Cum să câștigi inimile clienților cu cadouri corporate

de: BZI.ro
11:37, 13 iul. 2022

Tuturor le place să primească cadouri, chiar și clienții tăi. În timp ce ideea de a adaugă un cadou la fiecare comandă poate părea o risipă de bani, cadourile compensează investiția prin creșterea numărului de vânzări și a clienților fideli. Același lucru este valabil și în ceea ce privește cadourile oferite atunci când sunt ocazii speciale.

În comerț și în afaceri în general, cadourile sunt mai mult decât un gest amabil. Includerea unui cadou la fiecare comandă sau atunci când sunt ocazii speciale îți va permite să le arăți clienților tăi recunoștință, să dobândești clienți noi și să-i păstrezi pe cei existenți.

Pe scurt, este un gest mic cu mare impact.

Cu toate acestea, pentru că cadoul să aibă efectul dorit, va trebui să știi ce tip de cadou este eligibil. În caz contrar, ai putea ajunge să-ți cheltuiești bugetul pentru ceva ce clienții tăi nu vor aprecia suficient.

Puterea cadourilor în comerț și afaceri

Îți amintești ultima dată când ai gustat o mostră gratuită într-un supermarket? Cum te-ai simțit? Poate ai simțit că îi datorezi ceva domnului sau doamnei drăguțe care ți l-a oferit și poate ai cumpărat în sfârșit și un pachet întreg. Supermarketurile știu asta: oferirea de degustări gratuite creează clienților senzația că sunt îndatorați, adică că au obligația de a răspunde.

În afaceri se poate realiza același lucru, dar mergând mai departe: atunci când sunt folosite corect, cadourile îi ajută pe clienți să îți asocieze brandul cu o emoție pozitivă. Cadourile îți permit să câștigi clienți fideli, o valoare medie a coșului mai mare sau a serviciilor și, în același timp, să te deosebești de concurență.

Cum să alegi cadoul potrivit pentru a-l oferi clienților tăi

Cu siguranță unele dintre pixurile care se află pe biroul tău ți-au fost dăruite cu ocazia unui eveniment sau întâlnire. Multe companii se concentrează pe pixuri ca mijloc de a face publicitate logo-ului, sau pe obiecte foarte asemănătoare: brelocuri, deschizători de sticle, agende, caiete, tricouri, stick-uri USB, clutch-uri etc. Deși acestea sunt articole utile, ele nu vor face clienții să sară de bucurie. Cea mai frecvența reacție la care se așteaptă este o ridicare ocazională din umeri. Oricine oferă articole care nu au nicio valoare pentru destinatar își irosește bugetul de publicitate.

Așa că am adunat câteva idei care te vor ajută să alegi cadoul potrivit pentru clienții tăi:

  1. Oferă gratuit ceva ce concurență nu oferă

Chiar dacă vei oferi produsul la același preț ca și concurenții, adăugarea unei surprize face oferta mai tentantă. Dar asta nu este tot. Poți folosi un cadou pentru a atrage noi clienți potențiali. În orice caz, printre cele mai bune cadouri sunt coșurile cu bunătăți. Cu toții le adoră. Poți găsi asemenea coșuri la Gift Idea.  În acest fel, folosind un cadou, poți crea o legătură mult mai mare cu clienții tăi. Desigur, există o mulțime de alte cadouri ce pot fi oferite, însă coșurile cadou funcționează de fiecare dată. De asemenea, nu uită ca de sărbători să îți păstrezi obiceiul. Poți oferi cosuri Craciun, coșuri de Paște și așa mai departe.

  1. Cadouri care aduc fidelitatea clienților tăi

Să presupunem că vinzi articole sportive. Cel mai probabil nu ești singurul activ pe piață, iar prețurile nu vor diferi foarte mult de cele ale concurenților tăi. Deci, cum poți determina clienții să cumpere de la tine și nu de la concurenții tăi? Îți poți imagina răspunsul: cu un cadou!

Deși fiecare sportiv ar fi bucuros să primească cadou o minge sau un tricou sport, acest lucru ar reduce semnificativ cifra de afaceri. Nu ar fi mai bine să oferi ceva care să nu îți afecteze negativ vânzările, dar care este totuși valoros? Desigur că da! Oferă un voucher cu reducere celor care fac cumpărături mai mari sau clienților fideli.  Pentru ca cadoul să aibă efectul dorit, va trebui mai întâi să îți informezi potențialii vizitatori. Creează un banner pe pagină de start sau indicații pe paginile produselor cum că clienții tăi vor primi un cadou la fiecare comandă care depășește o anumită sumă. De asemenea poți organiza o tombolă în care să pui la bătaie un articol sportiv mai valoros. Oferirea unui cadou ajută la creșterea valorii medii a coșului de cumpărături.

  1. Înregistrează un videoclip de mulțumire pentru clienții online

Oricine este familiarizat cu cumpărăturile, mai ales dacă vorbim despre cele online, știe că adesea acea apropiere umană lipsește. Cumpărătorii online, de exemplu, nu știu cine se află în spatele unui magazin sau produselor. Majoritatea magazinelor online sunt foarte asemănătoare, vând aceleași produse și cu greu se disting unele de altele.

Cum te poți evidenția față de concurență? Una dintre cele mai ușoare modalități de a face acest lucru este înregistrarea unui scurt videoclip de mulțumire. Cel mai mare avantaj al acestei strategii este că durează foarte puțin, dar totuși lasă o impresie bună.

Într-un videoclip de mulțumire poți:

-mulțumiți clienților tăi pentru încrederea pe care au acordat-o afacerii tale;

-asigură-i că, în caz de probleme, le vei sta la dispoziție;

-arată-le chipurile și pasiunea echipei tale.

Pentru mulți comercianți, este important să-și determine clienții să facă o achiziție. După confirmarea comenzii însă, nu oferă nimic altceva.

La sfârșitul tranzacției, clientul ar putea fi redirecționat către o pagină unde, spre surprinderea lui, îl așteaptă videoclipul de mulțumire. Prin acest mic gest vei rămâne cu siguranță gravat în amintirile clientului tău. În acest fel ai stabilit o conexiune personală cu el.

Dacă dorești să mergi mai departe, poți oferi clientului tăi un cod de reducere sau alte articole promoționale pentru următoarea lor achiziție ori un coș cu bunătăți pe care să i-l expediezi acasă.

Concluzie

Oferirea de cadouri clienților tăi aduce mai multe beneficii. Câștigarea inimii clienților îți permite să asociezi emoțiile pozitive cu brandul tău, să obții clienți fideli, să obții noi clienți, să crești valoarea medie a căruciorului de cumpărături și să ieși în evidență față de concurență.