Ce să nu îi faci niciodată mașinii tale. Opt sfaturi de aur

de: Radu Vasiluta
13:33, 14 oct. 2019

Ce să nu îi faci niciodată mașinii tale. Unele comenzi ar putea dăuna funcționarii autoturismului. Iată care sunt sfaturile de care ar trebui să ții cont.

Acum, mașinile moderne au numeroase caracteristici legate de siguranță și un computer care face ca totul să funcționeze corect, inclusiv să blocheze comenzile care ar fi contradictorii și să avertizeze șoferul cu privire la anumite probleme.

Cu toate acestea, este o idee bună să eviți să faci anumite lucruri în ceea ce privește funcționarea mașinii tale și, tocmai de aceea, am decis să vă prezentăm o lista cu unele sfaturi care te vor învață cum să îți protejezi mașina.

1. Nu apasă butonul de „oprire motor” în timp ce conduci. Dacă ți se întâmplă să faci asta din greșeală în timp ce conduci la o viteză destul de mare, nimic rău nu se va întâmpla. Cele mai multe mașini moderne au caracteristici care să prevină astfel de lucruri; în orice caz, este bine să nu o faci.

2. Nu selecta butonul de dat cu spatele în timp ce conduci. Un alt lucru pe care ar trebui să îl eviți este să apeși pe „R” (marșarier) în timp ce conduci; cu toate că sistemul va ignora comanda de mers cu spatele și astfel nimic nu se va întâmpla, totuși nu este o idee bună să o faci.

3. Nu selecta „parcare” în timp ce conduci. Nici măcar nu încerca să apeși pe „P” în timp ce conduci; computerul mașinii va bloca această comandă din motive de siguranță, însă dacă mașina ta primește comenzi contradictorii, ea ar putea fi afectată.

4. Nu atașa multe chei la cea de pornire a mașinii. Prea multe chei pot fi destul de grele și, din cauza greutății lor, este posibil ca locul în care intră cheia să se slăbească sau să se strice în timp. Separă cheile și ține singură cheia mașinii.

Ce să nu îi faci niciodată mașinii tale. Schimbă uleiul

5. Schimbă uleiul. Urmărește specificațiile date de producător legate de cât de des ar trebui să schimbi uleiul deoarece ele sunt create cu un motiv. Asta se aplică mai ales la mașinile noi. Unii producători folosesc ulei foarte subțire atunci când mașina părăsește fabrica și el trebuie schimbat la 1000 de km.

6. Nu supraîncărca mașina cu ulei. Motorul are o joja metalică ce are nivelul potrivit indicat pe ea. Umple până la acel nivel cu ulei și nu supraîncărca recipientul deoarece asta va face ca el să se strice și să scoată fum de peste tot.

7. Nu aștepta până ca rezervorul să fie gol. Chiar și cel mai curat combustibil are anumite particule și gravitația le ține pe fundul rezervorului mașinii. Dacă tu conduci și ai foarte puțin carburant, atunci acele reziduuri se vor bloca în motor. În general, este bine să reumpli rezervorul atunci când el mai are doar un sfert de combustibil din capacitatea lui.

8. Nu ignora semnalele de alarmă. Nu toate semnalele de alarmă sunt la fel la orice mașină, dar în general ele sunt codate în funcție de culoare. Un semn verde sau albastru indică faptul că o anumită parte a sistemului este activată. Un simbol galben arată că ceva trebuie verificat sau schimbat la service. Roșu înseamnă că ai o problema destul de serioasă și că ar trebui să te oprești cât de curând deoarece mașina ta ar putea reprezenta un pericol.