Infrastructura rutieră din zonă este unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le luăm în calcul atunci când alegem o locuință nouă, sau un nou sediu pentru afacerea noastră. Existența mijloacelor de transport în comun, a trotuarelor, locuri de parcare, multiple căi de acces, zone pietonale, spații verzi – toate acestea sunt elementare într-un oraș modern în plină dezvoltare.
În Iași, cel mai mare șantier în lucru este în acest moment la Silk District, unde, pe o fostă platformă industrială, se construiește un proiect mixed-use, ce va avea peste 1.500 de apartamente, peste 100.000 metri pătrați de spații de birouri, 40.500 metri pătrați de spații verzi, de promenadă și zone pentru biciclete și peste 10.000 metri pătrați de spații comerciale și servicii dedicate comunității.
În 2019, odată cu lansarea proiectului mixed-use Silk District, echipa Prime Kapital a apelat la serviciile Urbi Plan, societate specializată cu peste 50 de studii de trafic de mare anvergură efectuate în toată țara, pentru a analiza situația traficului în zona fostei platforme industriale Teba și impactul pe care dezvoltarea Silk District îl va avea asupra traficului din zonă. În cadrul acestui studiu de trafic au fost analizate 15 intersecții din Iași – din Zona Industrială, Bucium, Socola, Tudor Vladimirescu, Podu Roș și Centru.
Studiul a arătat că numărul mare de puncte de acces către ansamblu (cele trei intersecții de pe bulevardul Chișinău și punctele de acces din strada Atelierului) generează o accesibilitate crescută și va permite rezidenților și angajaților din clădirile de birouri să utilizeze mai multe rute pentru a se deplasa către celelalte zone ale Municipiului Iași.
Mai mult, pentru a preveni eventuale probleme de trafic, Prime Kapital va construi semafoare suplimentare la intrările în ansamblul Silk District. De asemenea, pentru a crește siguranța și a diminua creșterea traficului în zonă, mai ales în timpul orelor de vârf, Prime Kapital va dezvolta infrastructura necesară în interiorul ansamblului, dar și de jur împrejurul acestuia. Acest lucru va asigura un număr mare de puncte de acces și o accesibilitate crescută.
Astfel, pentru atingerea acestor obiective, lucrările de infrastructură care vor fi realizate prevăd și dezvoltarea unei străzi cu două benzi pe sens, trotuare moderne, stâlpi de iluminare stradală și peisagistică integrată în interiorul Silk District, în continuarea bulevardului Tudor Vladimirescu, care va străbate ansamblul și va conecta Silk District atât cu bulevardul Tudor Vladimirescu, cât și cu zona de sud a orașului.
Un alt aspect important în ceea ce privește traficul în interiorul complexului este faptul că vor exista 7 puncte de acces subterane către parcări, prin urmare Silk District va fi un cartier car-free, sigur și modern, iar locuitorii și vizitatorii se vor bucura de cei 40.500 mp de spații verzi, de joacă și de relaxare în liniște și fără poluare.
Până acum, dezvoltatorul imobiliar a realizat lucrările necesare pentru devierea și îngroparea conductelor de gaz și termoficare, lucrările de infrastructură care sunt încă în curs, fiind: lucrări la drumul de acces care va face conexiunea dintre Bulevardul Tudor Vladimirescu și strada Alexandru O. Teodoreanu; reamenajarea accesului principal, în continuarea Bulevardului Tudor Vladimirescu; definitivarea conexiunilor electrice; instalarea de semafoare pentru fluidizarea traficului la intersecția dintre Calea Chișinăului, Bulevardul Tudor Vladimirescu și cartierul Silk District.
În ceea ce privește lucrările de construcție, anul acesta urmează să fie finalizate prima fază de rezidențial și prima fază de office.
unde sunt cablurile stalpii ce sustin reteua de tramvai, santurile si bordurile liniei de tramvai? chiar credeti ca ele vor disparea? stalpii din imagine sunt de 2 ori mai mici si de 5 ori mai subtiri
Studiul a decis. Nu va fi trafic rutier. Toți vor stationa ……
Trebuie pus stâlpi pe toate trotuarele din Iași sa nu se mai parcheze și fără cozi de mașini pe străzile mici.
B-dul T. Vladimirescu trebuie prelungit inainte prin Silk District până la ieșirea în bd. Socola, astfel s-ar rezolva multe probleme de trafic.
cum va fi? incredibil de aglomerat. prost sa fii ca sumperi o cutie de chibrituri la pret de aur sa inspiri noxele a zeci de mii de masini
uie psd
haos
Imperiul lui Dan Zaharia , unde te uiți dai de el
Acușica termina și mimoza lui și o pune șefa peste toată suflarea din silk distrikkt. Așa i cu rotarieni ăștia , mă sa șefa la mall , face zaharide o cutie și ptr fica sa . Să aibă fetele fiecare jucăria ei
Nu se îngrijorează nimeni ca acolo a fost o uzina unde se deversau materiale periculoase?
Cine sa se ingrijoreze ? rechinii imobiliari ? ori idiotii care pun botu ? da ce ? zona FORTUS , CUG nu este infestata pentru urmatorii 100 de ani cu uraniu, siliciu, alte materiale caustice foarte toxice unde de pe timpul lui Ceausescu nu se recomanda constructii civile in urmatorii 100 de ani ?
Șmecheri! Fac câte 1000 de euro numai din rezervări. Au avansat un preț apoi au crescut cu 30%. Te învață ei cum se face și cu TVA -ul….au obținut autorizația cu câteva luni întârziere…dar cine sa ii verifice? Sunt mana în mana și cu protecția consumatorului, și cu primăria și cu inspectoratul de stat în construcții…
sa va iau proectul in p….a
voi iesenilor…chiar nu realizati ca vi se fura tara….iasul…pamantul vostru???!!!!!chiar nu realizati????….chiar atat de jos am ajuns?….
Cine sa raspunda acestor comentarii? Nu se uita nimeni pe ele, nici DNA ca de, ei sunt fff ocupati cu filmarile la viitoare fime cu prosti, plimbati sub camerele video
Traficul va fi paralizat 🙂 simplu…. o harta cu noua artera care prelungeste T Vladimirescu puteti publica? puteti arata cum integrati statiile de autobuz, piste de biciclete in zona silk? sau lasati primaria sa se ocupe si voi doar faceti bani si aglomerati zona ?