Compania Wizz Air, amendată cu 770.000 euro pentru înșelăciune. Cum proceda conducerea

de: Elena Nicoleta BUJOR
15:01, 05 aug. 2024

Autoritatea pentru concurenţă din Ungaria a amendat cu 770.000 de euro compania aeriană low-cost Wizz Air pentru practici de comunicare înşelătoare, a anunţat instituţia sâmbătă pe site-ul său, potrivit Reuters, citat de News.ro.

Compania Wizz Air, amendată cu 770.000 euro pentru înșelăciune

Conform declarațiilor autorității, Wizz Air a încălcat obligațiile profesionale prin modul în care a prezentat serviciul de check-in automat, inducând astfel consumatorii în eroare și încurajându-i să opteze pentru pachete mai scumpe.

Compania aeriană nu a oferit imediat un comentariu referitor la această sancțiune.

Amenda vine în contextul în care Wizz Air a redus estimările privind profitul anual, după ce profitul operațional din primul trimestru a scăzut cu 44%. Această scădere este atribuită parțial costurilor suplimentare legate de problemele motoarelor Pratt & Whitney, precum și încheierii unor contracte de leasing suplimentare pentru a crește capacitatea flotei.

Wizz Air, care operează o flotă de avioane Airbus, se confruntă cu dificultăți din cauza problemelor legate de motoarele Pratt & Whitney RTX, ceea ce va duce la reținerea la sol a 46 dintre aeronavele sale pentru inspecții în această vară, limitând astfel capacitatea de operare.

Anul acesta a fost dificil pentru companiile aeriene europene, acestea confruntându-se cu o creștere semnificativă a costurilor și cu o normalizare a cererii după boom-ul inițial post-pandemie. Air France-KLM, Lufthansa și Ryanair au raportat toate un al doilea trimestru complicat.

Wizz Air, cu sediul în Marea Britanie, a transportat 5,9 milioane de pasageri în luna iulie, cu un grad de ocupare de 93,8%, însă a fost nevoită să anuleze 1% dintre zborurile programate din cauza problemelor globale din industria aviației.

Blue Air, amendat cu 2 milioane de euro în 2022

În 2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat compania aeriană românească low-cost Blue Air cu suma de 2 milioane de euro. Această sancțiune a fost aplicată după ce Blue Air a anulat aproape 180.000 de rezervări într-un interval de un an, valoarea acestora depășind 66 de milioane de lei.

ANPC a menționat într-un comunicat că, pe lângă aceste anulări, Blue Air nu a declarat cifra de afaceri, ceea ce a împiedicat autoritatea să stabilească amenda ca un procent din aceasta. Astfel, s-a decis aplicarea unei sancțiuni fixe de 2 milioane de euro.

În plus, ANPC a dispus ca Blue Air să rezilieze contractele și să restituie contravaloarea serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de cel mult 10 zile pentru zborurile anulate după data de 30 aprilie a acelui an.

De asemenea, compania aeriană a fost obligată să nu mai promoveze zboruri pentru care nu deținea resursele și dotările necesare, asigurându-se că toate condițiile și caracteristicile declarate sunt respectate în totalitate.