Coca-Cola, scădere importantă a vânzărilor din România

de: BZI.ro
12:11, 03 mai 2024

Coca-Cola HBC România a înregistrat o scădere a vânzărilor în România. Scăderea nu este una care să fie neglijată ea fiind de 10%! Coca-Cola HBC România este liderul băuturilor răcoritoare din țară având o cotă de piață importantă. În 2022 a înregistrat o cifră de afacere mai mare decât în 2021.

Pe aceeași piață și PepsiCo se plânge de taxa pe zahăr care a făcut mai neatractivă, din cauza prețului mai mare, cumpărarea de băuturi răcoritoare.

Coca-Cola, scădere importantă a vânzărilor din România

Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a raportat o scădere a volumelor în primul trimestru, cu peste 10%, această tendință fiind condusă de categoriile de băuturi răcoritoare,  carbonatate și necarbonatate, conform ultimului raport al companiei.

Introducerea taxei pe zahăr în ianuarie, după creșterea TVA-ului în ianuarie 2023 și lansarea Sistemului Garanție-Returnare în noiembrie 2023, a adus provocări consumului, conform raportului citat. Totuși, categoriile de băuturi energizante și de cafea au înregistrat creșteri semnificative, cu volume în creștere cu peste 17% și respectiv cu 14-16%. Această scădere vine în urma unui an 2023 în care compania a înregistrat o diminuare a volumelor cu 8,3% față de anul precedent, potrivit raportului recent. Totuși, atât în primul trimestru din acest an, cât și în 2023, cafeaua și băuturile energizante au înregistrat avansuri de peste 10%.

La nivel de grup, Coca-Cola HBC a raportat o creștere organică a veniturilor de 12,6%, atingând 2,22 miliarde de euro, și o creștere a volumelor cu 1,8%, ajungând la 632 de milioane de unități (echivalente cu 3,5 miliarde de litri). În țări precum Ungaria, Polonia sau Republica Cehă, compania a înregistrat creșteri semnificative, potrivit raportului anual.

Datele de la Ministerul de Finanțe arată că Coca-Cola HBC România a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei (aproximativ 650 milioane de euro), în creștere cu peste 15% față de anul precedent.

PepsiCo se plânge de taxa pe zahăr  din România

Producătorul PepsiCo, cu două fabrici în România, una de snacks în Popești-Leordeni și una de băuturi în Dragomirești, a subliniat în ultima sa raportare financiară că noile taxe pe zahăr impuse în România începând cu 1 ianuarie 2024, alături de alte taxe similare implementate în alte piețe, au avut și vor continua să aibă un impact semnificativ asupra costurilor de producție și implicit asupra vânzărilor companiei. În plus, se evidențiază o schimbare a atenției către discounteri și magazinele online, pe măsură ce lanțurile de retail își consolidează poziția pentru a-și maximiza puterea de negociere. Compania explorează chiar și posibilitatea dezvoltării unor capacități proprii în comerțul online, adresate direct consumatorilor.

Veniturile globale ale producătorului PepsiCo au înregistrat o creștere organică de 9,5% anul trecut, cu un trimestru patru în care s-a înregistrat o creștere de 4,5%, conform ultimului raport financiar al companiei, care operează local o fabrică de snacksuri și una de băuturi.

Perspectivele pentru anul 2024 sunt pozitive, mai ales dacă producătorul reușește să se adapteze la condițiile fluctuante ale pieței, care includ implementarea unor taxe suplimentare în anumite zone și dificultăți în distribuția produselor.

PepsiCo a evidențiat impactul negativ al taxelor pe zahăr din România și din alte țări care au implementat măsuri similare de descurajare a consumului de produse dulci. Compania subliniază că aceste măsuri fiscale, indiferent de domeniul lor de aplicare sau de forma lor, au avut și ar putea continua să aibă un impact major asupra costurilor anumitor produse PepsiCo, reducând consumul general al acestora sau generând o publicitate negativă, ceea ce ar putea afecta negativ activitatea comercială și financiară a companiei.