Atenție, români! Cuvântul pe care nu trebuie să îl spui niciodată la telefon
Atenție, români! Cu un singur cuvânt rostit la telefon, într-o conversație, infractorii pot să vă lase fără bani în conturi sau, mai grav, să-i păcălească și pe cei apropiați. În ultima perioadă, escrocii se folosesc de inteligența artificială pentru a-i înșela pe români. Iată cuvântul pe care nu trebuie să îl spui niciodată la telefon.
Atenție, români!
Infractorii cibernetici nu ezită să caute toate formulele disponibile atunci când vine vorba de înșelarea oamenilor. O nouă metodă de înșelăciune este legată de modul în care românii răspund la telefon.
Majoritatea românilor răspund la telefon cu „da”, iar infractorii cibernetici îl înregistrează, astfel încât să poată pretinde că au consimțământul nostru în diferite situații. Prin urmare, simplul cuvânt „da” spus la telefon atunci când răspundem la un apel ne poate cauza probleme.
Specialiștii în securitate cibernetică recomaandă cetățenilor să aibă grijă cui răspund la telefon. Apelurile de la numerele necunoscute trebuie ignorate. Apelul pierdut din partea unui număr pe care nu îl cunoaștem este folosit frecvent în rândul infractorilor cibernetici. Din acest motiv, se recomandă supravegherea periodică a conturilor și a aplicațiilor bancare de pe telefoanele mobile.
Lege pentru posesorii de telefoane mobile
Nu doar în România se aplică regulile de securitate cibernetică. De exemplu, în Marea Britanie a fost adoptată o lege care interzice anumite parole utilizate de mulți posesori de telefoane mobile. Conform noilor legi, tehnologiile care utilizează parole slabe precum „admin” sau „12345” vor fi interzise. Aceste legi cer ca toate dispozitivele inteligente să respecte standarde minime de securitate.
Producătorii de telefoane, televizoare și alte dispozitive inteligente sunt acum legal obligați să protejeze aceste dispozitive conectate la internet împotriva accesului neautorizat al infractorilor cibernetici. Utilizatorii sunt îndemnați să folosească parole mai sigure. Acțiunea guvernului britanic vine într-un moment în care consumatorii și companiile sunt din ce în ce mai expuși la atacuri cibernetice într-un ritm alarmant. Consumatorii vor fi mai liniștiți că dispozitivele lor inteligente sunt protejate de infractorii cibernetici.
„Începând de astăzi, consumatorii vor fi mai liniștiți că dispozitivele lor inteligente sunt protejate de infractorii cibernetici, deoarece introducem legi în premieră mondială care vor garanta că viața privată, datele și finanțele lor personale sunt în siguranță.”, a declarat Ministrul Științei și Tehnologiei din Marea Britanie, Jonathan Berry.
O altă lege valabilă pentru cei care au telefoane mobile a intrat în vigoare și în România. Parlamentul European a adoptat marți, 23 aprilie 2024, directiva privind așa-numitul „drept la reparare” pentru consumatori. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile și încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor prin repararea acestora.
Producătorul va fi obligat să repare produsul la un preț rezonabil și într-un termen rezonabil după expirarea perioadei de garanție legală. Consumatorii vor avea acces la piese de schimb, instrumente și informații despre modul în care pot repara produsele. Consumatorii vor avea acces la un formular european de informații privind repararea, care îi va ajuta să evalueze și să compare serviciile de reparație. Acest formular va include detalii despre prețul și durata reparației în funcție de defectul constatat.
Noile norme urmăresc consolidarea pieței reparațiilor în Uniunea Europeană și reducerea costului reparațiilor suportat de consumatori. Această lege europeană va intra în vigoare și va fi valabilă pentru toate statele UE, inclusiv România.