmplat, iar el mi-a spus că voi primi banii. Pe 13 noiembrie mi-a trimis un aviz de plată fals, de la Banca Transilvania, precum că mi-a trimis banii. I-am spus ulterior că, de fapt, nu am primit niciun ban și el mi-a spus că mai durează, că e o problemă de la bancă, nu e de la el, că nu are nicio vină, tot felul de scuze. Totuși, au trecut 3 luni și eu nu mi-am văzut banii înapoi. După am început să caut despre firmă și am găsit tot felul de nereguli, atunci mi-am dat seama că este posibil să fi fost înșelat”, a mai spus Daniel Asofiei.

Administratorul firmei dă vina pe bancă

Reporterii BZI l-au contactat pe reprezentantul firmei GiuCa Rentals pentru a oferi explicații. Acesta a precizat că totul este din vina băncii cu care a făcut tranzacția, deoarece nu a precizat pentru ce sunt banii trimiși, iar totul se va rezolva în câteva zile. Totuși, în documentul trimis către Daniel Asofiei, la descriere tranzacție, apare scris „retur garanție”. Rămâne de văzut dacă banii îi vor fi restituiți bărbatului din Germania. O femeie din Iași a avut o problemă cu garanția după ce a cumpărat un cuptor.

„Am vorbit cu domnul respectiv și zilele trecute, i-am zis că totul se rezolvă, doar să aibă răbdare. Eu am făcut transferul către el, persoană fizică, doar că pentru cei de la bancă a fost o tranzacție atipică și au blocat-o. Eu nu am specificat acolo pentru ce sunt banii. Reprezentanții băncii mi-au spus că se va rezolva totul zilele viitoare. Normal, taxa este de 1.100 de euro, nu știu de ce i-a fost sustrasă suma respectivă. El a făcut rezervare printr-o altă platformă, nu direct la mine, iar platforma respectivă are anumite condiții. Dacă închiria direct de la mine, eu, în 90 la sută din cazuri, nu cer garanție. În ceea ce privește povestea cu 250 de euro garanție fără documente, probabil a înțeles el greșit. Era opțiunea să plătească asigurare 10 euro pe zi, dacă nu vrea să facă depozit de garanție”, a declarat Alexandru Preda, administratorul firmei GiuCa Rentals (Preda RentAuto).

Daniel Asofiei încearcă să își recupereze cei 2.200 de euro pe care i-a plătit garanție pentru o mașină Dacia Logan, în Iași.