Ce se întâmplă în cazul abonaților ENEL care nu transmit indexul la curent
Românii care citesc și transmit periodic indexul la energia electrică și la curent, în perioadele dedicate comunicate de companie, știu cu exactitate cât au de plată și cât au consumat în lunile anterioare și își pot gestiona consumul în funcție de nevoie.
Sunt mulți însă cei care nu transmit niciodată indexul, sau îl comunică doar ocazional. Clienții Enel, de exemplu, pot comunica indexul prin apel telefonic sau prin intermediul aplicației.
„Citirea și transmiterea periodică a indexului la electricitate sau gaze naturale, în perioadele dedicate, te ajută să plătești exact cât consumi și să îți administrezi consumul, așa cum îți dorești, în funcție de nevoile tale.
Transmiterea indexului, denumită și “Autocitire” ne ajută pe noi, furnizorul tău, să emitem facturile periodic, pe baza consumului tău real”, transmite compania.
”În plus, este un serviciu gratuit pentru toți clienții Enel, iar intervalul de transmitere periodică a indexului îl identifici ușor pe orice factură de-a ta”, mai menționează compania, pe site-ul propriu.
Ce se întâmplă dacă nu transmiți indexul consumului la curentul electric
În cazul în care indexul nu este trimis, factura se va emite în urma convenției de consum încheiate între client și furnizor. Prin aceasta se estimează și se agreează, de comun acord, cantitatea de energie pe baza căreia furnizorul va factura consumul, în cazul în care clientul nu transmite indexul către acesta.
Convenția de consum se aplică atât în cazul clienților casnici cât și în cazul funcțiilor non-casnici și este partea integrantă din contractul cu furnizorul tău de energie electrică, mai transmite compania.