Avertisment de la băncile din România! Toți cetățenii trebuie să își verifice cardurile

de: Mirela Todosi
07:30, 25 nov. 2024

Avertisment de la băncile din România! Mulți clienți bancari se pregătesc pentru luna cadourilor, însă fraudele online vor fi tot mai multe. De aceea, măsurile de precauție sunt obligatorii, avertizează băncile din România. Toți cetățenii trebuie să își verifice cardurile.

Avertisment de la băncile din România!

Banca Comercială Română a emis un avertisment urgent pentru toți clienții săi, însă recomandările BCR se aplică și românilor care au conturi la CEC Bank, Banca Transilvania sau alte instituții financiare. Românii sunt avertizați să fie atenți la cumpărăturile online cu cardul pentru a nu fi victime ale fraudelor.

BCR recomandă clienților să nu permită niciodată accesul de la distanță al persoanelor necunoscute pe dispozitivele lor, precum telefon, laptop, tabletă, și să fie foarte atenți la aplicațiile pe care le instalează. Multe dintre ele solicită permisiuni care nu au nicio legătură cu funcționalitatea lor și au ca scop să îi lase pe cetățeni fără bani în conturi prin accesul la datele personale și bancare.

Banca Comercială Română a atras atenția că una dintre cele mai frecvente forme de fraudă este phishing-ul, prin intermediul căruia atacatorii trimit e-mailuri care promit oferte tentante, cu scopul de a obține informații confidențiale de la victime.

La ce trebuie să fie atenți cei care au cont bancar

O nouă metodă de înșelătorie face ravagii printre români. Hackerii redirecționează apelurile telefonice către instituții bancare direct către infractorii cibernetici, lăsând victimele fără bani și fără să știe ce se întâmplă. Prin mecanismul FakeCall, atacatorii obțin acces la informații financiare sensibile și pot manipula utilizatorii pentru a le extrage datele bancare.

FakeCall poate intercepta și redirecționa apelurile efectuate către numerele băncilor, astfel încât victima ajunge să comunice, în realitate, cu hackeri. Pentru a evita riscul infectării relefonului cu FakeCall, este esențial ca persoana să instaleze aplicații doar din surse sigure, precum Google Play. Deși și în Play Store se pot strecura aplicații periculoase, acestea sunt de regulă detectate și eliminate prin sistemul Google Play Protect.

Românii sunt sfătuiți să țină cont de câteva reguli simple pentru a nu deveni victimele hackerilor.

  • Verifică identitatea apelantului: Dacă primești un apel de la cineva care pretinde că este de la banca la care ai cont sau card, nu furniza informații personale. În schimb, încheie apelul și sună direct la numărul oficial al băncii pentru a verifica autenticitatea apelului.
  • Nu divulga informații personale: Evită să oferi date sensibile, cum ar fi coduri PIN, parole sau detalii despre conturi bancare prin telefon. Băncile nu solicită de obicei aceste informații prin apeluri telefonice.
  • Fii precaut cu mesajele text sau emailurile: Nu urma link-uri sau nu deschide atașamente din mesaje nesolicitate care pretind că sunt de la banca ta. Acestea pot fi tentative de phishing.
  • Activează autentificarea cu doi factori: Utilizează autentificarea cu doi factori pentru conturile tale bancare. Aceasta adaugă o suplimentare de securitate, chiar dacă cineva reușește să obțină informațiile tale de conectare.
  • Monitorizează-ți conturile bancare: Verifică frecvent extrasele de cont și activitatea bancară. Raportează imediat orice tranzacție suspectă băncii tale.
  • Educație și conștientizare: Informează-te despre tipurile comune de fraude bancare și cum să le recunoști. Cu cât ești mai conștient de riscuri, cu atât vei fi mai bine pregătit să te protejezi.
  • Utilizează aplicații de securitate: Instalează aplicații de securitate pe dispozitivele tale pentru a te proteja de malware și alte amenințări cibernetice.

Băncile din România au lansat recent un avertisment pentru cetățeni pentru a nu fi victime ale fraudelor online. Tot mai multe tipuri de fraude îi lasă pe români fără bani în conturi.