Controale la creșe, grădinițe și alte unități din Iași. Se verifică cerințele de siguranță a alimentelor și igiena spațiilor
Organizarea controalelelor oficiale pentru evaluarea cerinţelor de siguranța alimentelor şi de igienă a spaţiilor, facilitaţilor şi echipamentelor destinate pentru prepararea şi servirea mesei în incinta creşelor, grădiniţelor, unităţilor cu program normal sau care funcţionează în regim after school, semi-internat şi/sau internat.
verificarea documentelor pentru înregistrarea sanitar veterinara şi pentru siguranţa alimentelor a blocurilor alimentare/cantinelor pentru activităţi de vânzare cu amänuntul, în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui ANSVSA nr. 111/2008, cu modificările şi completările ulterioare, eliberate de către DSVSA judeţene, respectiv, a municipiului Bucureşti;
verificarea modului de respectare a cerinţelor pentru înregistrarea sanitarã veterinarà şi pentru siguranţa alimentelor a blocurilor alimentare/cantinelor amenaiate în incinta creşelor, grădiniţelor, unităţilor de învăţământ cu program normal sau care funcţionează în regim after school, semi-internat şi/sau internat; blocurile alimentare/ cantinele amenaiate în incinta creşelor, grădiniţelor, unităţilor de învăţământ cu program normal sau care funcţionează în regim after school, semi-internat şi/sau internat pot sä desfäsoare activităţi de preparare şi servire a mesei numai dacà deţin documente de înregistrare sanitará veterinarà şi pentru siguranţa alimentelor liberate de către DSVSA;
verificarea respectării cerinţelor generale de igiena alimentelor, conform prevederilor Reg. (CE) nr. 852/2004, cu referire la:
verificarea cerinţelor referitoare la construcţie şi dotarea cu facilităţi şi echipamente a blocurilor alimentare/cantinelor amenajate n incinta creşelor, grădiniţelor, unităţilor de învăţământ cu program normal sau care funcţionează în regim after school, semi-internat şi/sau internat;
verificarea conditilor de igienã şi de întreţinere a spaţiilor de prelucrare şi depozitare a alimentelor, a echipamentelor de protecţie, precum şi a echipamentelor de lucru din dotarea blocurilor alimentare/cantinelor amenajate în incinta creşelor, grădiniţelor, unităţilor de învăţământ cu program normal sau care funcţionează în regim after school, semi-internat şi/sau internat;
verificarea listei furnizorilor de produse alimentare acceptaţi (materii prime destinate preparării de mâncăruri care vor fi servite preşcolarilor şi/ sau elevilor;
verificarea condiţiilor de manipulare şi transport a alimentelor de la furnizori la blocurite alimentare/ cantinele amenajate în incinta creşelor, grădiniţelor, unităţilor de invätâmant cu program normal sau care funcţionează în regim after school, semi-internat şi/sau internat (menţinerea condiţiilor de igienà şi a lanţului frigorific pe durata transportului);
verificarea respectării conditillor de sănătate şi igienã a personalului care manipuleazã alimentele (aceste persoane trebuie sà respecte un nivel înalt de igienă personalà, sà poarte echipament de protecţie adevat şi sà posede documente care sà ateste starea de sănătate completate şi vizate de medic, conform legislaţiei);
verificarea existenţei sursei de apă potabilă care sã fie utilizată atât pentru prepararea alimentelor, cât şi pentru menţinerea stàrii de igienă a personalului şi a facilitaţilor şi echipamentelor care într-un contact cu alimentele;
verificarea existenţei facilitaţilor pentru spălarea mâinilor personalului (spălătoare de mâini), a ustensilelor de lucru şi a produselor alimentare;
verificarea aplicării măsurilor de protecţie împotriva animalelor indezirabile (câini, pisici, etc.), împotriva däunatorilor (rozătoare, insecte, pasári), precum şi a eficienţei programelor DDD implementate la nivelul blocurilor alimentare/ cantinelor amenajate în incinta creşelor, gràdinitelor, unităţilor de învăţământ cu program normal sau care functioneazà în regim after school, semi-internat şi/sau internat;
verificarea modului de manipulare şi eliminare, din spatiíle de prelucrare/depozitare a alimentelor, a subproduselor nedestinate consumului man şi a deşeurilor nealimentare (operatorii blocurilor alimentare/cantinelor amenajate n incinta creşelor, grădiniţelor, unitätilor de învăţământ cu program normal sau care functioneazà în regim after school, semi-internat şi/sau internat se vor asigura că toate subprodusele nedestinate consumului uman şi deşeurile sunt evacuate fără întârziere din spatile de prelucrare/ depozitare a alimentelor, astfel încât sã nu constituie o sursă de contaminare şi sunt transportate, ^n conditi de siguranţă, în scopul distrugerii n unitäti specializate);
verificarea eligibilităţii materiilor prime, cu referire la:
verificarea listei furnizorilor de materii prime destinate preparárii alimentelor destinate a fi servite preşcolarilor şi/sau elevilor (verificarea mărcii de sănătate/identificare, în cazul produselor de origine animală, a inscrisurilor de pe etichete şi a altor documente care sà ateste faptul cà, materiile prime de origine animală şi non-animala au fost achiziţionate din unităţi autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, iar data durabilităţii minimale/perioada de valabilitate nu au fost depăşite);