Aproape jumătate din autobuzele de la CTP sunt defecte. Compania nu are cu ce să le repare, iar șoferii sunt trimiși acasă, fără plată: „Vom ajunge să avem câte două mașini pe traseu” – FOTO
În jur de 50 de autobuze de la CTP sunt trase pe dreapta, cu defecțiuni, iar compania nu are piese ca să le repare. Situația este și mai drastică după ce, în ianuarie, după ninsoare, multe autovehicule s-au defectat
Problemele se țin în lanț pentru compania de transport în comun din Iași. Acum, și șoferii sunt nemulțumiți de faptul că nu au pe ce să lucreze din cauză că nu sunt piese de schimb pentru reparații. Primarul Mihai Chirica a declarat că sunt 150 de autobuze disponibile, însă nu a ținut cont că multe sunt defecte.
Autobuzele de la CTP, pline de defecțiuni
Șoferii sunt nemulțumiți că au ajuns să nu mai aibă pe ce lucra din cauza autobuzelor defecte. Angajații au transmis că vehiculele cu probleme mai serioase sunt ținute cu săptămânile în garaj, iar piesele de schimb întârzie să vină. Situația este asemănătoare și la tramvaie, meseriașii se descurcă cu ce au prin depou pentru reparații.
„Am ajuns și noi să pățim precum băieții de la tramvaie. În unele zile sunt 2-3 autobuze pe un traseu, când ar trebui să avem măcar 5. Dar de unde, că multe sunt defecte. Acum, în garaj, sunt cel puțin 35 defecte, cu probleme majore, iar zilnic mai apar defecțiuni punctuale la cel puțin 10 autobuze. Astfel, aproximativ 50 de autobuze stau zilnic pe dreapta că nu sunt piese de schimb și nici oameni suficienți să le repare. Am ajuns în stadiul în care dimineața vin colegi de-ai mei la muncă și au fost trimiși acasă că nu aveau autobuz pe care să lucreze.
Am mers la revizori, să îi întrebăm care e situația, ridică din umeri că nu au ce să facă și așteaptă și ei. Deci te trezești la ora trei dimineața, vezi cum faci să ajungi la serviciu, iar după te trimite acasă fără să fii plătit, că nu ai pe ce să lucrezi. Primarul Chirica se laudă peste tot în emisiuni că are peste 150 de autobuze, însă el nu se uită câte sunt funcționale. Înainte era mai ok, anii trecuți, dar acum, după ce a fost și zăpada din ianuarie, au căzut pe autobuzele pe capete și așa au rămas la garaj. La cum este situația actuală, dacă va continua așa, vom ajunge să avem câte două mașini pe traseu, iar oamenii o să stea câte 30-40 de minute în stație pentru un mijloc de transport”, povestește un șofer de la CTP.
Șoferul a dorit să își păstreze anonimatul, deoarece se teme că informațiile divulgate i-ar putea aduce repercusiuni la locul de muncă.
Compania are stoc minim de piese
Pentru a face reparații, trebuie să plătească pentru piesele de schimb, însă compania a avut probleme cu fondurile în ultima perioadă. Din nou, Primăria Iași ar trebui să sprijine transportul în comun din oraș, deoarece mii de oameni îl folosesc zilnic, iar condițiile lasă de dorit.
„Nu am auzit de așa ceva, piesele de schimb, noi avem un stoc mai mic pentru revizii și anumite defecțiuni. După cum am mai spus și la tramvaie, nu mai avem, ca înainte, magazia plină cu piese. Acum se lucrează pe comandă, ai dat banii și îți sunt livrate piesele. De regulă, în 2-3 zile ajung. Acum depinde și de tipul defecțiunii și de cât durează reparația. La orele de vârf, pe străzile din Iași sunt aproximativ 85 de autobuze, la care se mai adaugă și cele de pe transportul metropolitan. Eu voi verifica dacă a fost cineva trimis acasă că nu a avut cu ce să lucreze, dar mi-e greu să cred acest lucru”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.
Șoferii de la CTP sunt nemulțumiți de faptul că autobuzele stau în garaj cu săptămânile din cauza defecțiunilor.