Compania E.ON distruge liniștea ieșenilor din comuna Holboca, sub privirile primarului! Întreruperile de curent zilnice, 72 la număr, pot bate orice record. Proprietar: „Cei care au dat șpagă au supraîncărcat rețeaua”

de: Redacția BZI
02:00, 09 oct. 2021

Marius Ionuț Dorofti, client din Iași al companiei E.ON, actuala Delgaz Grid, reclamă faptul că se întrerupe curentul electric de 72 de ori pe zi și nu s-a făcut nimic pentru ca această problemă să fie soluționată. Spune că muncește de acasă, iar din cauza întreruperii energiei electrice ar putea să rămână fără locul de muncă. Situația este cunoscută și de primarului comunei Holboca, care susține că va da compania în judecată

Marius Ionuț Dorofti, localnic din comuna Holboca, județul Iași, susține că, de câteva luni, se întrerupe curentul electric de 72 de ori pe zi. Deși a depus sesizare la E.ON, actual Delgaz Grid, și a primit asigurări că totul se va rezolva, nimeni nu a venit să vadă ce se întâmplă și să rezolve problema.

„E.ON își bate joc de clienți! Sunt 72 de întreruperi ale energiei electrice într-o singură zi! Cum este posibil așa ceva? Am făcut grupuri pe facebook unde scriu toți oamenii că în ultimele 3-4 luni sunt întreruperi de curent electric. Eu mi-am făcut casă aici acum câțiva ani și pentru că nu am dat șpagă, cum au făcut alții, am plătit 17.000 de lei pentru tot ce a presupus branșamentul. Nu s-a extins rețeaua, ci s-a făcut branșament la branșament, iar cei care au dat șpagă au supraîncărcat rețeaua. Nu este normal ce ce întâmplă. Nu mi-au stricat niciun aparat, însă mă aștept și la asta. Când rămân fără curent, rămân și fără gaz. Mă trezesc noaptea ca să dau drumul la centrală”, spune Marius Ionuț Dorofti.

Marius Ionuț Dorofti: „Risc să-mi pierd serviciul”

Ieșeanul lucrează de acasă și susține că nu poate să muncească în condiții normale din cauza întreruperilor dese ale curentului electric. Este decis să dea compania în judecată, împreună cu alți localnici care se află în aceeași situație.

„Eu muncesc de acasă. Vă dați seama că de câte ori se întrerupe energia electrică, rămân în aer cu laptopul, nu mai pot să muncesc, risc să pierd tot ce am făcut pe laptop. Mai mult, risc să-mi pierd serviciul. În situația mea sunt mulți locuitori din comuna Holboca. E o problemă care nu se mai rezolvă. Am trimis reclamații la E.ON și au răspuns că se rezolvă, dar nu s-a întâmplat nimic care să soluționeze situația. Am citit legea și acolo scrie că dacă sunt 10 întreruperi pe zi ale curentului electric, primim compensații. La noi se întrerupe de 70 de ori, pe zi. Câte compensații o să primim? Vrem să discutăm, cei afectați de această situație, să căutăm un avocat și să dăm E.ON în judecată”, mai spune Marius Ionuț Dorofti.

„BZI” a prezentat într-o ediție anterioară și cazul lui Constantin Cernescu, un ieșean care reclama compania E.ON.

Compania a fost reclamată și de Primăria comunei Holboca, în sediul instituției fiind întreruperi dese

Problema cu care se confruntă localnicii din comuna Holboca este cunoscută și de edilul localității, care spune că va face toate demersurile pentru remedierea situației.

„Această situație este de ani de zile, de când a început dezvoltarea comunei. Trebuie schimbate transformatoarele, pentru că sunt de pe vremea lui Ceaușescu, să se extindă rețeaua. Noi am făcut adresă către Delgaz Grid, la solicitarea cetățenilor, dar și din partea noastră, pentru că la primărie se întrerupe des curentul. Pasul următor este să depunem reclamații la ANRE (n.r. – Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei), care ar trebui să-i amendeze, și apoi îi dăm în judecată, dacă nu se rezolvă nimic. Acum fac niște lucrări, schimbă niște cabluri și spun că de acolo e problema, însă cred că este altceva. Și eu locuiesc în comuna Holboca și nu îmi convine ce se întâmplă”, susține Neculai Pamfil, primarul comunei Holboca Iași.

Reprezentanții Delgaz Grid nu au oferit un punct de vedere până la închiderea ediției. Ieșenii au depus la ANRE sute de reclamații care se referă la facturile mari primite în ultima perioadă.