Colegiul Național Iași, gazdă în cadrul Proiectului Erasmus+ „Healthy European Students”

de: BZI.ro
19:38, 25 ian. 2022

Activități în cadrul Proiectului Erasmus + „Healthy European Students”, desfășurate la Colegiul Național Iași.

În perioada 16-22 ianuarie 2022, Colegiul Național Iași a fost gazda mobilități europene din cadrul proiectului Erasmus +, Parteneriat Strategic între Școli, Healthy European Students. Parteneriatul este coordonat de o școală din Slovenia – Osnovna Sola Sladki Vrh – și reunește, alături de Colegiul Național Iași, alte trei unități de învățământ din Letonia (Jelgavas 6 vidusskola, Jelgava), Portugalia (Agrupamento de  Escoalas  Antonio Feijo, Ponte de Lima) și Slovacia (Zakladna Skola Rovinka, Rovinka ).

Obiectivele proiectului se înscriu într-o tematică actuală și constau în creșterea stării de bine a elevilor din școlile partnere prin implementarea pe termen lung a unor deprinderi de educație pentru un stil de viață sănătos, educație pentru mediu.

Dincolo de aceste obiective specifice, proiectul include schimburi de bune practici, creșterea nivelului de cunoaștere a limbilor străine, precum și deschiderea beneficiarilor spre valorile culturale și democratice ale altor țări europene.

Început în anul 2019, parteneriatul care are ca beneficiari elevii de 10-16 ani din școlile participante, se va prelungi, din cauza modificărilor impuse de contextul pandemic, până în august 2022.

Activitățile desfășurate la Colegiul Național Iași au respectat măsurile de siguranță specifice acestei perioade și au reușit să fie variate și interactive. Cei 60 de elevi și profesori participanți au fost implicați în ateliere de dezvoltare a inteligenței emoționale, jocuri sportive, vizite la instituții de învățământ și culturale.

Totodată, programul, prin exercițiile de realizare a unei broșuri, prin implicarea participanților într-un Flash Mob denumit Connecting People Through Sport and Music, a constituit un punct de plecare pentru realizarea produselor finale ale proiectului care vor contribui la conturarea unui model educațional având în centru starea de bine a adolescenților, sănătatea lor fizică și mentală.