Barbershop-urile din Iași, la mare căutare. Bărbații plătesc oricât pentru a arăta bine

de: Georgiana TURCU
02:00, 15 nov. 2024

Barbershop-urile din centrul Iașului au devenit nu doar o afacere prin care oamenii au parte de servicii de înaltă calitate, ci povești a căror fundație sunt experiențele dobândite de-a lungul timpului și pasiunea pentru tot ceea ce înseamnă aspectul pur bărbătesc. Mai mult, serviciile acestui domeniu au devenit mai căutate ca niciodată, atât de bărbați, cât și de femei, lucru care evidențiază potențialul versatil și necesitatea unor astfel de saloane.

Barbershop-urile din centrul Iașului sunt căutate de bărbații care vor să arate bine

Este binecunoscut faptul că, așa cum femeile care își petrec o parte din timp în saloanele de înfrumusețare, și bărbații au devenit preocupați de un aspect îngrijit și, cel mai important, masculin. Prin urmare, barbershop-urile sunt din ce în ce mai întâlnite în orașul Iași, mai ales dacă bărbații sunt în căutarea unor bărbieri cu experiență și, bineînțeles, a unor servicii de lux. Una dintre afacerile de succes din acest domeniu este a lui Sergiu Moraru. În 2018 a deschis un barbershop cu fonduri proprii, iar de atunci afacerea s-a dezvoltat prin creșterea numărului de clienți care vor să arate bine.

Potrivit lui Sergiu Moraru, fondator Underground Barber Shop, afacerea a luat naștere în urmă cu 6 ani tocmai datorită pasiunii acestuia, barbershop-ul fiind printre primele patru astfel de locații din oraș.

„Am fost printre primii bărbieri din oraș, nu neapărat în salon la noi, ci am lucrat la primul barbershop din oraș care a apărut în Iași cam prin 2017. Eu m-am inspirat din Olanda, dar nu am lucrat acolo. Tundeam oameni, mă uitam la diferite videoclipuri și așa mi-am format ideea de barbershop”, a declarat Sergiu Moraru, fondator Underground Barber Shop.

Conform acestuia, bărbații ar trebui să vină la salon cel puțin o dată sau de două ori pe lună sau în cazul altor bărbați, atunci când vor să aranjeze barba. Mai mult, necesitatea de servicii în domeniul tunsului și bărbieritului se poate observa în fenomenul de extindere a locațiilor de îngrijire masculină.

„Clienții noștri vin cam de 2-3 ori pe lună la noi în salon, însă sunt situații când aceștia apelează la un specialist pentru a-și aranja barba. Pentru ei, barba reprezintă masculinitate, le redă încrederea, de aceea sunt tot mai mulți bărbați care își lasă barbă”, mai spune Sergiu.

Tunsori masculine în trend, în 2024

Tendințele în tunsori sunt în continuă schimbare, însă clasicul rămâne clasic atunci când vine vorba de nivelul de preocupare a unui bărbat în privința aspectului său.

„O tunsoare clasică e destul de folosită. A fost folosită, este și o să fie. Pentru bărbații mai stabili financiar, care au un statut în societate, aceștia nu pot să aibă orice fel de tunsoare. Dar tunsorile sunt în funcție de client. Când simte el că trebuie să se tundă, o face”, explică Petru Mușchei, barber în cadrul Underground Barber Shop.

Printre cele mai căutate tunsori, se regăsesc „cele de la zero”, skin fade, crop, pompadour, burst fade și mullet. Însă, potrivit specialiștilor din domeniu, tunsorile vechi revin în mare forță. Barbershop-urile sunt diferite de saloanele clasice întâlnite la colțul fiecărui bloc sau în fiecare cartier din Iași, iar diferența constă atât în produsele folosite, în experiența bărbierilor, cât și în atmosfera întâlnită în astfel de locații.

„Ideea este că foarte multe saloane de colțul blocului s-au redenumit, și-au pus un barber pole la ușă și deja sunt barbershop-uri, ceea ce nu este și nu înseamnă barbershop. Însă, foarte multe din ele sunt exact aceleași frizerii vechi, clasice, care nu au nicio legătură cu serviciile pe care le facem noi, bărbierii”, a mai povestit Petru Mușchei.

Barbershop și pentru femei

Andrei Zarif și-a deschis propria afacere împreună cu fratele său, Iulian Zarif, numită Barber Boutique, unde atât femeile, cât și bărbații pot beneficia de serviciile de calitate a unor oameni cu experiență. El a fost barber la Underground Barber Shop, unde a căpătat experiență.

Potrivit acestuia, este nevoie de barbershop-uri, deoarece tunsul nu mai este o necesitate, ci ține mai mult de aspectul pe care vrea să și-l însușească fiecare bărbat sau femeie prin look, styling și, cel mai important, personalitate.

„Aici este Barber Boutique, pentru că noi tundem și fete, nu barbershop, care e doar pentru bărbați, iar pe lângă asta, e asociat cu muzică, deoarece avem și un mini studio de muzică, dar și un atelier de pictat. Am încercat să adunăm mai multe lucruri creative într-un singur loc. Am deschis salonul din martie, anul acesta”, a declarat Andrei Zarif.

Mai mult, potrivit acestuia, barba, pentru un bărbat, este ca make-upul pentru femei, iar pe lângă masculinitatea prin care este evidențiat bărbatul de barbă, aceasta „așează fața”.

Tocmai din prisma faptului că folosesc produse profesionale, iar experiența este desăvârșită, barbershop-urile din centrul Iașului sunt vizitate des de bărbați și, mai nou, de către femeile cu tunsori scurte, care sunt în căutare de servicii de calitate. Totodată, afacerile din acest domeniu sunt în continuă creștere și dezvoltare, iar așteptările legate de extindere sunt mari.