Client al firmei Klass Wagen, umilit când a închiriat o mașină din Iași! I-au luat cu japca banii de pe card pentru un Fiat Tipo cu 75 de zgârieturi: „Stau în America de 20 de ani, nu am mai pățit asta” – FOTO

de: Ciprian Boaru
02:00, 17 sept. 2022

Un client al firmei de închirieri mașini Klass Wagen s-a simțit jefuit de angajații de la punctul de lucru din Iași. Susține că i-au luat bani din cont pentru zgârieturi inventate. Înainte de a se urca la volan, autoturismul Fiat Tipo era lovit în 75 de locuri de pe caroserie

Experiență neplăcută pentru un client care a apelat la serviciile companiei de închirieri mașini Klass Wagen, cu puncte de lucru în toată țara, inclusiv în Iași. Alin Antohe, în vârstă de 42 de ani, originar din Bacău, este stabilit în Statele Unite ale Americi de mai bine de 20 de ani, unde lucrează ca inginer. La finalul lunii august a ajuns în țară și a aterizat la Iași, urmând să-și petreacă o parte din vacanță în Roman, unde sunt rudele soției. Bărbatul s-a hotărât să închirieze un autoturism marca Fiat Tipo de la punctul de lucru al firmei Klass Wagen, de pe strada Aurel Vlaicu. De aici a pornit aventura.

„Pe data de 13 august am semnat contractul pentru închirierea mașinii, până pe data de 24 august. Pentru 11 zile am achitat în jur de 300 de euro. Cel care se ocupa de închiriere m-a întrebat dacă plătesc asigurarea de 200 de euro. I-am spus că nu vreau să plătesc, mai ales că eu conduc atent. Mașina avea zeci de zgârieturi marcate. Am făcut poze, a făcut poze și responsabilul de la firmă. Totul a fost bine până când m-am întors să predau mașina”, a povestit Alin Antohe, Înainte de plecare, în baza unui raport, autoturismul avea 75 de zgârieturi și fundături.

Mai mult, clientul a trebuit să pună la dispoziție peste 1.000 de euro, o sumă ce avea titlul de garanție, în contextul în care nu a plătit asigurarea.

Client al firmei Klass Wagen, umilit și lăsat fără bani după ce a închiriat o mașină din Iași

După vacanța cu familia, Alin Antohe s-a întors în Iași ca să predea mașina. Alt reprezentant Klass Wagen a verificat autoturismul și brusc a constat că pe caroserie au mai apărut câteva zgârieturi. Clientul i-a demonstrat că nu este adevărat și i-a pus la dispoziție fotografiile făcute înainte de utilizare, dar banii din contul de garanție au fost retrași fără nicio explicație. Alin Antohe se gândește să apeleze și la poliție, pentru că a fost înșelat.

„Când m-am întors, am fost preluat de alt bărbat. M-a certat că nu am spălat mașina. Nicăieri în lume nu trebuie să faci asta, e treaba lor, o spală și o pregătesc pentru următorul client. Este total anormal. După aia, mi-a spus de zgârieturi, că ar mai fi câteva. M-am uitat pe poze, nu era adevărat. Nicio companie nu te taxează pentru zgârieturi mai mici de 10 centimetri. Mi-au spus că îmi blochează garanția de pe card. Nu am semnat nimic. Săptămâna asta mi-au retras 412 euro, au luat banii, pur și simplu. Ei îți dau un preț mic la închiriere și te încarcă cu zgârieturile. Stau de 20 de ani în America, nu am mai pățit asta”, a mai spus Alin Antohe.

La un moment dat, firma Klass Wagen administra parcul auto pe domeniul public de pe șoseaua Ciric.

A corespondat cu reprezentanții Klass Wagen, dar totul a fost în zadar

Alin Antohe a reclamat situația și la sediul central al companiei din Timișoara, corespondând cu Rebeca Vasile, reprezentantul firmei, care l-a lămurit doar că va rămâne fără bani în cont.

„La închiriere, mașina aceasta avea numeroase zgârieturi și bușeli. Eu contest și zgârietura marcată cu numărul 75, pe motiv că mi-a scăpat și mașina o avea deja. După cum vedeți din pozele atașate, zgârietura cu numărul 76, acest lucru s-a întâmplat deja”, a transmis reclamantul.

„Conform procedurii de încasare a responsabililor de daune, verificările au fost făcute pe baza contractelor anterioare și a istoricului de daune. După verificarea istoricului de daune am constatat că aceasta a fost făcută pe parcursul chiriei dvs. și, la fel ca orice alt client care a ales varianta cu blocarea de garanție, trebuie să vă asumați responsabilitatea pentru autoturism, deoarece nu au fost îndeplinite condițiile de anulare a acesteia”, a replicat Rebeca Vasile, reprezentanta Klass Wagen, firmă ce promovează sloganul „Cu noi ajungi acasă!”.

Societatea Klass Wagen SRL este controlată de afaceristul Sebastian Sava. În 2021, firma a înregistrat o cifră de faceri de 45,2 milioane de lei, profit de 6 milioane de lei, datorii de 38,2 milioane de lei și un număr de 121 de angajați. Nu este prima dată când clienții firmei Klass Wagen au depus reclamații.

Reacția oficială a companiei Klass Wagen

Până la închiderea ediției, compania Klass Wagen a transmis o serie de precizări.

„Clientul Alin Antohe a venit la sediul Klass Wagen Iași pentru a ridica mașina închiriată. Ca oricărui client, i s-au prezentat cele 2 opțiuni de ridicare, fie blocarea unui depozit, însemnând că orice daună revine ca responsabilitate financiară clientului, fie asigurarea. Dumnealui a optat pentru blocarea unui depozit. De asemenea, compania a respectat Termenii și Condițiile ce au fost prezentate de agentul Klass Wagen și semnate de client. La returnarea mașinii, domnul Antohe a adus-o cu două noi daune care pot fi observate și sunt destul de evidente, existând o zgârietură orizontală și multe altele, foarte vizibile, la 2 cm de un «stop». Considerăm că niciodată nu ne-am preta la asemenea șiretlicuri, ținând cont de renumele pe care îl avem atât în țară, cât și în afară. Variantele de asigurare și depozit nu au fost inventate de Klass Wagen, fiind soluțiile pe care le oferă orice companie de rent a car din întreaga lume”, au transmis reprezentanții companiei.