Calvarul acestei ieșence care a cumpărat un produs de la eMag, ce s-a defectat, întrece orice imaginație. „Nu mai pot să am încredere în ei”
O clientă din Iași, care a cumpărat un produs de la eMag, ce s-a defectat, aduce acuzații grave companiei. Femeia povestește că mai bine de o lună a fost purtată de la o firmă la alta pentru că nu voia nimeni să-i repare mașina de spălat vase, care s-a defectat în timpul garanției. A făcut reclamație și la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului (OJPC) Iași
Laura M., o tânără din Iași, ce anul trecut a achiziționat de la eMag o mașină de spălat vase, care s-a defectat, povestește că a trecut printr-un adevărat calvar în ultima perioadă. Pentru că produsul era în garanție, iar firma trebuia să se ocupe de reparație, a luat legătura cu cei de la eMag, dar situația a degenerat.
„Mașina de spălat vase am cumpărat-o în aprilie 2021, resigilată, am plătit 875 de lei. Avea o garanție de 5 ani. La începutul lunii octombrie s-a defectat, nu mai pornea. I-am anunțat pe cei de la eMag că s-a stricat mașina de spălat vase, am folosit un tichet prin care anunți, dar nu m-a sunat nimeni.
Am fost direcționată către cei de la Depanero, atelierul cu care colaborează eMag, care mi-au transmis că am statusul «nu poate fi contactată». Nu se putea lua legătura cu mine, deci clar era o greșeală. Depanero a transmis mai departe tichetul privind defecțiunea către cei de la Beko, firma care a produs mașina de spălat vase. Nu m-au sunat. Apoi, după vreo 10 zile, un domn m-a sunat și mi-a cerut seria și certificatul. I-am trimis certificatul, poza de la mașină, seria, tot ce mi-a cerut. Apoi nu a mai dat niciun semn de viață.
Era tehnicianul de la Beko. Am văzut că nu mă mai caută nimeni, am sunt din nou la eMag și la Beko. Cei din urmă mi-au spus că aș fi avut o programare pentru reparații, dar nu am fost anunțată în niciun fel. Termenul de reparație era deja depășit, adică cele 14 zile, în momentul în care mi-au spus asta. Pe mine nu m-a sunat nimeni să îmi spună că am programare”, povestește Laura M.
O femeie din Iași, care a cumpărat un produs de la eMag este nemulțumită
Femeia spune că a încercat să comunice cu cei de la Depanero, dar și aici au apărut probleme.
„Apoi m-au sunat din nou de la Depanero. Pentru mașina de spălat vase, Depanero ar fi dat status «reparat», dar nu a venit nimeni să vadă mașina, la o lună după ce am anunțat că s-a defectat. M-a sunat din nou cineva și mi-a spus că este în drum spre mine, vine să repare mașina.
Eram la serviciu. Domnului de acolo i-am explicat că nu pot să plec de la muncă. Nu pot să plec de la muncă când vreau eu. Lucrez într-o bancă, nu pot să las casieria deschisă. El credea că stau toată ziua acasă. Mi-a zis să îi spun dacă refuz reparația mașinii. «Nu mai vreți sa reparați mașina?», îmi spune. «Ba da, dar anunță-mă din timp, să pot pleca de la muncă». Mi-a spus că pune status că «refuz reparația». Nu pot să stau acasă să îl aștept când are el chef”, mai spune femeia nemulțumită.
Clienta din Iași este nemulțumită de eMag
Reprezentanții eMag au venit cu o propunere pentru ieșeanca Laura M., dar nu i-a convenit.
„Apoi mi-au spus că sunt de acord să îmi caut un service autorizat, să îmi dea factura pe reparații, că ei decontează. Niciun service nu repară fără autorizație și nu puteam să plătesc atunci pentru acea reparație. Îmi spune domnul de acolo: «fie vă reparați mașina în regie proprie, fie faceți stornare și vă dăm banii». Păi nu îmi convine nici să îmi dea banii pentru acel produs, l-am luat cu 800 de lei și acum este 1.900 de lei.
Într-un final am trimis e-mail, îmi găsisem o mașină cu 1.299 de lei. Am zis că dau un voucher Rabla, mă costau transportul, demontatul mașinii, montatul noii mașini. Nu mi-au răspuns. Am primit fișa de retur. Sun la eMag, niciun răspuns. Sâmbăta trecută a venit un domn care mi-a spus că nu reușea să dea de mine. Avea un număr de telefon pe care nu îl mai folosesc.
A venit să ia mașina de spălat vase, dar nu a luat-o pentru că nu era împachetată. Am zis că o să caut să o împachetez. Am ambalat-o și în urmă cu trei zile a plecat către Depanero. Acum, prețul mașinii de spălat ce o văzusem cu 1.299 de lei s-a făcut 1.599 de lei”, mai spune ieșeanca nemulțumită.
Un alt caz referitor la eMag a fost prezentat în edițiile anterioare de reporterii BZI.
Reclamantă: „Salariile noastre nu au crescut, ratele au crescut, banii nu mai ajung, este cumplit de greu”
Femeia nu este la prima experiență neplăcută cu eMag.
„Este a doua oara când se întâmplă același lucru cu eMag. Nu mai pot să am încredere în ei. Nu au un număr de telefon pentru reclamații, un contact ca să iei legătura cu ei. În loc să asigure service-ul, preferă acest procedeu cu Depanero, care este o practică neloială.
Acum un an și jumătate, situația era altfel, cu prețurile. Salariile noastre nu au crescut, ratele au crescut, banii nu mai ajung, este cumplit de greu. Nu e rentabil pentru mine să-mi iau una nouă pentru că nu îmi permit. În 5 ani, cum am calculat când am luat mașina de spălat, îmi amortizam investiția. Acum sunt trimisă de la unul la celălalt, pierd timp, nervi, bani”, mai spune Laura M.
Reprezentanții companiei eMag nu au oferit reporterilor BZI un punct de vedere în legătură cu reclamația ieșencei. Cel mai mare magazin online din Romania este asaltat cu reclamații. Este și cazul unei ieșence care a rămas fără banii din cont.
Rămâne de văzut ce se va întâmpla în cazul ieșencei care a cumpărat un produs de la eMag, ce s-a defectat.