Cine gustă din produsele lor nu are cum să nu le aprecieze! Cum a reușit „Pofta Focului” să ajungă cunoscută la nivel internațional!

de: Redacția BZI
02:10, 02 iul. 2022

„Pofta Focului” este o afacere de familie care e din ce în ce mai căutată pentru produsele lor tradiționale și nespus de gustoase. Cei care dețin acest mic business au fost invitați la evenimentul organizat de „Roade și Merinde”, prin care se dorește promovarea micilor producători locali. Afacerea a fost înființată de Tanti Gica, dar, în ultimii 3 ani, și fiul acesteia, Cezar Ciot, s-a implicat în procesul de promovare și dezvoltare al firmei.

Ideea afacerii i-a venit în 2014, când a realizat că produsele ei au potențialul de a fi dorite de consumatorii ieșeni și nu numai. Aceasta a făcut sacrificii pentru a ajunge unde e acum, și-a vândut casa și terenul pentru a putea investi într-un laborator în care să își poată crea produsele. Acum, fiul ei, Cezar Ciot, alături de soția lui, s-a alăturat afacerii de familie.

„Pofta Focului”, afacerea de familie care a cucerit inimile ieșenilor

Afacerea ieșencei Gica Neamțu a prins la publicul local, aceasta creându-și o bază de clienți fideli care-i cumpără și consumă cu drag produsele. După ce, timp de câțiva ani, s-a ocupat singură de afacere, în urmă cu 3 ani, fiul acesteia, Cezar Ciot, și-a abandonat cariera de medic veterinar ca să vină în ajutorul mamei.

„Mama s-a ocupat, în prima parte, de tot ce înseamnă «Pofta Focului». Eu și ceilalți colegi am fost cumva pe lângă și am sprijinit-o cum am putut. «Pofta Focului» s-a lansat din dorința de a face niște produse care acum 10 ani nu prea erau pe piață și cărora le duceam dorul. Am participat la un mic eveniment, a fost un fel de lansare pe piață, pentru a vedea cum sunt primite produsele noastre și, în urma feedback-ului surprinzător de bun, ne-am apucat de treabă. Am construit o hală pentru a ieși corespunzător pe piață cu ele”, spune Cezar Ciot, manager executiv la „Pofta Focului”.

Deși avea o carieră strălucită în calitate de medic veterinar, acesta și-a dorit să se dedice mai mult vieții de familie și, de aceea, a decis să se implice în afacerea mamei.

„Mi-a plăcut meseria de medic veterinar, am făcut-o cu foarte mare drag, dar mama mi-a prezentat stadiul afacerii și am zis că vreau să pot face ceva pentru mine, pentru familia mea, să muncesc eu pentru ai mei și să am un oarecare grad de independență care e dificil de obținut când ești angajat undeva. Lucru ce s-a dovedit că mi-a prins foarte bine. Am un băiețel de 2 ani și am avut libertatea să-l iau cu mine la serviciu, să mai trag o fugă până acasă, să plec când se mai întâmplă câte ceva”, a spus Cezar Ciot.

Calitatea produselor și satisfacția clientului reprezintă o prioritate pentru fondatorii „Pofta Focului”

După aproximativ 10 ani de activitate, „Pofta Focului” este prezentă în mai multe magazine din țară, în toate băcăniile premium, reușind să se extindă și la nivel internațional, în țări precum Belgia, Bruxelles, Germania, Franța și Spania.

„Doar în Iași avem sediul de producție și de aici le expediem în afară. Sunt câțiva comercianți mai micuți, tot cu specific românesc, care se adresează comunităților de români din străinătate care, nefiind mari retaileri, își fac un traseu, vin o dată la ceva timp în România, se duc pe la foarte mulți producători locali, fac un circuit și se aprovizionează și cu legume proaspete de sezon și cu produse mai puțin perisabile, cum sunt produsele noastre”, a explicat Cezar Ciot.

Pentru ca produsele lor să ajungă la un segment cât mai mare de populație, „Pofta Focului” își desfășoară activitatea și în mediul online, produsele putând fi achiziționate de pe poftafocului.ro.

Pentru că doresc să-și mulțumească clienții, atenția la calitatea produsului reprezintă o prioritate pentru mica afacere de familie. În contextul nenumăratelor scumpiri din ultima perioadă, aceștia au încercat să găsească un echilibru în ceea ce privește majorarea prețului, astfel încât să-și permită să supraviețuiască pe piață, dar și clientul să fie mulțumit și să aibă acces cât mai ușor la produse.

„Nu am scumpit produsele cu cât s-ar fi justificat. Dacă au crescut costurile de producție cu 20%, am crescut și noi prețul cu 5-7%, maxim, tot din dorința de a nu lua pielea de pe om. Vrem să facem ceva bun de care să se bucure și clienții noștri și vrem să fim cât se poate de accesibili. În continuare, pentru un produs premium, artizanal, volumele de vânzări sunt mici, comparativ cu producătorii industriali. Noi punem doar un pic de adaos ca să putem să supraviețuim și facem și noi prețurile cât mai mici ca să putem, pe de o parte, să ne continuăm activitatea, pe de altă parte, să fie și avantajos pentru client”, a explicat Cezar Ciot.

Pentru că doresc să fie precauți, majoritatea profitului câștigat de pe urma vânzării de produse este reinvestit, astfel încât să le asigure o evoluție înceată, dar sigură.

„E complicat, din cauza lipsei predictibilității din piață. Toate fronturile te obligă să faci doar planuri pentru viitorul apropiat. Chiar dacă noi suntem optimiști, chiar dacă știm că cine se obișnuiește să mănânce ceva bun cu greu se mai întoarce la ceva nu la fel de bun, cumva încercăm să o ținem pe același trend pe care o ținem de atâta timp, sperăm să ne iasă prognosticul, dar suntem mai rezervați față de anii anteriori”, a mai spus Cezar Ciot, în legătură cu „Pofta Focului”, afacerea de familie din Iași.