Coșmarul unei familii din Iași care a petrecut vacanța în Antalya. Au așteptat 20 de ore în caniculă, flămânzi și însetați, pentru a ajunge acasă. Aduc acuzații companiei Hy Sky: „Am crezut că ne duc și ne împușcă”
O familie din Iași care a petrecut vacanța în Antalya a trecut prin experiențe traumatizante când a vrut să se întoarcă acasă. După 20 de ore în caniculă, flămânzi și însetați, cu cei doi copii obosiți au ajuns acasă. Reprezentanții Aeroportului Iași susțin că s-a ajuns în această situație din cauza unei defecțiuni tehnice apărute la avionul companiei Hy Sky
O familie din Iași a trecut prin clipe traumatizante din cauza unui zbor care a avut întârziere de 20 de ore. Cristina, o pasageră care trebuia să ajungă acasă duminică, 2 iulie 2023, povestește că a trecut prin clipe grele alături de soțul ei și cei doi copii. Femeia a trimis pe adresa redacției o sesizare prin care reclamă situația neplăcută provocată de o defecțiune a unui avion al companiei Hy Sky.
„Vreau să povestesc iadul prin care am trecut ieri (duminică, 2 iulie 2023) în aeroportul din Antalya, vacanță luată prin Karpaten, zbor Hi Sky, pentru că se va mușamaliza totul. Zborul de aseară deja nu apare în grilă. Deci trebuia să zburăm duminică dimineața către Iași, la ora 8:30. Am fost preluați de la hotel de la ora 4, deci trezire de la 3 dimineața cu copii mici după noi, printre care și un bebeluș.
Ajunși la aeroport, urmărim panoul frecvent, să facem, evident, check-in-ul, însă nimic nu apărea pe panoul de afișare, nicio casă deschisă pentru zborul nostru. Se face ora 7, iarăși nimic. Sunăm agentul, care dormea, evident, iarăși nimic. Se face ora 7:45 când teoretic se închide check-in-ul. Iarăși nimic! Umblăm ca nebunii prin aeroport, nimeni, niciun răspuns. Într-un final, la un desk de informații Casio, ne spune să ieșim rapid din aeroport că ne așteaptă autobuzul să ne ducă înapoi la hotel pentru că se anulase zborul pentru ora 19:30 seara și că ne vor recaza.
Foc și teroare! Pe panoul de afișare nu era nicio informație, deci nu era nicio garanție. Ne-au scos afară, 200 de inși, 35 grade, peste 20 de copii mici. Pauză, nu era nimeni afară. Cei de la Karpaten (n.r. – compania de turism) erau acasă, dormeau”, susține pasagera din Iași.
O familie din Iași care a petrecut vacanța în Antalya aduce acuzații companiei aeriene Hi Sky
Femeia din Iași susține că s-a creat un haos și, dacă o parte din pasageri au fost cazați la un hotel pe cheltuiala companiei, alții au fost nevoiți să scoată bani din buzunar pentru a plăti masa și cazarea.
„Telefoane peste telefoane, ne promite că vine o domnișoară, pe nume Adriana, să ne zică ce e de făcut. Se face ora 8:30, nimic. La ora 9:00, vine domnișoara, nu știe nimic. Între timp împrăștie 40 sticle de apă la 200 inși. Scandal, explicații, totul în aer. Într-un final, ne promite că vor veni 4 autobuze să ne ducă pe toți în centru, deci nu hotel, și de acolo fiecare să facem ce vrem. În centru, afară, pe caniculă cu copiii, ce Dumnezeu! Mulți dintre noi am zis că nu putem sta afară, în caniculă, soare și să așteptăm. Și că vom intra în aeroport să așteptam cu copiii mici la răcoare. I- am întrebat, dacă vom intra, dacă va veni cineva să ne anunțe despre update-uri, autocare, când sosesc.
«Bineînțeles, vă garantăm că va veni un reprezentant al agenției să vă anunțe», a fost răspunsul. Nu s-a întâmplat acest lucru, bineînțeles. În jur de ora 11 și ceva au venit două autocare și o mașină mică. Nu au încăput toți, deci au fost lăsați și pe afară pasageri, să se întoarcă în aeroport, oameni cu copii mici. Noi, familie cu copii mici, și încă vreo 50 de oameni nu am știut și nu ne-a informat nimeni cu nimic din ce au promis.
Am rămas în aeroport și am mâncat pe banii noștri. Am aflat, ulterior, de la oamenii din cele două autocare ce s-a întâmplat, că i-au dus înapoi la hotel, că i-au cazat, teoretic, însă cei de la hotel nu știau nimic, li s-a făcut milă și i-au lăsat să stea la recepție, i-au lăsat să mănânce la all-inclusive”, povestește pasagera nemulțumită.
Probleme au fost în anii trecuți și la un zbor Iași-Bologna.
Pasagera nemulțumită: „Nimeni nu ne zicea nimic”
Femeia nemulțumită susține că nimeni nu le oferea informații despre zbor și când vor pleca, în cele din urmă, spre Iași.
„Deci, bun! Check-in deschis pentru orele 19:30, pe panoul afișat «check- in open». Ne-am dus la terminal, am făcut cozi cu 45 minute înainte de îmbarcare, însă la case nu era nimeni. Pe panou nu era afișat nimic. Se făcea ora 19:00, când trebuia să fim deja în aer. Pauză! Nimeni, nimic! Eram la poarta 214, vin cei de la securitate ca să eliberăm spațiul că ei vin să facă nu știu ce control. Asta se întâmpla la ora 20:30. Nimeni nu ne zicea nimic. Ne-au zis să plecăm fiecare unde vrem, amenințări cu poliția, să ne scoată de acolo.
Nu am vrut să ne despărțim! Am rămas cu toții uniți, copiii plângeau, erau date multe telefoane, conversații pe WhatsApp. Niciun răspuns. Ne-au amăgit că vom zbura de la ora 23:59, deși pe grilă nu apărea niciun zbor către Antalya (cică un avion ce venea din Cluj, dar abureală). S-a făcut ora 22:00, ne-au dat, în sfârșit, o masă, pe baza biletelor. Atât, toată ziua, după 19 ore de stat în aeroport. Se face ora 23:00, iarăși nimic, dar nimic afișat pe grilă oficial. Copiii țipă, agitație, oboseală, telefoane. Sună cineva la ora 23:40 la agenție.
Între timp, amenințări la ambasadă și peste tot. Noi, în 15 minute, trebuia să fim deja în aer? Cum veți face voi asta cu 200 de oameni, nu e nimeni aici, chiar suntem niște animale de ne purtați cu zăhărelul de colo-colo”, mai spune femeia nemulțumită.
Reclamantă: „Am crezut că ne duc și ne împușcă”
Femeia susține că a ajuns acasă după 20 de ore de chin.
„După sute de amenințări și telefoane de la majoritatea pasagerilor, în minute au venit la poartă și ne-au anunțat că ne îmbarcăm. Sincer, chiar am crezut că ne duc și ne împușcă. Deci după 20 de ore de stat în aeroport și 23 de ore de nesomn, cu 2 copii după noi, am decolat. Menționez că și comunicarea cu Karpaten a fost praf. Cei de la Casio, Hi Sky au spus că cei de la Karpaten ar fi fost informați de aceste amânări și probleme, având oricum o experiență similară acum două săptămâni. Deci își pasau vina de la unul la celălalt. Vă rog să faceți public totul, întrucât pe site e deja mușamalizat totul, iar zborul de aseară e deja dispărut. Au subînchiriat la altă companie și ne-a adus, Fly Up Ucraina, care teoretic venise pentru alt zbor, deci și acei pasageri vor fi duși cu zăhărelul”, mai spune Cristina, femeia nemulțumită.
Potrivit lui Romeo Vatră, directorul Aeroportului Iași, zborul a fost anulat din cauza unei defecțiuni tehnice apărute la aeronava Hy Sky.
„Avionul trebuia să plece duminică dimineața, la ora 11:00 și a ajuns a doua zi, la ora 3:30. Deci, după 14 ore. A fost o defecțiune tehnică și de aceea a apărut această problemă și zborul a avut întârziere. Nu știm dacă vor fi despăgubiți. Este problema companiei aeriene”, susține directorul Aeroportului Iași.
Au fost introduse noi restricții privind zborurile din Aeroportul Iași.
Reporterii BZI au contactat telefonic reprezentanții Hi Sky, companie aeriană din Republica Moldova, care au cerut să fie transmisă o solicitare pe adresa companiei. Aceștia nu au oferit un răspuns până la închiderea ediției.
Rămâne de văzut ce se va întâmpla în cazul familiei care a petrecut vacanța în Antalya și a ajuns în Iași după 14 ore.