Capitala, în continiuă transformare. Gabriela Firea a anunțat un nou proiect

de: antonia.ceausu
18:26, 28 iun. 2020

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a vorbit despre un nou proect dedicat bucureștenilor care a fost aplicat în premieră națională. Autobuzele vechi vor fi transformate în autobuze de tip GNC ( gaz natural comprimat) sau troilebuze. De asemenea acestea for fi remenajate în interior și vor fi dotate cu „aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații”.

„Proiect in premiera nationala! Un nou pas important pentru combaterea poluării în Capitală. Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC ( gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze. Primaria Capitalei, prin Societatea de Transport București STB SA mai face un pas spre reducerea emisiilor poluante printr-un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi din parcul circulant.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 – în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate intr-o etapa ulterioara a proiectului.

Vehiculele vor suferi transformări esențiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor și dotarea lor cu aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei stații de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, stații necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea rețelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Sisești, Berceni etc.

Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei și dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene și se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.

Prin aceste proiecte, STB SA urmărește reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar și prelungirea cu cel puțin șapte ani a duratei de viață a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună.

În același timp, scad costurile de întreținere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani.

Totodată, scade și poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli.

Acest demers se adaugă proiectelor realizate de Primăria Capitalei pentru reinnoirea parcului STB, dintre care menționăm:

achiziționarea a 130 de autobuze hibrid (care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 și 131, începând cu luna iulie), 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie”, a declarat Gabriela Firea.

Gabriela Firea, despre proiectul Park&Ride Cora Pantelimon: Dupa 7 ani de blocaje devine realitate

Gabriela Firea, a vorbit despre proiectul Park&Ride Cora Pantelimon, care, după șapte ani de blocaje se apropie de finalizare.

„Dupa 7 ani de blocaje, Park&Ride Cora Pantelimon, un proiect preluat de la zero cand am venit la Primarie, va fi gata in aceasta toamna. 500 de locuri de parcare, terminal pentru tramvai, autobuz, microbuze private.

Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe șantierul de construcție a parcării de la intersecția Șos. Vergului cu Șos. Pantelimon.

Încă un proiect important pentru bucureșteni, preluat de la zero în 2016, devine realitate. Park&Ride Cora Pantelimon, doar o groapă în urmă cu patru ani, va fi gata în această toamnă, după șapte ani de blocaje. În acest moment, etapele cele mai complicate au fost terminate.

Vă reamintesc faptul că pentru realizarea parcării a fost schimbată soluția tehnică. Nu era posibilă construirea unei parcări subterane, așa cum s-a dorit inițial de fosta administrație a Capitalei.

Noua soluție tehnică, o parcare supraterană cu 500 de locuri cu terminal STB, a fost realizată prin întocmirea unui PUZ, aprobat la nivelul CGMB.

Prin acest obiectiv de investiții se reconfigurează, practic, toată zona. Nu construim doar o simplă parcare etajată, ci un nod intermodal care include tramvaie, autobuze și peroane pentru microbuze private. De asemenea, este pregătit terenul și pentru viitoarea stație de metrou din zonă.

Astfel, șoferii care vin din afara Capitalei își vor putea lăsa mașinile în parcare și de acolo să circule spre centrul orașului folosind mijloacele de transport în comun.

Anul trecut am semnat contractul de execuție, au fost obținute toate avizele, inclusiv autorizația de construire și s-a emis ordinul de începere a lucrărilor.”

Stadiul lucrarilor:

• Au fost finalizate fundația parcării și fundațiile rampelor, au fost montați stâlpii metalici, iar acum se montează traversele metalice. Structura propriu-zisă a parcării este intr-un stadiu avansat.

• S-a turnat betonul pentru fundația drumului înspre Pantelimon și a fost așternut stratul de asfalt.

• Pentru calea de rulare a tramvaiului, au fost montate curbele, macazul, dar și peste 36 de metri de șine. Se lucrează in continuare la fundație înspre stația existentă acum în zonă.

Valoarea totală a investiției este de aproximativ 21 de milioane de euro”, a declarat Gabriela Firea.