Când se vor opri? Producătorii produselor de detoxifiere împachetează moartea în cutii cu capac! Un ieșean a ajuns în comă la spital după ce a căzut în capcana lor

de: Bianca Ciubotariu
04:00, 23 ian. 2020

După o perioadă în care produsele de detoxifiere au dispărut din televiziune, a apărut un nou val de reclame agresive care ne îndeamnă să cumpărăm. Medicii ieșeni trag un semnal de alarmă și susțin că aceste produse au repercusiuni grave, iar în unele cazuri se poate ajunge și la deces. Sub pretextul detoxifierii organismului, producătorii alimentelor naturiste reușesc să facă încasări colosale, în timp ce consumatorii ajung pe patul de spital în stare extrem de gravă. Produsele sunt netestate clinic și sunt prezentate ca fiind cele mai bune curățătoare intestinale și detoxifiante din România. Adevărul este, însă, tulburător.

„Produsele- fantomă” care duc la deces

Produsele de detoxifiere netestate clinic, promovate atât pe site-urile de socializare, cât și în televiziune, au ca substrat ideea populației conform căreia prin ei colcăie valuri de toxine și otrăvuri care nu pot fi eliminate natural de organism. Producătorii prezintă „formula perfectă” pentru o digestie eficientă. Medicii, însă, sunt îngijorați de efectul acestor „produse-fantomă”.

„Reclamele care promovează produsele de detoxifiere ar trebui interzise. Aceste produse ar trebui lansate pe piață după analize medicale. Naturale au fost considerate și etnobotanicele. Asta nu înseamnă că ne fac bine. Înainte de a achiziționa astfel de produse, trebuie să ne întrebăm: Chiar am nevoie de așa ceva? De ce trebuie să cumpăr? Care sunt avantajele? Care sunt dezavantajele? Foarte multe persoane cumpără astfel de produse «după ureche» și ajung la spital în stare gravă”, spune dr. Tudor Ciuhodaru.

Au făcut zeci de victime

După o perioadă în care reclamele care promovau produsele de detoxifiere abundau, iar mii de persoane le achiziționau și ajungeau la spital, producătorii s-au retras. Pe internet au apărut tot soiul de review-uri care contraziceau eficacitatea compoziției produselor și, astfel, cumpărătorii au devenit mai sceptici. Cifrele de afaceri au scăzut considerabil, producătorii au tatonat terenul și după o perioadă de câțiva ani, aceștia au revenit în forță.

„Pacienții care ajung cel mai des la spital în urma consumării acestor produse sunt în general tineri și cu preponderență femei. Produsul, prezentat ca fiind eficient în toate reclamele, a făcut zeci de victime. Am propus o inițiativă în Parlamentul României pentru interzicerea promovării acestor produse. Ar trebui mai întâi să fie controlate și să respecte niște standarde. Totodată, cei care doresc să cumpere, să nu o facă fără consultarea cu un medic specialist”, adaugă dr. Tudor Ciuhodaru.

Minciunile din spatele reclamelor

Zeci de ieșeni au ajuns la spital după ce au consumat aceste produse netestate clinic. Aceștia s-au lăsat impresionați de imaginile care însoțesc promovarea produselor de detoxifiere și care prezintă imagini extrem de dure în care este prezentată placa mucoidă. Imaginându-și că și colonul lor arată astfel dacă nu vor consuma produse de detoxifiere, au căzut în capcana strategiei de marketing. Placa mucoidă, care apare pe site-urile producătorilor, este de fapt un efect secundar al produselor de detoxifiere, majoritatea conținând tărâțe de psylium și semințe de in. În urma ingerării acestui mixt de produse în colonul uman se produc exact aceleași fenomene prezentate în imaginile de promovare, în care se arată placa mucoidă. Dar acesta nu este un proces natural, ci provocat de compoziția produselor de detoxifiere.

Un ieșean a intrat în comă

În urmă cu mai mulți ani, un ieșean a intrat în comă, după ce a consumat un produs de detoxifiere extrem de mediatizat. Clienții falși care dau review-uri pozitive, reclama abuzivă și speranța că colonul lor nu va arăta la fel ca cel din imagini, a împins zeci de ieșeni să cumpere astfel de produse. Un bărbat a simțit pe pielea lui ce înseamnă să consumi un produs, doar pentru că este mediatizat.

„Am avut un pacient care s-a prezentat la spital extrem de deshidratat și care, la scurt timp, a intrat în comă și am fost nevoiți să-l transferăm la Terapie Intensivă. În urma anamnezei am constat că acesta era victima consumului de produse de detoxifiere. Consumul acestor produse poate provoca pacientului convulsie, comă, stop cardio-respirator sau chiar deces. În urmă cu câțiva ani, aveam doi pacienți pe zi care prezentau diverse simptome în urma consumului produselor de detoxifiere. O perioadă s-a mai diminuat numărul de pacienți, dar, din cauza reclamei abuzive, ne temem să nu reapară acest fenomen”, mai spune medicul ieșean.

Cum funcționeză reclama asupra creierului?

Pentru a ne explica cum funcționează mediatizarea unui produs asupra creierului, dr. Tudor Ciuhodaru a spus o poveste care a adus decesul multor persoane din Viena. Acesta spune că reclama intră în subconștientul omului și văzută repetitiv, acesta nu mai stă pe gânduri și cumpără produsul, fără a se întreba cum funcționează.

„Vă spun o poveste reală. Un bărbat s-a aruncat în fața metroului din Viena. Cazul a fost extrem de mediatizat o lungă perioadă de timp. Exact în același loc, tot mai mulți au început să urmeze ceea ce a făcut cel care s-a sinucis. Văzând că mediatizarea acestor cazuri influențează în mod negativ populația, în Viena s-a interzis promovarea acestor cazuri. La fel funcționează și reclamele care promovează produsele de detoxifiere. Intră în subconștientul cumpărătorului, iar acesta nu mai discerne ce îi face bine și ce nu”, încheie medicul ieșean.