Călătorii au ajuns la limita răbdării! Regio-Călători are întârzieri nejustificate în fiecare zi pe o rută importantă din Iași

de: Redacția BZI
02:00, 01 iun. 2022

Regio-Călători este o companie privată de transport feroviar ce activează pe unele rute din Iași. Călătorii sunt disperați de întârzierile nejustificate și de condițiile precare pe care le oferă compania. În câteva situații, controlorii au fost la un pas să fie agresați de călătorii disperați

Oamenii care folosesc trenul de pe ruta Iași-Hârlău de la compania Regio-Călători sunt disperați din pricina întârzierilor frecvente ale trenului. Această rută este folosită în mare parte de persoanele care fac naveta la serviciu. Uneori trenul are întârzieri chiar și de o oră, iar dacă cetățenii cer restituirea contravalorii biletului sunt refuzați

Acuzații grave aduse companiei Regio-Călători: Are întârzieri nejustificate și oferă servicii deplorabile

Regio-Călători activează în județul Iași cu patru curse feroviare, Iași-Dorohoi, Iași-Hârlău, Iași-Roman, Vaslui-Iași-Suceava Nord. Pentru ruta Iași-Hârlău și retur sunt multe sesizări cu privire la întârzierile multiple ale trenurilor și condițiile precare oferite de companie. Oamenii care fac naveta cu aceste trenuri au ajuns la limita răbdării, mai ales din pricina faptului că nu li se oferă nicio explicație.

„Călătoresc cu trenul pe ruta Iași-Hârlău și invers. Din 20 de drumuri, 15 au probleme cu întârzierile, miroase foarte urât a motorină, uneori iese fum. Niciodată nu te anunță la ce linie este trenul, mereu se schimbă. Pleacă de multe ori cu întârziere și niciodată nu anunță și nu spun de ce se pleacă așa. Zilele trecute au dat peste un om… Dar în celelalte zile nu cred că au mai ucis oameni!”, a declarat Andrei Ursu, pasager frecvent al companiei Regio-Călători.

Supărarea cea mai mare a pasagerilor este faptul că nu sunt anunțați de întârzieri și mai mult de atât că nu primesc banii pentru bilet în cazul în care trenul întârzie exagerat de mult, pe motiv că aceștia au circulat cu trenul. Singura dată în care s-a oferit o explicația a fost în urma unui tragic accident.

„Le-am cerut banii pe bilet, au spus că nu îmi dau banii înapoi pentru că eu am călătorit cu trenul lor… Dar mie cine îmi plătește ora pe care am întârziat-o?! Dacă munceam într-un loc la program, mi-ar fi tăiat o oră de muncă, normal ar fi să îmi dea banii. E tren, merge la ore fixe, trebuie să respecte programul”, completează Andrei Ursu.

La două trenuri noi, opt trenuri vechi

Un alt aspect important care deranjează pasagerii este faptul că nu se simt în siguranță în trenurile foarte vechi de pe ruta Iași-Hârlău. Unii călători susțin că sunt doar două trenuri mai bune și oarecum mai noi, dar că restul trenurilor sunt “jale” din pricina vechimii. Cel mai rău caz este legat de un tren care ar avea „banchete ca la căruță”.

„Am făcut plângere și la OPC. Sunt curios cum verifică ei întârzierile din ultima lună. Oamenii nu mai rezistă, erau să îi bată pe controlori. Ei nu sunt vinovați, dar ar putea să anunțe. Nici controlorii nu știu. Au două trenuri în regulă, restul de 8 sunt varză, au un tren cu bănci ca la căruță”, susține Andrei Ursu.

Reprezentanții companiei Regio-Călători, acuzată că are întârzieri nejustificate, nu și-au prezentat un punct de vedere, pe motiv că nu au un purtător de cuvânt. În schimb, aceștia au precizat faptul că se vor face verificări, în urma cărora se vor lua măsurile necesare pentru a rezolva eventualele probleme.