Așa speră conducerea IRO Iași să rezolve problema aglomerației din ambulatoriu! Ec. Mirela Grosu: „Construim săli de așteptare și vrem un sistem de adresare, pentru ca pacientul să nu stea la ușă”

de: Codruța ȘOROAGĂ
02:00, 16 iul. 2024

Conducerea Institutului Regional de Oncologie (IRO) Iași vrea să traseze o serie de măsuri încât să rezolve problema aglomerației din ambulatoriu. Ec. Mirela Grosu a explicat că își dorește ca pentru fiecare două sau trei cabinete să existe o sală de așteptare, dotată cu sistem de informare.

Ce măsuri ia conducerea IRO Iași pentru aglomerația din ambulatoriul unității medicale

La începutul lunii iunie, au început lucrările de reamenajare a Ambulatoriului Integrat al IRO Iași. La finalizarea proiectului finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în cadrul proiectului „Servicii de calitate în regim ambulatoriu pentru pacienții oncologici”, în valoare totală de 11.818.637,42 lei, va fi suplimentat numărul de locuri pentru spitalizare de zi cu încă 23. Lucrările de modernizare a Ambulatoriului Integrat sunt programate să dureze până la finalul acestui an. În 2023, erau în evidența IRO 17.721 de persoane cu diferite forme de cancer, (10.603 fiind femei), cu 841 mai multe decât în 2022. Din ianuarie 2024 și până în luna iunie, la Institutul Regional de Oncologie, au fost luați în evidență 1.086 de noi pacienți cu diverse forme de cancer.

„Încercăm ca în zona de ambulatoriu, care urmează să fie modernizată, să avem un sistem de adresare pentru pacienți. Construim săli de așteptare și vrem un sistem de adresare care să se audă doar în sala de așteptare, pentru ca pacientul să nu stea la ușă. Vom aronda două sau trei cabinete la o sală de așteptare, în așa fel încât pacientul să fie chemat și să poată sta jos, să aștepte și să audă când este chemat la cabinet”, a declarat ec. Mirela Grosu, manager al Institutului Regional de Oncologie Iași.

Reporterii BZI au scris mai multe articole despre aglomerația din ambulatoriul unității medicale, precum „Un nou început de săptămână, aceleași probleme la IRO Iași! Conducerea unității medicale nu a luat nicio măsură pentru aglomerația din ambulatoriu”.

Dr. Vasile Cepoi: „O mare parte dintre pacienți vin neprogramați”

Dr. Vasile Cepoi a explicat că aglomerația din cadrul IRO Iași este cauzată, în mare parte, de pacienții care se prezintă la unitatea medicală fără a avea programare în prealabil.

„Problema cu care ne confruntăm noi este supraaglomerarea. Dacă veniți dimineața, la ora 7.00, aici e ca pe vremuri, la coada la alimentară. De ce? Pentru că o mare parte dintre pacienți vin neprogramați, 40 la sută dintre pacienți sunt programați, iar 60 la sută sunt neprogramați. Pentru asta, noi am luat deja o serie de măsuri. Prima măsură, pe care am propus-o acum un an, a constat într-un sistem informatic, în care medicii din toată regiunea să poată programa pacienții pentru a putea ajunge la IRO Iași. Pentru că altfel se întâmplă ca pacientul să vină neprogramat, nu știe unde să se adreseze, ajunge la un cabinet, de unde este trimis la un altul, iar mai apoi era programat să vină altă dată. Deoarece nu am găsit disponibilitate din partea colegilor medici din regiune, am făcut un cabinet de cazuri noi. Asta în ideea în care ne propunem să dezvoltăm un management integral al cazului”, a explicat dr. Vasile Cepoi.