Cum să obții mai repede review-uri pozitive pe Google și să-ți crești site-ul?

de: catalin.curarariu
10:29, 02 nov. 2023

Să facem un exerciţiu de imaginaţie. Cauţi pe google „barber shop centru bucureşti” şi ţi se afişează două variante: X are 3 păreri pe Google, iar Y are peste 1300!! Unde o să te duci să-ţi aranjezi barbă? Nu e deloc greu de ghicit. 99,99% din useri o să meargă la Y şi cel mai probabil şi tu vei merge tot acolo. De ce? Pentru că recomandările fac toți banii şi pentru că stă în natura noastră să ne aşezăm la coada cea mai lungă când vrem să cumpărăm ceva, nu peste stradă unde e liber şi nu se înghesuie nimeni.

Tocmai ai lansat noul tău website pentru noua afacere sau pentru a face pasul și în lumea 2.0. Felicitări! Putem să îți spunem că munca grea abia acum începe. Dacă în lumea reală, aceea a afacerilor offline, lucrurile sunt destul de complicate, în online totul este de zeci de ori mai greu. De ce? Pentru că obținerea vizibilității pe Google poate fi o provocare din cauza competiției. Zeci, sute sau mii de site-uri care activează în același domeniu ca și tine se luptă pentru a apărea în rezultatele primele pagini din Google. Ideal este să faci acest lucru în mod organic. Dacă ți se pare totul prea complicat, îți vom explica pe scurt cum îți poți crește site-ui prin intermediul review-urilor pozitive pe Google și cum le poți obține și pe acestea.

Provocarea de a crește organic în clasamentul rezultatelor

Probabil te întrebi de ce este atât de complicat să crești în clasamentul rezultatelor. Ei bine, îți putem spune că de ,,vină” este algoritmul complex pe care Google îl folosește pentru a determina poziționarea unui site în rezultatele căutării organice. Algoritmul include numeroși factori ce se iau în considerare, printre care conținutul regăsit pe site, structura acestuia, viteza de încărcare, dacă site-ul este user-friendly, autoritatea domeniului și multe altele. Aceștia au fost doar factorii care țin exclusiv de website, însă sunt și alte lucruri pe care le poți face și care indirect, vor ajuta la creșterea website-ului tău.

Astfel, implementează o strategie de optimizare SEO, fă-ți un plan de marketing pe rețelele de socializare pentru a atrage trafic către website și, implicit, potențiali clienți. O mare importanță o au și review-urile pozitive pe Google.

Cum te ajută review-urile pozitive să crești site-ul

Recenziile pozitive sunt asemenea recomandărilor din trecut, când nu exista comerț electronic. O persoană era mulțumită de un anumit magazin sau de o anumită afacere și recomanda și apropiaților să cumpere produse sau servicii de acolo. Sau, din contră: dacă o persoană nu era mulțumită, avea grijă să spună și altora despre acest lucru. Review-urile Google funcționează pe același principiu, numai că recenziile sunt vizualizate de mii de alți potențiali clienți.

Un feedback pozitiv de la clienții mulțumiți te ajută să crești vizibilitatea și credibilitatea business-ului tău. Dacă te întrebi cum, în primul rând ne referim la consolidarea încredere potențialilor clienți, așa cum am explicat deja. Apoi, aceste recenzii pozitive dau un semnal bun algoritmului și vor cântări destul de mult în decizia de a plasa site-ul tău mai sus în clasament. Astfel, clasându-te mai sus, vei putea ajunge la cât mai mulți potențiali clienți.

Să mai spunem și că aceste review-uri reprezintă o formă de publicitate gratuită și organică? Orice client poate lăsa o astfel de recenzie și poate contribui la creșterea website-ului tău.

Obține rapid și eficient review-uri pozitive pe Google

Având în vedere cât sunt de importante aceste recenzii, probabil te întrebi cum poți obține cât mai multe și, dacă se poate, cât mai repede. Din fericire, există o soluție eficientă. Este vorba despre trustlink.ro, mai exact carduri de recenzii pentru afacerea ta.

Pe scurt, comanzi carduri cu tehnologie NFC, care au incluse link-ul direct unde oamenii pot lăsa o recenzie pe Google pentru afacerea ta. Astfel, tot ce vor trebui clienții să facă va fi să îți acorde un rating și să scrie o scurtă recenzie. Totul durează câteva secunde și chiar și persoanele care nu știau până acum de aceste recenzii vor spune că a fost totul foarte simplu.

Aceste carduri funcționează doar dacă este vorba despre afaceri cu puncte de lucru fizice, așa cum sunt restaurantele, saloanele de înfrumusețare, magazinele și altele asemenea. La final, după ce vor plăti produsele sau serviciile de care au beneficiat, clienții pot fi întrebați foarte discret dacă vor să lase o recenzie pe Google. În cazul în care acceptă, li se va da acel card, pe care îl vor apropia de telefon (este necesar să aibă tehnologia NFC) și în câteva secunde vor lăsa o recenzie.

Așadar, dacă vrei să te bucuri de cât mai multe review-uri pozitive pe Google, ia în calcul achiziționarea unor carduri de recenzii, care să ușureze procesul. Imaginează-ţi că recenziile pozitive de pe Google sunt ca nişte ambasadori digitali  cărora le-ai oferit o experienţă atât de bună încât vor să vorbească despre asta cu lumea întreagă. Ca nişte povestitori entuziaşti, aceşti clienţi mulţumiţi care lasă review-uri pe Google devin practic motorul care îţi împinge afacerea spre primele poziţii în Google. Iar în cursa spre succesul afacerii tale cu siguranţă vrei să mergi cu o maşină cu super motor, nu cu una care moare în trafic.