Buna Guvernare a USR-PLUS-PNL „lovește” din nou Regiunea Moldova! Studiul de Fezabilitate a Autostrăzii A8 a fost respins pe tronsonul Tg. Mureș – Tg. Neamț! Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, nu spune nimic
Conform surselor din cadrul Ministerului Transporturilor, Studiul de Fezabilitate a Autostrăzii 8 a fost respins pe tronsonul Tg. Mureș – Tg. Neamț. De altfel, se pare că bună Guvernare formată din PNL-USR-PLUS ” lovește” din nou Regiunea Moldova. Momentan, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă nu a avut nicio reacţie în acest sens.
Visul prin care Regiunea Moldova va avea parte de investiţii serioase în infrastructură pare că se depărtează. De altfel, guvernanții au anunţat de mai multe ori că A8 va fi implementată în cel mai scurt timp.
Studiul de Fezabilitate pentru Autostrada A8 a fost respins de CNAIR
Conform informaţiilor existente se pare că CNAIR a respins studiul de fezabilitate pentru Autostrada A8. Acesta a fost respins atât din punct de vedere calitativ cât şi din punt de vedere cantitativ. CNAIR a formulat mai multe observații, cuprinse într-un document de 27 pagini!
De altfel, Petru Movilă, președintele PMP Iași şi cel care a inițiat Legea Autostrăzii Unirii A8, a arătat, în trecut, că proiectul trebuie finalizat cât mai repede, pentru a se putea obține și finanțarea lucrărilor de execuție.
„Este bine că sunt variante de traseu, dar, în timpul cel mai scurt, firma trebuie să prezinte o singură soluție. E important ca aceste studii să fie gata, pentru că, în orice moment, pot apărea variante legate de finanțare și trebuie să fim pregătiți cu aceste documente. Faptul că, de la apariția legii, sunt mai bine de 2 ani, timp în care se puteau face studiile, aspecte corelate cu afirmațiile unor politicieni că, dacă le-am fi avut gata, A8 putea intra la finanțare în totalitate prin PNRR, ne arată că trebuie să ne mișcăm repede. Fie prin PNRR, fie prin fondurile europene de pe urma exercițiului financiar 2021-2027, trebuie să trecem la construcția autostrăzii”, a spus Petru Movilă.
Cătălin Drulă are mari probleme în gestionarea Ministerului Transporturilor
Numit de alianța USR-PLUS, Cătălin Drulă a fost văzut inițial ca un salvator al infrastructurii din România. Totuși, scandalurile din ultima vreme i-a adus o pată neagră atât din partea românilor cât și din partea unor voci din cadrul Coaliției de Guvernare formate din PNL-USR-PLUS-UDMR.
Vă aducem aminte faptul că în ultimele luni sunt scandaluri mari la CFR, scandaluri cauzate de trenurile care au întârzieri uriașe. De altfel, lucrătorii din cadrul companiei de stat a atras atenția asupra faptului că CFR închiriază locomotivele bune la privat, iar pe cele vechi le păstrează în circuitul intern al companiei de stat.
De altfel, directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante a fost în centrul unui scandal de proporții după ce i-a zis unei jurnalistă să rezolve problema trenului care a întârziat timp de 8 ore și a stat blocat în câmp.
Cu toate că, atât premierul Florin Cîțu, dar și alte voci i-au cerut lui Cătălin Drulă să îl demită pe Ovidiu Vizante, ministrul Transporturilor i-a prelungit contractul la șefia CFR Călători.