Companie aeriană, învinsă în instanță de o ieșeancă! Femeia a cerut daune morale după întârzierea unei curse! Wizz Air, obligată să achite despăgubiri! (Exclusiv)

de: evelina.chitoroaga
02:00, 17 oct. 2020

Femeia le-a cerut magistraților de la Judecătoria Iași să oblige societatea Wizz Air Hungary KFT – Sucursala Otopeni la plata unor despăgubiri

O companie aeriană a pierdut o bătălie în instanțele din Iași, cu o pasageră. Femeia le-a cerut magistraților de la Judecătoria Iași să oblige societatea Wizz Air Hungary KFT – Sucursala Otopeni la plata unor despăgubiri. Întreg scandalul a izbucnit de la întârzierea unei curse.
Magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au admis în parte acțiunea formulată de ieșeancă.

„Instanța admite în parte cererea de chemare în judecată având ca obiect pretenții, formulată de reclamanta Maria Angela Iftimoaia, în contradictoriu cu pârâta Wizz Air Hungary KFT – Sucursala Otopeni. Obligă pârâta la plata către reclamantă a dobânzii legale aferente sumei de 400 de euro, calculată de la 13 iunie 2019, până la 3 ianuarie 2020 – data plății debitului principal. Respinge primul capăt de cerere, ca rămas fără obiect. Respinge capătul al doilea de cerere, ca neîntemeiat. Obligă pârâta la plata sumei de 250 de lei către reclamantă, cu titlu de cheltuieli de judecată”, au afirmat judecătorii ieșeni.

Sentința nu este definitivă, aceasta putând fi contestată.

Ieșeanca Maria Angela Iftimoaia a cerut despăgubiri din cauza întârzierii unei curse

Procesul intentat de ieșeanca Maria Angela Iftimoaia a început pe 12 noiembrie 2019. Aceasta a chemat în fața instanței compania aeriană Wizz Air Hungary KFT – Sucursala Otopeni, solicitând ca, prin hotărârea pe care instanța urma să o ia, să oblige compania aeriană la plata sumelor de 400 de euro, cu titlu de compensație, precum și dobânda penalizatoare aferentă acestei sume, a sumei de 200 de euro, cu titlu de daune morale reparatorii, precum și a sumei reprezentând cheltuielile de judecată.

„Pe 29 ianuarie 2019, am cumpărat un bilet de avion dus-întors pe ruta Iași – Liverpool. Pe 13 mai, m-am prezentat la Aeroportul din Liverpool. Am predat bagajele și am făcut check-in-ul. Am trecut de controalele de securitate și am așteptat îmbarcarea. Aeronava ar fi trebuit să decoleze la ora 21:20 și să ajungă în Iași pe 14 mai 2019, la ora locală 2:50. Avionul a decolat, însă, pe 14 mai 2019, la ora locală 1:21, și a aterizat pe Aeroportul Iași pe 14 mai 2019, la ora locală 6:13, cu o întârziere de 3 ore și 23 de minute.

Am notificat compania aeriană cu privire la obligația sa de a-mi oferi daune, însă aceasta, deși a recunoscut întârzierea aeronavei, mi-a oferit fie un credit, plus 20 la sută credit extra sau varianta transferului sumei de 400 de euro în cont. Deși i-am comunicat companiei aeriene că sunt de acord cu această ultimă variantă, nici până acum nu am primit suma respectivă”, a afirmat Maria Angela Iftimoaia în cererea depusă la instanță.

Reprezentanții companiei aeriene Wizz Air nu au depus întâmpinare

Maria Angela Iftimoaia a mai afirmat că, în opinia sa, au fost încălcate dispozițiile Regulamentului (CE) nr. 261/2004. De asemenea, ieșeanca a depus la dosar înscrisuri. Pe de altă parte, reprezentanții companiei aeriene Wizz Air nu au depus întâmpinare și nu s-au prezentat în instanță, pentru a-și formula apărări. Totodată, în timpul procesului, ieșeanca a precizat că nu mai cere 400 de euro, deoarece a primit această sumă din partea Wizz Air.
De asemenea, judecătorii ieșeni au explicat modul în care au ajuns la sentința pe care au emis-o.

„Conform Codului Civil, creditorul are dreptul la îndeplinirea integrală, exactă și la timp a obligației. Culpa debitorului unei obligații contractuale se prezumă prin simplul fapt al neexecutării. Instanța reține că, în cazul în care o parte a unui contract nu își îndeplinește obligațiile ce izvorăsc din acesta, atunci cealaltă parte are dreptul să obțină executarea silită a obligațiilor și să recupereze prejudiciul cauzat de neexecutarea culpabilă a contractului”, au susținut magistrații ieșeni.

Potrivit legislației de la nivel european, pasagerii primesc o compensație în valoare de 400 de euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 de kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 și 3.500 de kilometri.