Cadourile personalizate făcute de această tânără din Iași sunt nelipsite din casele românilor din țară, dar și din străinătate. „Personalizarea e farmecul unui cadou”

de: Redacția BZI
02:00, 10 dec. 2022

Adelina Gavrilescu, o tânără din Iași, care face cadouri personalizate, a fondat Dede’s Boutique, în urmă cu 5 ani. Spune că a făcut niște tricouri personalizate pentru copilul și soțul său, iar de aici a plecat totul.

„În concediul de creștere a copilului, când cel mic împlinea un an, am vrut să facem tricouri speciale, care nu se găseau pe piață, pentru aniversarea lui. Le-am făcut cu fetru, un fel de material de lână. Am pus poze pe Facebook și au văzut clienții care au început să îmi comande.

Din copilărie îmi plăcea să fac cadouri personalizate. Când eram mică făceam calendare personalizate, le dădeam rudelor și prietenilor. Partea de creativitate nu mi-a lipsit niciodată. Apoi, după tricourile cu fetru, am făcut tricourile imprimate, pentru că îmi cereau clienții. Practic nu am avut un buget pentru această afacere.

Pe parcurs, tot ce am vândut am reinvestit, iar după 5 ani de făcut cadouri personalizate am un venit din care să mă întrețin, de aceea nu m-am întors la fostul meu job. Munceam la un magazin de bijuterii și ceasuri, înainte de a fi în concediu de creștere a copilului”, susține Adelina Gavrilescu, producător din Iași.

Adelina, o tânără din Iași, face cadouri personalizate

Comenzile sunt făcute în mediul online, cu preponderență, iar clienții alocă, de obicei, un buget mediu de 100 de lei. Există și persoane care vor ceva mai complex.

„De obicei comandă un tricou ce costă 45-60 de lei și încă un produs. O comandă mai mare ajunge la 600 de lei, set de moț și tricouri. Clienții din străinătate vor tricouri, globuri, ciocolată personalizată, care să nu ocupe spațiu. Sunt români stabiliți în Italia, Germania, Spania. Durata de execuție a unui produs este de la 30 de minute la 2-3 ore și chiar mai mult. Depinde de grafică, de complexitatea produsului.

Un set de moț e mai complicat, trebuie șlefuit, se face mai greu. Nu poți grăbi uscarea, iar noi folosim materiale prietenoase cu mediul pentru orice produs. Perioada cea mai aglomerată pentru mine este acum, de Crăciun, dar și de mărțișor sau la începutul anului școlar. Am lucrat zi și noapte pentru că voiau produsele personalizate în prima zi. Concediul mi l-am stabilit ca să fiu acasă când începe valul de comenzi”, mai spune Adelina Gavrilescu, fondator Dede’s Boutique.

O altă tânără ce face bijuterii, broșe și ornamente unicat este Elsa Șeica.

Adelina Gavrilescu: „Avem clienți din toate categoriile sociale”

Clienții cer, în această perioadă, tricouri sau globuri personalizate, cu tot felul de mesaje, pachete cu produse locale sau produse cu licheni.

„Avem clienți din toate categoriile sociale și cer să fie personalizate cadourile, în funcție de cui le dăruiesc. De exemplu, o doamnă care nu prea are posibilități financiare are o fetiță ce a vrut de ziua ei să aibă un tricou personalizat, cu mesajul «Legendele sunt născute în decembrie».

Femeia a strâns banii, timp de o lună de zile și m-a sunat să mă anunțe că vrea produsele, dar mai are câțiva bani de strâns. Le-am făcut amândurora seturi cu mesajul «Fă rai din ce ai». Îmi mai vine în minte prietena mea care e terapeut și lucrează cu copiii cu probleme și mereu a ținut la colegele ei, să aibă tricouri reprezentative, cu mesaje, inclusiv pentru copii, chiar și tăblițe «busy board», cu care să facă activități motrice.

De obicei, cadourile nu sunt la fel, pentru că sunt personalizate, acesta e farmecul unui astfel de cadou”, încheie Adelina Gavrilescu.

În edițiile anterioare a fost prezentată povestea tinerei Raluca Zaiț, care face decorațiuni handmade. Tânăra din Iași mai spune că în această perioadă preia comenzi, însă acestea trebuie să fie făcute cu 2-3 zile înainte.