Ce soluție propune Augustin Zegrean pentru începerea anului școlar
Fostul preşedinte al CCR Augustin Zegrean propune o soluție pentru începerea anului școlar. Augustin Zegrean susține că elevii ar trebui împărțiți în mai multe grupe, pentru a se putea păstra distanțarea fizică.
„Soluția este să împartă clasele în mai puțini copii. Dacă, de exemplu, sunt 30 de elevi într-o clasă, să se facă trei clase a câte zece copii. Să se angajeze dascăli care să-i învețe. Pot veni și în schimburi la școală“, spune Augustin Zegrean.
Ce soluție propune Augustin Zegrean pentru începerea anului școlar
Fostul preşedinte al CCR consider că sunt multe cadre didactice care nu profesează și care ar putea acoperi numărul de ore în cazul în care s-ar învăța în schimburi.
„Ei spun că nu au profesori, însă e plină țară de oameni care au terminat facultăți, au fost profesori și acum nu au de lucru. Sunt mulți profesori pensionari care s-ar întoarce să predea. Deci, profesori sunt. Trebuie doar niște bani investiți, iar copiii să se ducă la școală în grupuri mai mici”, a menționat Augustin Zegrean.
Mai multe scenarii avute în calcul
În funcție de datele epidemiologice din fiecare școală, se au în vedere mai multe scenarii. Cele trei scenario sunt verde, galben sau roșu. Scenariul verde presupune că toți copiii vor merge la școală. Cel galben presupune educație mixtă, față în față și online, în timp ce, cu un scenariu roșu, cursurile s-ar ține doar în mediul virtual.
Secretarul de stat din ministerul Sănătății Andrei Baciu apreciază că Direcțiile de Sănătate Publică vor evalua starea epidemiogică a fiecărei localități.
„Toate procesele care țin de organizarea școlilor sunt deja publice, în linii mari acelea vor fi. E loc de îmbunătățire. Așteptăm recomandări din partea oricui are astfel de recomandări. Ca puncte importante de reper, ce e menționat în acel proiect de act normativ este menționată și data de 7 septembrie, când Direcțiile de Sănătate Publică vor evalua starea epidemiogică a fiecărei localități“, spune Andrei Baciu.
Secretarul de stat din ministerul Sănătății precizează că fiecărei școli în parte i se va aplica un anumit scenariu, în funcție de situația epidemiologică din acea unitate de învățământ.
„Vorbim de cele 3 scenarii și, ca să se poată identifica ce scenariu se aplică fiecărei școli, fiecărei localități în parte, acest lucru începe pe data de 7 septembrie, când DSP-urile vor evalua rata de transmitere. Se face o informare către inspectoratele locale, către comitetele județene pentru situații de urgență și se pune în mișcare mecanismul, astfel încât să se poată seta locul în care se găsește fiecare localitate și măsurile pentru deschiderea anului școlar”, a adăugat Andrei Baciu.
Ce se întâmplă dacă este limitată sau suspendată activitatea
În cazul limitării sau suspendării activităţilor didactice pentru realizarea cărora se impune prezenţa fizică a elevilor, ca urmare a deciziei autorităţilor competente, Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate modifica, prin ordin de ministru, numărul de ore alocat disciplinelor de studiu/ modulelor de pregătire prin planurile-cadru de învăţământ, precum şi ponderea numărului de ore de predare şi evaluare în programa şcolară aprobată.
În situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice pentru realizarea cărora se impune prezenţa fizică a beneficiarilor primari ai sistemului de educaţie în unităţile de învăţământ, probele prevăzute de lege, din cadrul etapei I eliminatorii a examenului pentru definitivare în învăţământ, se pot realiza şi prin intermediul tehnologiei şi a internetului, arată MEC.
Ce se întâmplă la învăţământul superior
În funcţie de situaţia epidemiologică şi de specificul fiecărei universităţi, în anul universitar 2020 – 2021, în baza autonomiei universitare, cu asumarea răspunderii publice şi cu respectarea calităţii actului didactic, desfăşurarea activităţii didactice ce presupune prezenţa fizică a studenţilor se stabileşte prin hotărâre a Senatului universitar (cu respectarea măsurilor stabilite prin ordinul comun al Ministerului Sănătăţii şi Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi a reglementărilor generale şi sectoriale din Uniunea Europeană privind minimul orelor de practică).