Asociația Metropolitană de Transport Public Iași a anunțat noi trasee de călătorie, disponibile din luna septembrie 2024. Care sunt comunele vizate
Autobuzele Companiei de Transport Public (CTP) Iași vor circula pe noi trasee de călătorie în jurul municipiului. Rutele din zona metropolitană a Iașului vor fi disponibile începând cu luna septembrie 2024
Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMTPI), în parteneriat cu Compania de Transport Public (CTP) Iași, se pregătește să implementeze noi trasee de transport pentru a facilita călătoriile locuitorilor din zona metropolitană.
Care sunt traseele noi de călătorie văzute ca o prioritate de către AMTPI
Spre Bârnova, urmează să se opereze, începând cu luna septembrie 2024, traseele metropolitane 201 Casa Sindicatelor – Bârnova – sat Todirel, 204 Sat Vișan – Str. Sf. Ilie – Str. Eroilor – Str. Crăițelor și traseul 205 Bârnova – Str. Sf. Maria – Str. Traian Vuia, intersecție cu str. Ap. Petru – Pietrărie. Eduard Boz, președintele AMTPI, susține că aceste rute vor facilita fluxul mare de călători din afara orașului care trebuie să ajungă la muncă și la școli.
„Sperăm ca noile trasee din comuna Bârnova să le deschidem odată cu începerea școlii. Așteptăm niște microbuze pe care CTP-ul le-a achiziționat, pentru că traseul de Bârnova are două componente. Avem o dată Podu Roș – Bârnova, în centru la primărie, și mai departe, la Todirel, care este un traseu prevăzut a fi efectuat cu autobuz.
În momentul în care am vrut să deschidem traseul din Bârnova, operatorul privat de acolo a transmis primăriei că el nu va rămâne să opereze doar Pietrăria, pentru că acolo nu sunt clienți suficienți și atunci am fi rămas cu un sat important, din Bârnova, neacoperit. Noile trasee, când se deschid, sunt accesibile la pachet – ruta din Bârnova și un traseu scurt, de microbuz, din satul Pietrăria, care să aducă cetățenii la acest traseu principal de autobuz, Podu Roș – Todirel”, a declarat președintele AMTPI, Eduard Boz.
Deschiderea acestor rute a fost pusă în dificultate de zona satului Pietrărie, unde nu se poate face accesul cu un autobuz, fiind necesar, pe această distanță, ca locuitorii zonei metropolitane să fie transportați cu un microbuz către traseul principal.
„CTP a făcut o achiziție de microbuze. Din ce am discutat chiar săptămâna trecută, ar urma să le primească în această lună și să le facă formalitățile de înmatriculare și autorizare, și până la începerea anului școlar, facem tot posibilul să deschidem și traseul de Bârnova și Pietrărie”, a adăugat Eduard Boz.
Iată ce trasee restante sunt în vederea AMTPI pentru a fi deschise în 2024
Președintele AMTPI a mai transmis și că, după deschiderea traseelor spre Bârnova, în luna septembrie 2024, AMTPI va face eforturi pentru a implementa și alte trasee restante, propuse inițial pentru zona metropolitană a Iașului, în perioada octombrie – noiembrie 2024. Printre aceste trasee se numără ruta 602 Târgu Cucu – C.A. Rosetti – Cârlig – Cuza Vodă, 504 Metro – Brătuleni (Parc Industrial) – Vorovești – Brătuleni – Valea Ursului, 506 Tehnopolis – Horpaz – Str. Principală – Str. Bisericii – Dancaș – Str. Principală, 507 Bis. Înălțarea Domnului – Valea Adâncă – Balciu – Bis. Înălțarea Domnului și traseul 508 Metro – Uricani.
„Am văzut că, la Popricani, s-a asfaltat legătura dintre satul Cârlig și Cuza Voda și acolo tot este o restanță importantă. E o comunitate destul de mare acolo. Noi avem vreo opt trasee restante – să zicem că unele dintre ele sunt un pic mai marginale –, satul Țipilești din Popricani, Valea Lungă din Holboca. Însă avem trei restanțe foarte importante. Prima este Bârnova, unde ar urma să deservim o comunitate mare, practic, jumătate din comună; Bârnova cu satul Todirel, cu satul Pietrăria. Doi ar fi traseul acesta din Popricani, respectiv Târgul Cucului – Cârlig – Cuza Vodă, unde cu un singur traseu, am acoperi două sate. Trei, mai sunt restanțe pe Miroslava și anume, un traseu de Valea Adâncă, dar prin zona Pepinierei, deci de pe aleea Tudor Neculai să mergem spre zona Pepinierei și apoi să mergem spre zona Miroslava, și o legătură importantă, pe care o vedem noi din Păcurari spre Uricani, via zona Metro și partea industrială Miroslava, și să facem un semi-inel pentru persoanele care merg la lucru în parcul industrial Miroslava”, a transmis președintele AMTPI.
Asociația Metropolitană de Transport Public Iași va implementa aceste trasee pe parcursul următoarelor luni, în funcție de prioritatea pe care o prezintă transportul persoanelor din comunele ieșene.
„Cam acestea sunt prioritățile. Sperăm, în septembrie, acum, să deschidem Bârnova. Asta este cea mai importantă restanță, după care vom analiza, cu resursele pe care le avem, Cârlig și Cuza Vodă sau vreun traseu din Miroslava; fie Pepinierei, fie cel de parc industrial. Eu sper, în octombrie – noiembrie 2024, în perioada asta, că vom reorganiza, un pic, flota, pentru că unele trasee au mulți clienți și necesită autobuz. În schimb, cum este la Valea Lupului, unde avem un traseu de autobuz, unde nu putem intra, este identică situația ca în cazul satului Pietrăria, unde nu putem intra cu autobuz. Dar încercăm în cât mai multe zone să intrăm cu autobuz atât pentru confortul cetățenilor, cât și pentru a avea o capacitate de transport cât mai mare. Eu trag speranța că, în septembrie, deschidem Bârnova după care, în octombrie – noiembrie, să mai deschidem două trasee”, a declarat Eduard Boz.
Noile trasee de călătorie în jurul municipiului Iași vor fi operate, începând cu luna septembrie 2024, de către Asociația Metropolitană de Transport Public Iași, în parteneriat cu Compania de Transport Public Iași.