Cursuri de perfecționare prin mobilități Erasmus +, efectuate de profesori de la Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” Iași

de: Redacția BZI
15:11, 17 mart. 2025
Colegiul_Pedagogic_Vasile_Lupu_Iasi

În perioada 24 februarie -1 martie 2025 șase profesori ai Colegiului Național Pedagogic „Vasile Lupu” au efectuat mobilități Erasmus în cadrul Acreditării cod nr. 2021-1-RO01-KA120-SCH-000042397, Proiect nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000196242.

Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu” Iași: cursuri de perfecționare prin mobilități Erasmus +

Un număr de patru profesori din instituție au urmat un curs de formare  (prof. Vasilica Botezatu, prof. Teodora Cozma, prof. Irina Furedi și prof. Irina Eleonora Zaharia), în cadrul programului de formare Erasmus+, Domeniul – Educație școlară. Activitățile s-au desfășurat în Italia, orașul Bologna, în parteneriat cu Erasmus Learning Academy Bologna.

Pe parcursul unei săptămâni, profesorii beneficiari ai proiectului au participat la cursuri de formare în domeniul Inteligenței Artificiale și au descoperit modalități creative de integrare a acesteia în procesul de învățământ, prin numeroase aplicații digitale. Astfel, s-au realizat, quizz-uri, jocuri, prezentări și diferite materiale didactice utilizând mai multe aplicații, printre care amintim: Mentimeter, Blooket, Quizlet, Socrative, Baamboozle, ChatGPT. S-au conceput și planuri de lecție sau parcursuri de învățare diferențiate, folosind aplicațiile MagicSchool și SchoolAI.

Alte două mobilități desfășurate de profesorii Iordăchescu Lăcrămioara și Irina Cosovanu au fost efectuate, în aceeași perioadă, la Florența.  Cursul s-a intitulat „Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development”, organizat de Teacher Academy.

“Cursul a fost structurat în jurul a patru rezultate principale: proiectarea de programe bazate pe educația pozitivă, utilizarea mindfulness, dobândirea de cunoștințe și abilități de viață și înțelegerea fundamentelor psihologiei pozitive. Fiecare zi a fost plină de activități interactive, prezentări, discuții și ateliere practice. Am început cu o introducere în psihologia pozitivă și modelul PERMA, explorând concepte precum punctele forte ale unei psihologii pozitive, mindfulness și inteligența emoțională. Am participat la activități de team-building, am învățat strategii de calmare și am exersat gândirea vizuală.

Un punct culminant a fost ziua dedicată proiectării unui program școlar de educație pozitivă, unde am aplicat cunoștințele dobândite. Cursul a fost extrem de valoros, oferindu-ne instrumente și perspective noi pentru a crea un mediu de învățare pozitiv și incluziv. Ne-am întors acasă cu o motivație reînnoită și cu dorința de a implementa educația pozitivă în școala noastră. Experiența Erasmus+ a fost una de neuitat și putem afirma că ne-a îmbogățit viața profesională și personală. Un alt câștig important al cursului a fost faptul că am avut contextul pentru a interacționa cu colegi din numeroase alte țări europene precum  Germania, Belgia, Polonia, Spania și Portugalia”.