Prima pagină » Actualitate » CFR a semnat un contract de modernizare a infrastructurii feroviare. Valoarea proiectului ajunge la 1,91 de miliarde de lei

CFR a semnat un contract de modernizare a infrastructurii feroviare. Valoarea proiectului ajunge la 1,91 de miliarde de lei

28 nov. 2022, 14:30,
în Actualitate

Luni, 28 noiembrie 2022, directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru şi directorul general al firmei spaniole, FCC Construction, Carlos Pallares Rodriguez au semnat un contract de modernizare a infrastructurii feroviare, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Valoarea proiectului este de 1,91 miliarde de lei, fără TVA şi vizează ruta Lugoj- Timişoara Est. Pe pagina de Facebook, Sorin Grindeanu a menţionat că CFR a semnat deja al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR.

CFR a semnat un contract de modernizare a infrastructurii feroviare

Obiectivul contractului semnat între cele două părţi vizează modernizarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Contractul este aferent obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timisoara- Arad”, finanţat prin PNRR.

„Încă un contract de 1,91 miliarde de lei, finanţat prin PNRR, a fost semnat de CFR Infrastructură! Constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţie) pentru modernizarea lotului 2 al tronsonului de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad (162,19 km). Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA)”, a menţionat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Pe ruta Lugoj – Timişoara Est, care cuprinde 54,13 kilometri ai sectorului de cale ferată, se vor efectua câteva lucrări, aşa cum dublarea liniei de cale ferată, modernizarea staţiilor Lugoj, Belinţ, Topolovat, Recas şi Remetea Mare, modernizarea a 5 halte de călători, a 14 poduri şi 39 de podete şi se va monta sisteme automate de semnalizare la 17 treceri la nivel cu cale ferată.

Totodată, constructorul spaniol va asigura construcţia a cinci pasarele pietonale în staţiile Lugoj, Belinţ, Topolovat şi Recas, dar şi a doua pasarele pietonale în haltele Chizatau şi Izvin.

România nu a mai cumpărat trenuri noi de peste 20 de ani

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit, anterior, despre rețeaua feroviară publică din România, dar şi despre banii alocaţi din fonduri europene pentru perioada următoare. Acesta a afirmat că este absolut necesar că România să primească garnituri noi de tren.

„Nu exagerez. Aceste lucruri nu au cum să nu se vadă. E pentru prima dată acest în acest an când au fost adjudecate deja și vor mai veni și alte, pentru că sunt bani și licitațiile sunt în desfășurare, primele garnituri, rame noi care au fost, așa cum am spus, licitațiile terminate și urmează să vină toate aceste garnituri de tren noi. E absolut necesar. Am mai fost întrebat în urmă cu aproximativ o săptămână, apropo de situația legată de felul în care se circulă cu CFR Călători sau cu trenurile din România”, a declarat ministrul Transporturilor.

Secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor Ionuț-Cristian Săvoiu a discutat în cadrul ediției BZI LIVE despre infrastructura feroviară din Moldova și România, menționând că se vor produce schimbări majore în acest sens, iar confortul călătorilor „va fi altul”.

„România a intrat într-o nouă paradigmă, deoarece stimulează crearea unor sisteme metropolitane feroviare prin colaborarea autorităților locale, fie că e județ sau municipiu, care, împreună cu CFR, să poată să definească proiecte și să prindă fonduri europene pentru material rulant. Poate să aplice fonduri pentru constituirea unor noi puncte de oprire, acolo unde localitățile s-au dezvoltat. Aceste puncte de oprire trebuie să fie iluminate corespunzător, să fie locuri de parcare”, a declarat Ionuț-Cristian Săvoiu.
Așadar, după ce CFR a semnat un contract de modernizare a infrastructurii feroviare, constructorul spaniol va începe lucrările.  Ruta Caransebeș – Timişoara – Arad beneficiază de finanţare prin PNRR. Totodată, aceasta este inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020-2030.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
22 noiembrie 2024
22 noiembrie 2024