Compania de transport Eddy Tour din Iași își bate joc de clienți! 31 de persoane care plecau la muncă în străinătate au fost abandonate în drum
Compania de transport Eddy Tour din Iași este acuzată de 31 de persoane care plecau la muncă în străinătate de faptul că vor pierde locurile de muncă pentru că nu vor ajunge la timp în Spania și Franța. Aceștia reclamă compania că și-a bătut joc de ei, au stat 12 ore într-o parcare de hotel și au dormit în autocare, neavând apă și mâncare. Aceștia cer să le fie redus prețul la biletul de călătorie din cauza întârzierilor
Cei 31 de pasageri nemulțumiți acuză compania de transport Eddy Tour din Iași că timp de 12 ore nu au primit apă sau mâncare și nici măcar nu au fost băgați în seamă de reprezentanții firmei când au vrut să afle mai multe informații. Cele 31 de persoane care au semnat contracte de muncă pentru a lucra în Spania și Franța, în construcții sau în transporturi, susțin că trebuie să ajungă la lucru vineri, 18 septembrie 2020, ora 12:00, iar după ce se instalează, trebuie să înceapă munca. Pasagerii susțin că au plecat din Republica Moldova pe data de 16 septembrie 2020 cu două autocare ale companiei de transport Eddy Tour, dar nu vor ajunge la timp la destinație din cauza întârzierii de 12 ore.
Pasagerul Pavel Mihai: „Dacă eram anunțați, nu mai plecam din Moldova. Avem 24 de ore de la plecare și nu știm ce facem mai departe”
Unul dintre călătorii nemulțumiți este Pavel Mihai, care după ce a muncit o perioadă în Anglia, a decis să plece în Spania, pentru un job în domeniul construcțiilor.
„Am trecut la punctul vamal și nu ni s-a spus că vom opri aici. La ora unu noaptea am ajuns aici, nu mi s-a spus nimic, șoferul, nimeni nu ne-a spus nimic. Avem deja 12 ore de când stăm aici. Am dormit foarte puțin. Nu e o problemă la mașină, ci am înțeles că la vamă nu li s-a eliberat un certificat de tranzit. Nu ne-a anunțat nimeni din Moldova că vom ajunge aici, că vom sta atât aici. Dacă eram anunțați, nu mai plecam din Moldova. Avem 24 de ore de la plecare și nu știm ce facem. Trebuia să fim deja în Ungaria”, susține Pavel Mihai.
Vasile Vulpe, pasager nemulțumit: „Cred că pierd contractul din cauză că nu ajung la timp la locul de muncă”
Un alt pasager care se teme că va pierde contractul de muncă din cauza întârzierilor este Vasile Vulpe. Ieșeanul susține că autocarul a plecat ieri, la ora 13:00, însă este posibil să nu ajungă la timp la locul de muncă.
„Trebuia să ajung în Franța. Am plecat din Iași la ora 24:00 și am ajuns la ora 1 în apropiere de Târgu-Frumos. De atunci stăm aici, fără să zică firma Eddy Tour nimic, măcar o sticlă de apă să ne dea. Nu ne-a dat nimic. Cu contract de muncă în Franța, în construcții, pe perioadă nedeterminată, trebuie să ajungem vineri (n.r.- azi,18 septembrie 2020), la ora 12:00. Încă suntem în România și nu cred că o să ajungem la timp. Cred că pierd contractul din cauză că nu ajung la timp la locul de muncă și trebuie să vin din nou în România să îmi caut altul”, a spus Vasile Vulpe.
Pasagerii sunt nemulțumiți că nu au fost băgați în seamă de nimeni din cadrul companiei de transport Eddy Tour
Muncitorii mai spun că au semnat o petiție prin care solicită ca prețul biletului în valoare de 130 de euro să nu fie plătit integral din cauza întârzierilor. Dogotari Veaceslav este unul dintre călătorii originari din Republica Moldova care va munci în Spania ca șofer.
„Eu vreau să ajung în Spania, am contract de muncă pe perioadă nedeterminată. Mi s-a spus că pornesc miercuri și ajung vineri să încep lucrul. Stăm aici de la ora 1 noaptea, nu avem niciun fel de răspuns. Am făcut reclamație către firmă, mergem acasă, vrem să scadă timpul nostru de așteptare din prețul biletului. Mașinile sunt încărcate, suntem 8 șoferi chemați din concediu să mergem la muncă. Suntem șoferi la o firmă care transport marfă”, a spus Dogotari Veaceslav.
Șofer Eddy Tour: „Am așteptat încă un autocar, dar nu a mai ajuns pentru că s-a defectat și din acest motiv am întârziat”
Unul dintre șoferii companiei Eddy Tour susține că nu poate oferi informații în legătură cu situația creată și că pasagerii nemulțumiți au primit ceai, apă sau mâncare.
„Au primit ceai, apă, croissante. Uitați-vă aici, le avem în cutii, le-am dat să mănânce. Noi am așteptat încă un autocar, dar nu a mai ajuns pentru că s-a defectat și din acest motiv am întârziat cu plecarea mai mult decât ne așteptam. Nu am putut să îi cazăm la hotel pentru că nu erau camere libere când am ajuns noi. O puteți suna pe șefa noastră, doamna Tatiana, pentru a discuta mai multe”, susține unul dintre șoferii companiei de transport Eddy Tour.
Cei 31 de pasageri au plecat spre Franța și Spania joi, la ora 13:00, după 12 ore de întârziere
Reprezentanții companiei Eddy Tour nu au putut fi contactați telefonic de către reporterii BZI la numărul de telefon al „doamnei Tatiana”, dar nici la numerele de telefon afișate atât pe site-ul companiei, cât și pe pagina de facebook. Potrivit informațiilor afișate pe pagina de facebook, Eddy Tour, companie de transport, organizează curse regulate către Franța, Spania, Olanda. Firma are sediul social în Iași și figurează cu 12 angajați. Domeniul transporturi este unul dintre primele afectate de pandemia de COVID-19, iar unele dintre companiile din Iași au redus numărul de angajați din cauza pierderilor suferite.