Cursa pentru Casa Albă. Sume imense investite în cei doi candidați

de: Pruna Gabriela
17:00, 05 nov. 2024

Mai mult de 15 miliarde de dolari au fost cheltuiţi prin diverse canale în această campanie prezidenţială americană, în special de către miliardarii americani, potrivit news.ro.
Iar în ceea ce priveşte numărul de miliardari, Kalama Harris a fost câştigătoarea clară. Candidatul democrat a primit sprijin financiar din partea a cel puţin 81 dintre aceştia, faţă de doar 50 pentru Donald Trump.

Chiar şi aşa, acestea au o pondere mai mare în campania republicană, cu aproximativ o treime din donaţiile colectate, comparativ cu 6% pentru democraţi.

De partea republicanilor se află, desigur, Elon Musk, care este deosebit de implicat în obţinerea realegerii fostului preşedinte. El a donat deja aproape 120 de milioane de dolari, deşi a precizat că acesta este doar începutul.

Elon Musk şi Tim Mellon au donat 270 de milioane de dolari pentru Trump

Dar cel mai generos până acum este Tim Mellon, moştenitorul unei familii de bancheri, care a pus pe masă 150 de milioane de dolari pentru a-l susţine pe Donald Trump.

Cât despre Kamala Harris, 50 de milioane de dolari au fost donaţi de Bill Gates. Fondatorul Microsoft şi-a justificat decizia vorbind despre o alegere de o importanţă fără precedent. Tot în domeniul tehnologiei, co-fondatorul Facebook, Dustin Moskovitz, a donat 38 de milioane de dolari.
Michael Bloomberg, executiv media şi fost primar al New York-ului, a donat 50 de milioane de dolari.

Google, cel mai mare cec pentru democraţi

În ceea ce priveşte companiile şi sectoarele economice, industria aeriană votează masiv în favoarea lui Donald Trump, American Airlines, United, Delta şi Southwest semnând donaţii. La fel a făcut şi producătorul Boeing.

Walmart şi Costco sunt, de asemenea, implicate în distribuţie.

Ca în cazul tuturor miliardarilor, tehnologia este foarte prezentă în familia Harris. Microsoft, Apple, Nvidia, Adobe, Amazon, Facebook, Oracle – cele mai mari grupuri din Sillicon Valley au semnat toate cecuri. Cel mai mare este cel al Google, care a donat peste un milion de dolari democraţilor.

Sumele implicate sunt uluitoare şi par nelimitate. În timp ce persoanele fizice pot dona doar 3.300 de dolari pe an direct pentru campania unui candidat, pot fi utilizate alte canale, cum ar fi PAC (comitetele de acţiune politică).

Acestea sunt organizaţii private, independente, care acţionează oficial în numele unui candidat şi permit donaţii de până la 5.000 de dolari de persoană. Apoi există super PAC-urile, care nu au legături oficiale cu candidaţii, dar acţionează în numele acestora. Şi aici nu există limite, de unde şi sumele exorbitante.