Bătaie de joc după realizarea unui proiect de 55 de milioane de euro. Firmele repară cârpelile făcute pe DN28b – FOTO
Bătaie de joc după realizarea unui proiect de 55 de milioane de euro. După investigațiile făcute de reporterii BZI, legate de cârpelile de pe acest drum, constructorii s-au apucat de treabă și decapează porțiunile cu probleme apărute pe această arteră. Câteva imagini arată mai multe utilaje care terasează terenul pentru a fi pregătit de o nouă asfaltare. Cei responsabili de supervizarea acestui drum, DRDP Buzău, prin inginerul Marius Pușcașu, nu au dorit să ofere foarte multe informații legate de situația în care a ajuns această șosea. Nici reprezentanții firmelor care se ocupă de execuția lucrării nu au răspuns solicitărilor reporterilor BZI
Drumul DN28b a fost adjudecat pentru reabilitare unei asocieri de firme din Piatra Neamț. Astfel, asocierea dintre Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi, fostă Aqua Parc (lider), și Mavgo Holding a câștigat licitația drumului care leagă Târgu Frumos de municipiul Botoșani. De la începutul lucrărilor, problemele au început să curgă pentru această arteră importantă. Drumul a cedat în mai multe locuri, asfaltul s-a fisurat și au apărut cratere de mari dimensiuni. Probleme au apărut și la anumite podețe, unde s-au observat mai multe infiltrații de apă.
Bătaie de joc după realizarea unui proiect de 55 de milioane de euro
După publicarea mai multor articole despre situația dezastruoasă în care se află DN28b, firmele care reabilitează această arteră au trecut la o nouă etapă. Acestea au decapat porțiuni întregi cu probleme și le-au pregătit pentru o nouă asfaltare.
Investigațiile realizate în trecut de reporterii BZI arată o lucrare de mântuială, făcută în grabă. Porțiuni mari din drum au crăpături și fisuri adânci care au făcut ca această șosea să fie impracticabilă. Practic, antreprenorul și-a bătut joc de acest drum care avea o valoare de reabilitare de 55 de milioane de euro.
Reprezentanții firmei Antrepriza de Construcții Drumuri şi Autostrăzi SRL nu au dorit să ofere un punct de vedere legat de actuala stare a drumului DN28b. Aceștia au răspuns apelului telefonic și au promis că vor transmite în scris, prin e-mail, însă nu au mai reușit să răspundă solicitărilor reporterilor BZI.
Actualul inginer care supervizează lucrările de pe acest drum, Marius Pușcașu, angajat la DRDP Buzău, administrator al acestui drum, susține că antreprenorul va primi un proiect de remediere pentru a repara drumul pe porțiunile cu probleme. Acesta nu a dorit să ofere mai multe informații despre neregulile găsite.
„Există un proiect de remediere care urmează să fie înaintat către antreprenor, în baza căruia se vor face toate reparațiile. Pentru mai multe detalii aș vrea să vă adresați compartimentului de comunicare al CNAIR și o să primiți un răspuns în scris. Eu nu vă pot da mai multe detalii telefonic”, declară Marius Pușcașu.
Cine sunt firmele care reabilitează DN28b Târgu Frumos – Botoșani?
Licitația pentru reabilitarea DN28b a fost câștigată de o asociere de firme din județul Neamț, Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi SRL, fostă Aqua Parc (lider), și Mavgo Holding.
De curând, cele două firme au fost introduse pe lista neagră a CNAIR pentru contractele de execuție lucrări. Astfel, CNAIR a emis primele certificate negative intermediare în baza noii legislații a achiziţiilor publice. Acestea reprezintă prima etapă din cele 3 care trebuie parcurse înainte de rezilierea unui contract.
Atât Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi, cât și Mavgo Holding sunt deținute de persoane din anturajul șefului CJ Neamț, Ionel Arsene.
Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, compania Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi (fostă Aqua Parc, din Roznov) este deținută de Gheorghe V. Vlasie, tatăl lui Gheorghe Gh. Vlasie, zis Ginel, finul lui Ionel Arsene, președintele PSD al CJ Neamț.
Aqua Parc a fost responsabilă civilmente în dosarul de evaziune și spălare de bani al lui Ginel, de la Tribunalul Neamț. Vlasie jr. a fost judecat pentru aderarea la un grup infracțional organizat, evaziune fiscală în formă continuată şi complicitate la spălare de bani. În trecut, firma lui Ginel Vlasie, Aqua Parc, a semnat un contract de peste 52 de milioane de euro, fără licitație, cu Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași, din cadrul CNAIR, pentru reabilitarea DN15 Bicaz – Poiana Largului.
Contractul a fost verificat de corpul de control al Ministerului Transporturilor, după venirea la guvernare a PNL, când au fost descoperite deficiențe grave în desfăşurarea şi atribuirea contractului de achiziţie publică de proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie de lucrări pentru punerea în siguranţă a obiectivelor de pe DN 15 km 242+200 – km 286+250 (zona Bicaz).
Astfel, tăcerea celor care administrează acest drum ridică multe semne de întrebare, legate de calitatea lucrărilor, peste care se suprapune și istoricul unor antreprenori ce sunt pe lista neagră a CNAIR. Proaspăt asfaltat, drumul arată o bătaie de joc după realizarea unui proiect de 55 de milioane de euro, atribuit unor firme certate cu legea.