Cazuri de Covid-19 la ApaVital. Bilanţul infectărilor a ajuns la 12

de: Bujor Elena Nicoleta
10:46, 30 sept. 2020

Miercuri, 30 septembrie 2020, bilanțul cazurilor de Covid-19 în cadrul companiei ApaVital a ajuns la 12. Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al companiei a declarat că în ultimele zile s-au depistat șapte cazuri noi de infecție cu virusul SARS-CoV-2. Cele șapte persoane sunt angajați ai secției de Electromecanică.

„Avem un număr de 12 colegi depistaţi pozitiv, un focar cu 7 persoane într-o secţie, restul cazuri fără legătură între ele. Personalul cu care aceştia au intrat în contact a intrat în izolare. S-au luat măsuri administrative astfel încât să fie afectată cât mai puţin activitatea productivă. Se procedează conform normelor legale referitoare la pandemie. Se dezinfectează locurile de muncă şi instrumentele de lucru iar activitatea personalului afectat se redistribuie.”, a declarat Răzvan Manolache, purtător de cuvânt ApaVital.

Cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 în rândul angajaților ApaVital Iași! Trei angajați ai Societății sunt confirmați pozitiv și alți cinci sunt izolați la domiciliu

În cadrul ApaVital Iași, trei angajați au fost confirmați pozitiv cu virusul SARS-CoV-2 pe data de 19 septembrie 2020. Totodată, alți cinci se află în izolare la domiciliu, în urma unui contact direct cu persoane infectate din afara Societății, aceștia neprezentând simptome. O firmă de consultanță din București a analizat impactul pandemiei de COVID-19 asupra activității ApaVital

ApaVital Iași a declarat trei angajați confirmați pozitiv cu virusul SARS-CoV-2, alți cinci aflându-se în izolare la domiciliu, după ce au intrat în contact direct cu persoane infectate din afara Societății. Testele pentru COVID-19 au fost făcute de ApaVital doar pentru personalul care a intrat în grupe de risc din cauza mediului de muncă, fapt care presupune contactul cu persoane din afara Societății, precum și pentru angajații care prezintă simptomatologie specifică.

„În momentul de față, în urma testărilor PCR la nivelul ApaVital, există trei persoane confirmate pozitiv, acestea fiind în curs de recuperare. De asemenea, un număr de cinci angajați se află în izolare, fiind contacți cu alte persoane din afara Societății, aflându-se în evidența DSP, neprezentând, însă, simptome. În continuare, cum de altfel s-a procedat pe întreaga perioadă a stării de urgență sau de alertă, la nivelul Societății s-au implementat toate măsurile specifice pentru protecția personalului propriu și a cetățenilor cu care intră în contact, astfel încât să fie afectate cât mai puțin serviciile prestate către populație”, a declarat Răzvan Manolache, purtător de cuvânt al ApaVital Iași.

Impactul pandemiei COVID-19 asupra ApaVital Iași a fost analizat de o firmă de consultanță

Este necesar de precizat faptul că operatorul județean pentru serviciile de apă-canalizare a încheiat în luna aprilie 2020 un contract cu societatea BDO Business Advisory din București. Cu o valoare de 3.500 euro, în cadrul contractul s-a stabilit demararea unei analize a impactului pandemiei COVID-19 în activitatea ApaVital Iași, mai exact la nivel economic. De altfel, firma din București a propus, în urma analizei, un set de măsuri care se pot lua pe timp de pandemie. Unul dintre principalele aspecte analizate ține mai ales de modul în care operatorii de apă pot funcționa, chiar dacă încasările s-au redus odată cu scăderea consumului de apă.

Măsurile propuse conducerii ApaVital de către specialiștii în consultanță

Firma BDO Business Advisory a analizat impactul pandemiei COVID-19 asupra activității ApaVital pe o perioadă de trei luni, respectiv martie, aprilie și mai. Printre măsurile propuse conducerii ApaVital se numără implementarea strategiei de tarifare rezultată din analiza cost-beneficiu aferentă proiectului POIM, începând cu data de 1 iulie 2020. Totodată, s-a propus și implementarea unei strategii de creștere a redevenței pentru asigurarea fondului de investiții.

„Contractul a fost încheiat cu BDO Business Advisory S.R.L. în data de 29.04.2020, având ca obiect servicii privind analiza impactului COVID-19 asupra activității Societății. Perioada analizată a fost de trei luni (martie, aprilie, mai). Analiza a vizat trei aspecte: impactul contextului economic, situația actuală și diferite scenarii prezentate managementului, asistența în prezentarea scenariilor managementului în relația cu Asociația Regională a Serviciilor de Apă Canal Iași – ARSACIS și unitățile administrativ – teritoriale”, au mai spus reprezentanții ApaVital Iași.