Autostrada spectaculoasă care ar putea lua locul Transfăgărășanului! Ce sumă va fi alocată pentru noua autostradă din România
Mulți vor să afle care este autostrada spectaculoasă care ar putea lua locul Transfăgărășanului! Este vorba despre Autostrada Sibiu- Pitești. Proiectul trebuie să respecte standarde înalte de execuție, pentru a putea asigura durabilitatea. Iată ce sumă va fi alocată pentru noua autostradă din România.
Autostrada spectaculoasă care ar putea lua locul Transfăgărășanului!
Autostrada care va lega Sibiul de Pitești ar putea lua locul Transfăgărășanului. Drumul va lega Sibiul de Pitești și va traversa Munții Carpați. Șoferii vor avea prilejul de a admira peisaje superbe, direct de la volan.
Banii necesari pentru proiect provin de la Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune, prin Programul Transport 2021-2027, dar și de la bugetul de stat. Autostrada se va face în două etape, iar termenul final va fi cel târziu pe data de 31 decembrie 2029.
Prima etapă va costa 2.036.113.145,36 lei. Cea de-a doua etapă va costa 4.026.917.502,05 lei. Noua autostradă va traversa județul Sibiu, județul Vâlcea și județul Argeș. Noua autostradă de 40, 21 km va avea 6 noduri rutiere, 21 de poduri și pasaje, 7 viaducte, un tunel, o parcare, un spațiu de servicii și două centre de întreținere și coordonare.
Probleme cu exproprierile pentru Autostrada Sibiu-Pitești
Autostrada Sibiu-Piteşti (A1) este o investiţie mult aşteptată ce va lega Ardealul de Muntenia. Sute de persoane fizice au primit deciziile de expropriere pentru a începe construcţia şoselei de mare capacitate. Oamenii sunt nemulțumiți că au primit foarte puțini bani pe terenuri. Cetățenii care au fost nevoiți să cedeze casele și terenurile pentru a facilita construirea autostrăzii se plâng de faptul că sumele primite au fost mici.
Mai mult, oamenii sunt nevoiți să își cumpere altă casă însă nu dispun de fondurile necesare. Sumele pentru gospodării sunt problema din zonă, mulţi dintre cei afectaţi neavând alte locuinţe sau terenuri pe care să îşi construiască o altă casă, iar pe piaţa liberă preţurile la terenurile din localitate aproape că s-au dublat de când s-a auzit că se va construi autostrada.
„Nemulţumirile proprietarilor din zonă de la noi sunt în primul rând preţurile foarte scăzute şi mă refer strict la gospodării. Sunt şi la terenuri preţuri mici, dar fiind de interes naţional, nu au mai ţinut cont că este preţul mare sau mic, dar la gospodării chiar este un impediment foarte mare, pentru că la ce sume au primit, nu ştiu dacă le mai ajunge să îşi cumpere teren pentru a construi o altă casă.
Majoritatea proprietarilor care sunt afectaţi în întregime sunt persoane care nu mai deţin o altă locuinţă în altă parte în momentul de faţă. (…) De când cu autostrada, preţurile terenurilor au început să crească. Dacă până acum doi ani, metrul pătrat era de patru euro, cinci euro, acum s-a ajuns şi la zece euro, adică preţurile s-au ridicat în ultima perioadă şi o să mai crească.”, a declarat primarul comunei Perișani.
Reprezentanţii CNAIR le recomandă celor nemulţumiţi de cuantumul despăgubirilor primite să se adreseze instanţei şi să ceară mai mult, pentru că au această posibilitate prin lege.
„Aceste sume, care sunt consemnate şi sunt atribuite fiecărui teren sau construcţie în parte, sunt stabilite în baza unei expertize. Nu sunt nişte sume făcute de noi, stabilite de către către angajaţii noştri. Sunt stabilite în baza legii, de către un evaluator autorizat. Fiecare persoană care a fost expropriată şi nu este mulţumită de cuantumul acestor despăgubiri are dreptul, prin lege, de a se adresa unei instanţe de judecată care, în baza unor alte evaluări, poate să crească cuantumul acestor despăgubiri. Problema mare, şi nu vorbesc doar pentru aceste loturi ale autostrăzii A1 Sibiu -Piteşti, ci pe toate lucrările mari de infrastructură din ţară, este că foarte mulţi proprietari nu au documente cadastrale, fapt ce ne îngreunează foarte mult munca noastră de a le acorda despăgubiri.”, a declarat purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, Cristian Tudor.
Cert este că Autostrada-Sibiu Pitești va putea fi comparată cu Transfăgărășanul, iar proiectul trebuie să respecte standarde înalte de execuție. Autostrada are ca termen de finalizare data de 31 decembrie 2029.